Even voorstellen: hier voor jullie input!

ToonCH

Nieuwkomer
Lid sinds
15 oktober 2022
Berichten
24
Locatie
Antwerpen
Beste allemaal

Ik stel me graag even voor: ik ben Toon, student Product Development aan de Universiteit Antwerpen. In het kader van mijn afstudeerproject (masterthesis) werk ik rond het topic van interactieve muziekproductie.

Momenteel bevind ik me in de onderzoeksfase en zoek ik zoveel mogelijk enquêtes en vervolgens interviews af te nemen bij mijn doelgroep. Al erg lang is Synthforum mijn (Nederlandstalige) bron voor nieuws in de muziekwereld en ik ben ervan overtuigd dat ik hier de ideale groep creatievelingen kan aanspreken.

Zelf ben ik ook aardig wat met muziek bezig, voornamelijk techno en wat 90's trip-hop. Dat doe ik op m'n TR-8 en Fender Rhodes (de oude van m'n pa). Daarnaast heb ik ook een minilogue xd en de maschine mk3.

Ik contacteerde de admins ivm. de enquete en wacht graag hun antwoord af voor ik ze op dit forum deel. In elk geval hoop ik dat er enkelen onder jullie bereid zijn om samen te werken en wie weet wat er mogelijk is!

Vriendelijke groet!
Toon
 
M'n pa had geen Rhodes, maar kocht wel m'n eerste synth (sort-of) voor me: de Casio SK-1. Later schoot hij het geld voor voor mijn Juno-6, leende me zijn auto om een Synthex op te halen in Friesland and stond garant voor de 3600 gulden (ouch) voor een Wavestation.
Maar dat alles terzijde, welkom :kimono:
 
M'n pa had geen Rhodes, maar kocht wel m'n eerste synth (sort-of) voor me: de Casio SK-1. Later schoot hij het geld voor voor mijn Juno-6, leende me zijn auto om een Synthex op te halen in Friesland and stond garant voor de 3600 gulden (ouch) voor een Wavestation.
Maar dat alles terzijde, welkom :kimono:
Zo gaat het bij velen denk ik. Muzikant zijnde heeft mijn pa vaker een extraatje toegestopt om een synth te kunnen betalen... hij vindt het natuurlijk top dat ik met muziek bezig ben :)
 
Interactieve muziekproductie?Zoals iedereen zoek ik het op,maar sta nog altijd voor een muur.
 
Interactieve muziekproductie?

Ik stel me zo voor dat het bijvoorbeeld kan gaan om productie waarbij je gebruik maakt van augmented reality, met sensoren die lichaamsbewegingen kunnen detecteren, ideeën uit de wereld van het gamen, dat soort dingen. Maar wellicht kan @ToonCH daar wat meer over vertellen, dat zou interessant zijn.
 
M'n pa had geen Rhodes, maar kocht wel m'n eerste synth (sort-of) voor me: de Casio SK-1.

Ha, ook mijn eerste sampling keyboard. Zo. Veel. Winden. En. Boeren. Delen van de drumkit heb ik laatst weer eens in een deun gebruikt. *D
 
Ik stel me zo voor dat het bijvoorbeeld kan gaan om productie waarbij je gebruik maakt van augmented reality, met sensoren die lichaamsbewegingen kunnen detecteren, ideeën uit de wereld van het gamen, dat soort dingen. Maar wellicht kan @ToonCH daar wat meer over vertellen, dat zou interessant zijn.
Daar heeft het zeker wat van weg, integratie van dat soort sensoren zouden zeker in een perfomance-omgeving erg mooie en vernieuwende resultaten opleveren. Een goede vriendin werkte zo reeds volgend project uit genaamd "Huidhonger" . Ikzelf zoek meer te focussen op integratie van FX-plugins in een fysieke omgeving zodat deze kunnen bespeeld worden en gaan inspireren zoals hun fysieke tegenhangers. Dit door te gaan kijken naar vernieuwende inputs en interactiemogelijkheden.
 
Interactieve muziekproductie?Zoals iedereen zoek ik het op,maar sta nog altijd voor een muur.
Zoals in je status staat! softwareomgevingen met hun oneindige mogelijkheden zijn vaak niet de meest inspirerende. Beperkingen zijn een belangrijk deel van inspiratie en creatie.
 
Back
Top