Gloomy's Tracks? Allemaal in 1 draad.

Dat is een "druk" universum... :okdan:
...in een spaceship, zoekt ergens in een industriële achtige ruimte,
(blips en noises scheren langs je heen) naar een rustig deuntje...

Heel mooi gedaan !
bier.png
 
Hey, dank je wel @flyweight doet deugd om te lezen.

Alweer een nieuwtje, een uitdaging deze keer. Laat Gloomy maar eens een industrial track proberen maken, en hier zie:

 
Just Anything was okay. Niet heel bijzonder, maar ook niet slecht. Beetje zoals de titel al aangeeft.


Je ambient track vond ik erg sterk. Van harte! Mooie bijdrage geworden. Was lekker "zoning out" in de trein net :)


Where Is The Fire In My Brain trouwens ook, gaaf geworden. Industrial, en tegelijkertijd ook tribal - mooie paradox.


Ja, ik geef toe: ik kan geen vocals syncen, het lukt mij maar niet :-/

Misschien kunnen we met je meedenken.

Worden bij de samples die jij gebruikt ook de tempo's meegegeven? Dus dat je weet hoeveel bpm een zanglijn zou moeten zijn?


En ik kwam deze tutorial tegen, misschien heb je er iets aan. Als ik het goed begrijp, zou je ook met FL Studio in staat moeten zijn om heel precies de timings aan te passen (a la warping in Ableton Live). Geen idee hoe ingewikkeld dit is, maar kan een uitkomst bieden:




of deze




Hopelijk geeft dat wat handvatten.


De vocal van Just Anything loopt trouwens prima! Da's in elk geval een goed voorbeeld.



ik hoop echt dat jullie de comments eens lezen, dit is een mijlpaal in mijn leven!
gedaan met die banaan.

Wat is er gebeurd? Ommekeer in de overtuigingen?
 
Wow, "Last autumn" is heel erg fijn. Daar waar ik de meeste ambient nogal saai vind zit er hier enorm veel variatie/dynamiek in de geluiden, en dat werkt als een tiet. Echt goed gedaan.
 
Die ambient track is heerlijk. En die industriële uitdaging ook trouwens!
Ook heerlijke commentaar, dank je wel @Montfrooij Je bent precies een beetjes fan geworden van Gloomy, niewaar? ;p
 
Just Anything was okay. Niet heel bijzonder, maar ook niet slecht. Beetje zoals de titel al aangeeft.


Je ambient track vond ik erg sterk. Van harte! Mooie bijdrage geworden. Was lekker "zoning out" in de trein net :)


Where Is The Fire In My Brain trouwens ook, gaaf geworden. Industrial, en tegelijkertijd ook tribal - mooie paradox.




Misschien kunnen we met je meedenken.

Worden bij de samples die jij gebruikt ook de tempo's meegegeven? Dus dat je weet hoeveel bpm een zanglijn zou moeten zijn?


En ik kwam deze tutorial tegen, misschien heb je er iets aan. Als ik het goed begrijp, zou je ook met FL Studio in staat moeten zijn om heel precies de timings aan te passen (a la warping in Ableton Live). Geen idee hoe ingewikkeld dit is, maar kan een uitkomst bieden:




of deze




Hopelijk geeft dat wat handvatten.


De vocal van Just Anything loopt trouwens prima! Da's in elk geval een goed voorbeeld.






Wat is er gebeurd? Ommekeer in de overtuigingen?

Hey, van harte bedankt @stoter !!! Weet je, ik heb beslist niets meer van mijn kennis te delen, omdat het veel te gevaarlijk wordt voor verschillende partijen. Ik heb een externe "ingeving" gehad die ervoor zorgde dat ik deze beslissing heb genomen.

Daarom dat laatste nummer waarvan de vocals in-sync lopen, dat is gewoon 1 grote samplemap die ik gebruikt heb, daar zit NIETS van mezelf meer in. Dat was een bewuste keuze, daarom klinkt ie zo gewoon. Ben blij dat je zoveel andere nummers hebt beluisterd en hebt becommentariseerd, doet goed. En ja, ik heb wat met je filmpjes kunnen aanvangen. Het probleem is echter dat ik FL-studio sinds een paar dagen niet meer kan gebruiken, de pc moet voor enkele weken op groot onderhoud. Nogmaals, dank je wel beste kerel.
 
Back
Top