['ramp] -- happy days are here to stay: nieuw album en download

CS80

Stamgast
Lid sinds
10 april 2006
Berichten
257
Locatie
Bobbejaanland
Nou, écht nieuw is-ie niet want de cd werd al uitgebracht eind augustus dit jaar maar er zijn toch nog een paar cd's beschikbaar (beperkte oplage 111 stuks dus op = op), en de download FLAC is sowieso onbeperkt verkrijgbaar.

Als je van erg veel Mellotron houdt in de stijl van de vroege Tangerine Dream en Edgar Froese, ga 's even luisteren (dat kan hier via Bandcamp):


Voor de authentieke sfeer zijn er meestal tape delays (Roand RE201/301/501, Solton 3000) en spring reverbs (AKG BX15, Klark DN 50) gebruikt, en uiteraard de Compact Phasing A (waaronder één uit het bezit van Chris Franke).

Geniet ervan (er valt nog meer te beluisteren behalve "happy days").

Bedankt voor je aandacht en het interesse.
 
Klinkt goed. Heerlijk sereen en meeslepend ruimtelijk. Knap hoor. Klopt het dat je alleen een "excertps" track kan beluisteren?
 
Ja, dat klopt -- op die manier wil ik voorkomen dat de piraten ergens in het verre Rusland de audio files jatten en op een MP3 site gratis beschikbaar maken.

Is al vaker gebeurd, helaas.

Bedankt voor de complimenten trouwens :).
 
recensie in I/O Pages, geschreven door Paul Rijkens:

io181-24.jpg
 
Dank je :).



Nee, ik denk van niet.

Te veel moeite, te weinig opbrengst. En er zijn te veel eisen waaraan ik hoef te voldoen, dat zie ik niet zitten voor mezelf.

Ah, jammer. Met welke eisen heb je problemen? Als je voor digitale distributie kiest bij CDBaby (bijvoorbeeld) dan is het allemaal vrij gemakkelijk en overzichtelijk. Zeker als je de niet-pro optie neemt, dan hoef je niet zoveel gegevens aan te leveren. Ik denk dat je op die manier een veel groter publiek kan aanspreken. En het is voor altijd 'gearchiveerd' voor een fixed fee :)
 
Ik keer even terug naar mijn jeugd, eind jaren 70. Vol verwondering luister ik naar het in België uitgezonden radioprogramma "manoeuvres in het donker" en droom weg met de toen voor mij volledig nieuwe geluidswereld van Tangerine Dream, Klaus Shulze en dergelijke.

Net zoals toen kreeg ik kippenvel bij het beluisteren van dit nummer :okdan:. Het feit dat je dat bij de luisteraar los kan maken, is veelzeggend!

Gefeliciteerd met de release en het resultaat.
 
Ah, jammer. Met welke eisen heb je problemen? Als je voor digitale distributie kiest bij CDBaby (bijvoorbeeld) dan is het allemaal vrij gemakkelijk en overzichtelijk.

Ik ben er best blij met Bandcamp, mijn distributienetwerk (Groove.nl in Nederland, Cue Records in Duitsland, en Generator in Polen) en de bestellingen die regelmatig binnenkomen dankzijj de mensen die al lang naar mijn muziek luisteren.

Zelf bezit ik niet eens een smartphone en luister ik nooit naar Spotify of andere soortgelijke sites... waarschijnlijk omdat ik inmiddels een oude knakker ben.

Zeker als je de niet-pro optie neemt, dan hoef je niet zoveel gegevens aan te leveren. Ik denk dat je op die manier een veel groter publiek kan aanspreken. En het is voor altijd 'gearchiveerd' voor een fixed fee :)

En juist dit vind ik wel wat verontrustend...

Serieus, ik zal er niet voor altijd zijn dus als de muziek van mij ooit verdwijnt, is dat nou eens zo. Een groter publiek zou zeker leuk zijn als je een miljoen downloads per jaar verkoopt -- maar Spotify levert bar weinig op (volgens mij heeft Thom Yorke van Radiohead er ooit cijfers laten zien, en dat was of belachelijk of angstaanjagend... ben er nog niet zeker van). Voor mij graag een kleine maar enthousiaste kring van luisteraars. Dat blijft overzichtelijk.

Ik keer even terug naar mijn jeugd, eind jaren 70. Vol verwondering luister ik naar het in België uitgezonden radioprogramma "manoeuvres in het donker" en droom weg met de toen voor mij volledig nieuwe geluidswereld van Tangerine Dream, Klaus Shulze en dergelijke.

De legendarische Flor Berckenbosch op VRT.

Net zoals toen kreeg ik kippenvel bij het beluisteren van dit nummer :okdan:. Het feit dat je dat bij de luisteraar los kan maken, is veelzeggend!

Je maakt me heel erg verlegen :).

Gefeliciteerd met de release en het resultaat.

Hartelijk dank voor de complimenten :o:.
 
Back
Top