In de winkel, wat valt in de smaak

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Afgelopen vrijdag was ik bij bax shop.

Ben daar een paar uur blijven hangen.

Eerst een rijtje stage piano's / workstations. Yamaha is nog steeds absolute top voor mij wat piano betreft, de rest...Bagger.
Dan wat orgel spelen, Hamond en Crumar verschrikkelijk slecht en steriel, Nord klonk dan wel acceptabel maar mijn geld krijgen ze niet.
allé, nu wat poly-synths, De grote merken, pfff niet aan te horen. de eerste synth die redelijk klonk was de Polybrute maar 6voice is een dikke doemper.

Was eigenlijk teleurgesteld in het aanbod, Prophet rev2 16v was zowat het beste voor mijn oren en die hebben we al thuis.

In een hoekje kwam ik dan een Modal Cobalt 8 tegen. intussen bijna half depressief dan toch maar de koptelefoon erin om te testen, tenslotte gebruik ik best wel veel Virtual Analog synths in mn muziek.
Wow dat had ik niet verwacht. dat klinkt heerlijk goed het relatief lage prijskaartje. Hier worden we dan weer vrolijk van. Veel beter dan ZEN-core toestanden.

De modal toestellen gaan op de wishlist.

Doen jullie dat nog, uren, schaamteloos op alle synths spelen in de winkel?
 
Ben een keer te bax geweest te zeeland. Was er op 15 min zeker buiten. Er stond niks dat kon boeien. Niks.
Ik had gehoopt coole synths te zien enz maar er stond vooral veel instap spul. Idem met de mixers. In dat studiootje stond wat volk dus heb even gewacht maar dacjt ach, wat maakt t uit. Ik heb speciaal een 2e rondje gedaan. Niks. Modern dj spul kan me ook niet interesseren.
Heel vreemde ervaring eigenlijk.
Is dit nu ouder worden? Heb t namelijk net zo op t autosalon.
 
Laatst gewijzigd:
Was er ook nog niet lang geleden.
Omdat ik alles al denk te hebben ga ik alleen voor goedkoop spul.
Bijvoorbeeld zo`n vijf octaafs `midi plankje` voor negenentachtig euro.
M.a.w. een toetsen midi invoer keyboard. (klavier). bijvoorbeeld ten behoeve van een rackversie synth of sampler
Maar daar heb ik er al enkele van. Terwijl er pas nog een `gesneuveld is` omdat het net zo werkt als bij die afstandsbedieningen met slijtage op de harderwordende contact rubbertjes waardoor het met ergernis niet meer werkt na zoveel jaar.
 
In een hoekje kwam ik dan een Modal Cobalt 8 tegen. intussen bijna half depressief dan toch maar de koptelefoon erin om te testen, tenslotte gebruik ik best wel veel Virtual Analog synths in mn muziek.
Wow dat had ik niet verwacht. dat klinkt heerlijk goed het relatief lage prijskaartje. Hier worden we dan weer vrolijk van. Veel beter dan ZEN-core toestanden.

De modal toestellen gaan op de wishlist.
Met de V2 update is de Modal Cobalt 8 nog leuker geworden:
 
Doen jullie dat nog, uren, schaamteloos op alle synths spelen in de winkel?
Nee, eigenlijk niet. Als ik naar een winkel ga is het meestal met een duidelijk doel en niet op de bonnefooi en zal zelden langer blijven dan een kwartiertje. Ik vind daarnaast een winkel meestal niet echt de omgeving om uitgebreid dingen te gaan testen want de omstandigheden zijn zelden ideaal (achtergrondgeluid, slechte afluistering, niet optimale positionering, verkoper over de schouder meekijkend, ding dat je eigenlijk wil zien niet op voorraad/opgesteld).
 
Mijn schoonvader woont in Zeeland, en toen we daar waren ben ik wel eens naar Bax gereden, en ik moet zeggen dat ik ook niet superenthousiast was. Wel met een aantal synths gespeeld, en wat studiomonitoren beluisterd (o310 is van mijn lijstje af gegaan).
Verder qua gitaren en bassen (ben zelf bassist) vond ik het tegenvallen, maar dat is wel een soort algemeen gevoel, zelf ben ik van de maffe interessante instrumenten, maar de rest van de wereld wil een Fender, lijkt het (daar wel die Ormsby gitaren gezien, da's dan wel weer gaaf).
Ging er naartoe voor een pocket operator, en die hadden ze gelukkig, was wel even zoeken.
Van zo'n groot pand zou je verwachten dat ze ook veel zouden hebben, maar het is dus wat meer beleving, Feedback Den Haag is daar aan ten onder gegaan.
 
