Hans Zimmer docu - Zondag 16-10-2022 - BBC Two

1665962402877.png


Hans Zimmer - Hollywood Rebel - Docu - Zondag 16-10-2022 - BBC Two - 22.00 - 23.00 uur.


Herhaling op donderdag 20-10-2022 om 00.15 uur
 
Last edited by a moderator:
Ik ben geen groot kenner van zijn muziek, maar was wel nieuwsgierig.

Eerlijk gezegd heb ik tot mijn verbazing 1.5 uur gefascineerd zitten kijken. Dat hoeft natuurlijk niet ook zo voor jou te zijn. Maar zeggen: 'Niet echt diepgaand' ???

De docu zit bomvol relevante informatie. Zijn hele leven en carriere worden erin behandeld: vanaf z'n kindertijd, de vele scholen waar hij vanaf getrapt werd, kostschool etc. naar zijn vroegste muzikale experimenten tot zijn manier van werken op de dag van vandaag. En geenszins oppervlakkig. Er wordt ook uitgebreid ingegaan op hoe eigenzinnig hij altijd, al vanaf z'n jeugd, te werk is gegaan. Mensen die hem belangrijke dingen geleerd hebben geeft Zimmer onomwonden credits, en die mensen komen ook aan het woord. Z'n ongekende generositeit en inventiviteit wordt door allerlei bigshots en (ex-)assistenten onderschreven. Er wordt getoond hoe er in z'n enorme studiocomplex wordt gewerkt. Hoe hij met slechts een paar noten de basis voor een soundtrack neerzet etc. etc.

Zeker de moeite van het kijken waard. Wordt dus a.s. donderdag 20-10-2022 vanaf 00.15 uur herhaald.
 
Ik ben geen groot kenner van zijn muziek, maar was wel nieuwsgierig.

Eerlijk gezegd heb ik tot mijn verbazing 1.5 uur gefascineerd zitten kijken. Dat hoeft natuurlijk niet ook zo voor jou te zijn. Maar zeggen: 'Niet echt diepgaand' ???

De docu zit bomvol relevante informatie. Zijn hele leven en carriere worden erin behandeld: vanaf z'n kindertijd, de vele scholen waar hij vanaf getrapt werd, kostschool etc. naar zijn vroegste muzikale experimenten tot zijn manier van werken op de dag van vandaag. En geenszins oppervlakkig. Er wordt ook uitgebreid ingegaan op hoe eigenzinnig hij altijd, al vanaf z'n jeugd, te werk is gegaan. Mensen die hem belangrijke dingen geleerd hebben geeft Zimmer onomwonden credits, en die mensen komen ook aan het woord. Z'n ongekende generositeit en inventiviteit wordt door allerlei bigshots en (ex-)assistenten onderschreven. Er wordt getoond hoe er in z'n enorme studiocomplex wordt gewerkt. Hoe hij met slechts een paar noten de basis voor een soundtrack neerzet etc. etc.

Zeker de moeite van het kijken waard. Wordt dus a.s. donderdag 20-10-2022 vanaf 00.15 uur herhaald.
Ja, daar heb je gelijk in. Misschien hoopte ik, tegen beter weten in, wat meer te horen over zijn sound design.
 
Zijn sounddesign bestaat toch alleen maar uit 2 noten en geen chord, zoals hij zelf al aangaf. ;)

Daar zeg je zoiets. Ooit heb ik Christopher Nolan in een interview (of een making of) horen zeggen dat het wat Hans Zimmer betreft om minimale muziek ging met een maximale productie. Dat vond ik een goed punt want het klinkt allemaal ontzettend goed.
 
Slechts 14 dagen muziekschool gevolgd en vervolgens zei foert.Ik 12 jaar, denk wel dat ik beter piano speel dan hij😉
Maar ik denk dat hij wel kennis heeft over harmonieleer, contrapunt.
 
Wat is dat voor gekke 2600 op de achtergrond, iemand een idee?
 
Vet ding, superduur ook. :)
Hij heeft anders ook nog een ARP 2500... :luv:

Ik vond het destijds wel mooi om de foto's van Ross Lamond te zien van de restauratie van zijn 2500:

1679577763771.png
 
Back
Top