Failliete muziekketen Keymusic veilt alle instrumenten met kortingen tot 90%: “Grootste muziekveiling ter wereld”

Alsof bax zit te slapen, die,kopen de hele hap :)

Ik denk idd dat dit het geval is. Tijdje terug (augustus ofzo) was ik in de markt voor 'n paar subs..die dingen waren nergens op voorraad.. een van de weinige subs die in aanmerking kwam en op voorraad, stond te koop bij Keymusic.. een ouder model.. wat niet meer wordt gemaakt. En nu zag ik laatst dat Bax ze binnen 5 dagen kan leveren..


Ik ben uiteindelijk voor 4 x RCF 905AS II bij Bax. Worden pas in 2023 week nog wat geleverd.. ook best spannend.. nu maar hopen dat Bax niet failliet gaat..
 
Laatst gewijzigd:
Wat is de verwachting - wordt dat dan dringen in die popupwinkels? Zo ja - dan zul mij er niet zien. Ik houd niet van Amerikaanse toestanden. Maar als je daar normaal kunt rond snuffelen kan ik er misschien goedkoop een paar modules scoren...?
 
Wat is de verwachting - wordt dat dan dringen in die popupwinkels? Zo ja - dan zul mij er niet zien. Ik houd niet van Amerikaanse toestanden. Maar als je daar normaal kunt rond snuffelen kan ik er misschien goedkoop een paar modules scoren...?

Ik denk dat het de eerste dag wel druk kan zijn, koopjesjagers heb je altijd. Maar lastig is (in tegenstelling tot een veiling) dat je (nog) niet weet wat ze hebben. Misschien dat ze vooraf de website weer open zetten, zodat we iig kunnen kijken of er iets bij zit (en de prijs interessant is).

Zo'n verkoop is voor de curator de goedkoopste oplossing, met de meeste opbrengst. Huurcontract van de winkels is opgezegd maar loopt nog een termijn doro. Personeel is ontslagen maar wordt tenminste 6 weken doorbetaald. Dan is het handiger alle voorraad nog even neer te zetten en te verkopen. Niet gezegd trouwens dat de mooiste spullen er al niet zijn uitgehaald. Alles dat door de fabrikant in consignatie was gegeven is al weg.
 
Alsof Key Music sinds 2019 ook maar 1 Moog One op voorraad heeft gehad :D
Zoals de administratie daar liep?Er zou wel eens een verloren Moog One onder het stof kunnen liggen in het magazijn.Hmm
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Update: Weer nieuwe datum, vanaf 17 januari 2023.
Heb me ingeschreven bij Hammertime vorige maand en nu lijkt het of dat ze met mn voeten aan het rammelen zijn....pfff
 
Curatoren hebben meestal wel een beetje haast, dus misschien is de administratie een beetje een puinhoop (en misschien is dat een van de oorzaken voor het omvallen van Keymusic met een markt zoals we nu hebben).
 
Curatoren hebben met name haast met de eerste 90 procent. Die laatste 10 procent mag jaaaaaaren duren als ze een prestatievergoeding hebben. :P

Ik ben ook wel eens een eerlijke, goedwillende curator tegengekomen hoor.
 
Vandaag bericht hierover gekregen van Hammertime :
"Beste
Momenteel zijn er nog steeds gesprekken aan de gang voor de totaalovername We weten dus nog niet of de veilingen wel effectief gaan plaatsvinden.
Wij wachten verdere info af van de curator en zetten in geval van veiling alle info online bij start.
"

In de wandelgangen zou Bax alsnog de volledige voorraad opkopen en is dit de reden van de vertraging...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top