Doen jullie dat nog, uren, schaamteloos op alle synths spelen in de winkel?
Laatste keer was ook bij Bax wat jaartjes terug maar dan in Amsterdam.
Ik was heel benieuwd naar de Deepmind 12 die net uit was maar ik was niet de enige, er stonden wat mensen om me heen dus na een minuutje of tien de volgende de kans gegeven.
 
Bij Dirk Witte deed ik dat weleens.
Ze kenden mij daar en ik kon rustig mijn gang gaan, maar ze hadden lang niet altijd de dingen die mij interesserden in de winkel staan.
Om die reden heb ik bij Feedback wel de Jupiter-80 die we toen op het oog hadden gaan proberen. Daar tegenover stond een Kronos, dus terwijl ik de Jupiter aan de tand voelde kon mijn vrouw hetzelfde doen met de Kronos. Na een halfuurtje de rollen omgedraaid en zo tot een definitieve keuze gekomen.

In zijn algemeenheid heb ik er het geduld niet voor.
Ik voel me bekeken en opgejaagd. Ik kan er niet mijn gemak van nemen en als een instrument op speakers is aangesloten voel ik me al helemaal geremd.
Ik moet wel zeggen dat ze bij Bax in Goes wel hun best hebben gedaan om datgene dat er staat zo toegankelijk mogelijk te makenen het maakt niet uit of dat nu een MicroBrute of een Moog One is. Ze hebben ook best wel wat staan, maar vaak dan niet datgene dat mijn interesse heeft, hoewel ik er wel de Matriarch even heb kunnen uitproberen.

Thomann vind ik tot nu toe de indrukwekkendste winkel.
Groot en ze hebben heel veel staan en ook nog erg toegankelijk.
Vriendelijk personeel, maar ook daar voel ik niet de rust er eens op mijn gemak voor te gaan zitten.
Een puntje is ook wel dat je er gezien de afstand niet zomaar even langsgaat.
 
Doen jullie dat nog, uren, schaamteloos op alle synths spelen in de winkel?
Gezien het grote aantal Youtube/online reviews en videos die er tegenwoordig worden gemaakt krijg ik wel een redelijk idee van de mogelijkheden van een apparaat of software.
Dat gezegd hebbende ben ik vorige maand toch maar even naar de Music Store in Köln gereden omdat ik de Hydrasynth Deluxe even onder mijn vingers wilde voelen. Het overbrengen van de feel van poly-AT krijg je dan toch weer niet overgebracht in een online video ;)
 
Ik ging heel vroeger in de tussenuren naar een piano en orgelwinkel op de Kattensingel in Gouda. Daar hadden ze ook wat electrische gitaren (Hagstrom!) en daar lieten ze me gewoon op rammelen. Zelfs op de klavecimbel mocht ik mijn eerste bluesjes spelen. Ik kon er echt geen ene reet van maar ze vroegen alleen op te houden als er klanten kwamen. En dat waren er natuurlijk niet zoveel op een donderdagochtend. Uiteindelijk mijn erste gitaar daar gekocht. Een Hondo II spaanse gitaar werd het, voor 89 gulden. Ik heb 'm bijna 45 jaar later nog steeds!
Nee, dan die arrogante eikels van Staffhorst in die parkeergarage. Moest dankbaar zijn dat ik daar een plectrum mocht kopen. Is dus ook nooit meer geworden dan dat. En Staffhorst failliet natuurlijk, HAHAHA.
 
De bax winkel in amsterdam oost vind ik echt super chill. Het is niet alleen dat alles aan staat en je zolang kunt tweaken als je wilt, je wordt ook verder met rust gelaten en je wordt niet onder druk gezet om per se iets te kopen (al ga ik dan wel vaak weg met kabeltje oid).

Dit in schril contrast met dirk de witte. Ik woonde er praktisch naast en kwam er elke week maar het aanbod voor synths was wel beperkt.

Hoe dan ook, echt TOP van Bax dat ze in dat soort winkels investeren. Want om eerlijk te zijn hoeven ze het niet te doen aangezien ze toch de meeste omzet uit online halen.
 
Doen jullie dat nog, uren, schaamteloos op alle synths spelen in de winkel?
Schaamteloos? Daar is een showroom toch voor? :D

Ging vroeger heel vaak naar Musica in Eindhoven maar dat hield midden de jaren 90 op. Helaas.

Voor de rest aardde ik niet echt bij andere Eindhovense zaken en landde als snel bij Studio de Dijk een veel ging over telefoon en per post. 1 of twee keer geweest. Als ik nu een keer naar een fysieke ga is het voor een specifiek doel.

Ik mis het wel.
 
