Matched pair set van actieve studiomonitors ?

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
24 juni 2002
Berichten
6.987
Locatie
<zh>
Zit te kijken naar een set speakers. Nu verkopen ze als gewone set en ze verkopen ze als Matched pair. Matched pair is best een stukje duurder. Best apart je kan de speakers ook los kopen.

Hoe zit het met Matched pair is dat de meer prijs waard ? Ga er van uit dat ze dan alle twee het zelfde serie nummer hebben. Verder is het gewoon de zelfde speaker als een losse
 
Heb je ook matched oren?
En uiteraard een uitgemeten studio. Ik grap er wat mee maar toch…
 
Zou er geen cent meer voor uitgeven, 99.99% dat alle voorraad sowieso uit dezelfde batch komt.
daarnaast zijn toleranties zo klein dat je daar niks van gaat horen.
 
Zou er geen cent meer voor uitgeven, 99.99% dat alle voorraad sowieso uit dezelfde batch komt.
daarnaast zijn toleranties zo klein dat je daar niks van gaat horen.
Zo iets had ik ook al. Had nog nooit iets gelezen over Matched pair speakers op sf dus dacht ga de vraag eens stellen. Bij echt dure dan zie ik het nut er nog wel van in.
 
matched microfoons zie ik soms wel te koop
beetje zoals bio groente en 99,99% oxygen free copper zeker in wat kabel...
Als de koper er gelukkig mee is, prima :)
 
Idd matched microfoons zijn er ook. Genelec heeft dan weer geen matched pairs
 
Zou het misschien nog begrijpen als de behuizing/plaatsing van gaten, speakers zelf e.d. asymmetrisch zou zijn, en dat je ze dus misschien gespiegeld aan elkaar zou willen hebben.. en zelfs dan maakt het waarschijnlijk geen hoorbaar verschil..
 
heb zelf 1 paar matched pair microfoons, watgeen wil zeggen ze "exacte dezelfde specs" delen en opéénvolgende serienummers zijn,zelfde batch. set is aangekocht voor M/S opnames (X-Y mic opstelling) vooral docuwerk te kunnen doen, dit betreft niet een basisset microfoons. zelfde geld denk ik voor monitors, voor HS8, lijkt het mij beetje raar, vanwege basisprijs, maar als een pro studio "high end" studio monitors koopt wel
 
heb zelf 1 paar matched pair microfoons, watgeen wil zeggen ze "exacte dezelfde specs" delen en opéénvolgende serienummers zijn,zelfde batch. set is aangekocht voor M/S opnames (X-Y mic opstelling) vooral docuwerk te kunnen doen, dit betreft niet een basisset microfoons. zelfde geld denk ik voor monitors, voor HS8, lijkt het mij beetje raar, vanwege basisprijs, maar als een pro studio "high end" studio monitors koopt wel
High end/referentie, zelfs in het midden segment (o310, amphion etc) is hier geen sprake van. Stel dat van zon setup een driver kapot gaat krijg je ook geen optie voor een matched pair.
 
Back
Top