In de winkel, wat valt in de smaak

Met de V2 update is de Modal Cobalt 8 nog leuker geworden:
Ik heb zelf Modal cobalt 8 module en daar ben ik super tevreden mee en alles kan je via app of vst/plug-in bedienen erg handig :



 
...
Ik kreeg meteen koffie aangeboden en liep wat door de winkel heen. De toetsenafdeling zat in een soort glazen kubus meen ik me te herinneren. Ik liep er wat bedeesd naar binnen en werd meteen door een zeer vriendelijke verkoper aangesproken en uitgebreid rondgeleid. (Hij wist trouwens dat ik voor een drumstel in de winkel was). Hij legde me wat basics uit, zette een paar Moogs, een MS-20 en een Odyssey aan, en moedigde me aan om gerust zelf lekker een poosje aan de knoppen te gaan draaien. Na dat een uur te hebben gedaan liep ik opgewonden én verbijsterd de winkel uit met een Moog Prodigy. Ik heb sindsdien nooit meer naar een drumstel omgekeken.

...

Had die verkoper in die glazen kubus hoorntjes en een puntige staart ? :duivels: :P
 
Ik hoorde uit die kubus alleen maar van die vreselijke Circus Kusterstapijtjes komen. De Jupiters en Oberheims klonken in mijn oren allemaal hetzelfde. Ik hebt het nog jaren bij alleen gitaar, bas en effecten bas gehouden.
 
Ben naar een keer of twee bij Bax in Amsterdam Oost geweest, toen om de OB6 te bespelen (viel tegen) en de Prophet 6 (beviel beter), maar verder niets gekocht. De tweede keer een (eenvoudige) MIDI interface.

Toen ik in 1988 naar Amsterdam verhuisde kwam ik op een gegeven moment bijna elke zaterdag even bij Dirk Witte binnen lopen om te kijken of er iets leuks was (Korg M1, Juno106, Tr909 en nog een paar dingen die ik me niet meer herinner). Op een gegeven moment kreeg ik zelfs een aanbod om er te komen werken en hield er een paar leuke vriendschappen aan over.

Vanwege omstandigheden heeft de hobby een tijd stil gelegen en ben weer voorzichtig begonnen, maar Bax is in deze niet mijn voornaamste leverancier (voornamelijk Thomann en MIDI Amsterdam en Dijkman).
 
Hij legde me wat basics uit, zette een paar Moogs, een MS-20 en een Odyssey aan, en moedigde me aan om gerust zelf lekker een poosje aan de knoppen te gaan draaien. Na dat een uur te hebben gedaan liep ik opgewonden én verbijsterd de winkel uit met een Moog Prodigy. Ik heb sindsdien nooit meer naar een drumstel omgekeken.
Haha, da's een mooie story zeg!
 
Ja,Modal ben ik mee eens.
Yamaha piano:brol.Kurzweil👏,en de numa x piano van studiologic.
Zo zie je maar dat ieder merk zijn publiek heeft.
En als ik naar een winkel ga, dan bel ik eerst of ze bepaalde modellen in huis hebben.
Hoe vond je die Numa X Piano qua keybed en geluid?
(was het de GT, of de 'gewone')
 
Back
Top