Sononym sample manager - Dubbele samples opsnorren

NicoNoise

Ouwe rot
Lid sinds
1 september 2002
Berichten
1.382
Locatie
vlakbij Apeldoorn
Hoi, onlangs is versie 2.4 van Sononym uitgekomen en die heeft als nieuwe feature het opsnorren van dubbele samples.
En dat werkt echt goed, ben er heel blij mee, was iets dat ik nooit eerder heb kunnen vinden in een voor mij werkende vorm.
Ik heb wel wat andere oplossingen geprobeerd, maar die waren of gewoon niet goed of veeeel te gecompliceerd.

Sononym heeft het precies goed gemaakt voor mij.

Dat ie deze vindt bijvoorbeeld:

ZevenKopien.png


Zie je meteen dat 1 sample in verschillende libraries onder verschillende namen wordt geleverd, lekker makkelijk voor de samplepack maker :D
Kortom. heb je veel samples en zoek je een ontdubbelings optie, dan is Sononym een aanrader.

Grtz Wan
 
Weet je wel zeker dat het echt identieke samples zijn en niet een paar die superveel op elkaar lijken?

Ik gebruik Sononym sinds kort ook. Sterker nog wilde hier nog iets posten over verschillende sample managers. Uit de diverse (standalone) opties vind ik Sononym toch wel een van de beste.

Ik gebruik nu mijn werkpc als sample opslag en het was gewoon een gedoe om alles via mn netwerk op mn muziek pc te krijgen. Dus met Sononym heb ik alles beneden netjes geinventariseerd en kan ik makkelijk ook kits maken die ik dan snel kan inladen in mijn SP-16.

Sterker nog, ik heb nu een Roland MX-1 gekocht speciaal om op de “sample pc” wat creatief met samples te kunnen kutten en daar wat loops van maken die ik dan in mn studio kan gebruiken als start oid.
 
Weet je wel zeker dat het echt identieke samples zijn en niet een paar die superveel op elkaar lijken?
Daar is die waveform display goed voor, daarop kan je zien als er tussen twee samples toch iets subtiels verandert. Blijkt bij mij haast niet voor te komen, alleen bij droge synth golfvormen was het soms het geval. Bij verreweg de meeste duplicaten zie je dat de display nul verandert en op gehoor is het ook helemaal identiek. Ben echt onder de indruk van deze feature.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top