Bax in Amsterdam op zaterdag 2x geweest. En een paar uur lopen spelen op allerlei synths, o.a. Moog One, die poly van Arturia, Prophet 6. OB6 en paar Behringers. Soms moet je zelf even de stroom aansluiten 😀 Maar heerlijk SCHAAMTELOOS tweaken, zonder interventie van personeel. (want die zijn druk met allemaal mensen die vragen hebben). Hands on zelf demootje doen zegt zoveel meer dan 100 YT reviews.
 
Bax in Amsterdam op zaterdag 2x geweest. En een paar uur lopen spelen op allerlei synths, o.a. Moog One, die poly van Arturia, Prophet 6. OB6 en paar Behringers. Soms moet je zelf even de stroom aansluiten 😀 Maar heerlijk SCHAAMTELOOS tweaken, zonder interventie van personeel. (want die zijn druk met allemaal mensen die vragen hebben). Hands on zelf demootje doen zegt zoveel meer dan 100 YT reviews.
Daar staat nog een Moog One 8), in Goes niet en veel andere ook niet (Jupiter X, Juno X, Summit, OB6, OB-X8 etc)
 
Gezien het grote aantal Youtube/online reviews en videos die er tegenwoordig worden gemaakt krijg ik wel een redelijk idee van de mogelijkheden van een apparaat of software.
Dat gezegd hebbende ben ik vorige maand toch maar even naar de Music Store in Köln gereden omdat ik de Hydrasynth Deluxe even onder mijn vingers wilde voelen. Het overbrengen van de feel van poly-AT krijg je dan toch weer niet overgebracht in een online video ;)

Tuurlijk hoor je synths overal online en als je wil zijn er talloze reviews. Maar vaak online bij wat meer muzikale videos zit er dan een strymon / microcosm overheen oid, erg leuk maar daardoor krijg je toch niet dat gevoel wat een synth echt kan. Aan de ene kant kunnen synths je echt positief verbazen, zoals wat ik bij BAX met de Deepmind had. Het is dat hij er zo uitnodigd bij stond daar, online heeft hij me nooit echt kunnen interesseren.
Maar het kan ook andersom, zo wilt iedereen natuurlijk wel een RD8/9 erbij, maar toen ik ermee ging spelen was ik er zo op uitgekeken.
 
Haha Staffhorst was echt erg ja.
Ik heb andere ervaringen met Staffhorst. Ik ging er naartoe om een nieuw drumstel te kopen. De verkopers waren druk met klanten, terwijl die klanten hard zaten te meppen op de kits die ik wilde proberen.

Ik kreeg meteen koffie aangeboden en liep wat door de winkel heen. De toetsenafdeling zat in een soort glazen kubus meen ik me te herinneren. Ik liep er wat bedeesd naar binnen en werd meteen door een zeer vriendelijke verkoper aangesproken en uitgebreid rondgeleid. (Hij wist trouwens dat ik voor een drumstel in de winkel was). Hij legde me wat basics uit, zette een paar Moogs, een MS-20 en een Odyssey aan, en moedigde me aan om gerust zelf lekker een poosje aan de knoppen te gaan draaien. Na dat een uur te hebben gedaan liep ik opgewonden én verbijsterd de winkel uit met een Moog Prodigy. Ik heb sindsdien nooit meer naar een drumstel omgekeken.

Of dat een goede of slechte ervaring met Staffhorst is geweest depends on your politics... Ik heb er zelf ook wel eens over getwijfeld, maar ben wel blij dat ik geen drummer geworden ben.
 
zette een paar Moogs, een MS-20 en een Odyssey aan, en moedigde me aan om gerust zelf lekker een poosje aan de knoppen te gaan draaien. Na dat een uur te hebben gedaan liep ik opgewonden én verbijsterd de winkel uit met een Moog Prodigy. Ik heb sindsdien nooit meer naar een drumstel omgekeken.

Tof verhaal :okdan:, de dag dat je volwassen werd 8)

"en het werd zomer" pieuww pieuww pieuww


:biertje::biertje:
 
De modal toestellen gaan op de wishlist.

Doen jullie dat nog, uren, schaamteloos op alle synths spelen in de winkel?
Ja,Modal ben ik mee eens.
Yamaha piano:brol.Kurzweil👏,en de numa x piano van studiologic.
Zo zie je maar dat ieder merk zijn publiek heeft.
En als ik naar een winkel ga, dan bel ik eerst of ze bepaalde modellen in huis hebben.
 
Ja,Modal ben ik mee eens.
Yamaha piano:brol.Kurzweil👏,en de numa x piano van studiologic.
Zo zie je maar dat ieder merk wel zijn publiek heeft.
En als ik naar een winkel ga, dan bel ik eerst of ze bepaalde modellen in huis hebben.
 
Back
Top