Nieuwe single: Lacuna [Melodic House]

Ik heb ook pas 2 releases dit jaar, het is ook gewoon lastig om een track af te maken vind ik.
Ik heb er meer dan 10 liggen die voor 90% af zijn. Maar dan kunnen ze nog beter gemixed worden, zijn ze nog niet gemasterd etc. Speelt ook mee dat ik een beetje zoekende was naar wat ik wil. Ik wil 'bouwen' met nieuwe nummers, en dat gevoel had ik afgelopen jaar niet. Ik had geen duidelijk doel. Dat gaat gelukkig wel weer gebeuren 👍
 
Ik heb er meer dan 10 liggen die voor 90% af zijn. Maar dan kunnen ze nog beter gemixed worden, zijn ze nog niet gemasterd etc. Speelt ook mee dat ik een beetje zoekende was naar wat ik wil. Ik wil 'bouwen' met nieuwe nummers, en dat gevoel had ik afgelopen jaar niet. Ik had geen duidelijk doel. Dat gaat gelukkig wel weer gebeuren 👍
Dat heb ik ook wel een beetje, doel is om beter te worden, betekent dus dat de lat steeds hoger komt te liggen en het opeens een stuk minder snel gaat, ik heb ook een behoorlijke plank met onafgemaakte tracks, de meeste vind ik gewoon niet goed genoeg om verder mee te gaan, dan maar weer met een nieuwe beginnen.
 
De meeste vind ik gewoon niet goed genoeg om verder mee te gaan, dan maar weer met een nieuwe beginnen.
Dat is ook wel het risico van tracks laten liggen. Er is (hopelijk) altijd sprake van progressie. Omdat je je plugins beter kent, gegroeid bent in arrangeren en mixen etc. Als je niet uitkijkt, breng je dan nooit meer iets uit. Dat merk ik ook bij mezelf. Maar...

Ik denk altijd: dit is zo goed als ik nú kan. Laat de luisteraar maar bepalen of hij of zij het mooi vindt.

Daarbij leg ik de lat ook hoog. Maar niet zo hoog dat ik er onmogelijk overheen kan, want dan is de lol er snel af. Bovendien vind ik het idee altijd belangrijker dan de productie. Het begint bij het liedje.
 
Dat is ook wel het risico van tracks laten liggen.
Uiteindelijk neem ik wel de kennis weer mee van de tracks die ik laat liggen, als iets nou eenmaal niet goed genoeg klinkt dan stop ik daar liever mee, het voelt dan voor mij alsof ik aan een dood paard trek. ik ben de laatste maanden vooral veel bezig met sound design, Mijn doel is vooral om bezig te blijven en beter te worden, dan komt er vanzelf wel weer een keer een complete track uit.
 
Ik vergeet trouwens bijna te zeggen dat @NorthernLightX hem voor me heeft gemasterd. We houden het in de familie 😀
Was ook leuk om te doen! Er was niet zo heel veel nodig aan mastering om het mooi te maken, meest uitdagende was nog om het luid genoeg te maken voor die zeikerds van het label :D
 
Lekkere track, zit wel heel veel limiting in de midrange nog op, wanneer je luistert naar de percussieloop (hihats + snap) dan wordt die regelmatig keihard weggedrukt als er een chord, doorheen komt, kan je o.a. goed horen op het stukje vanaf 2.17, hoor je het niet, luister dan eens op iPad of mobile.
 
Back
Top