Freeway Lite

Heb deze track ooit medio 2000 gemaakt met alleen elektrisch gitaar.
Vele jaren later heb ik hier een soort van opgepoetste, nieuwe versie van gemaakt (aangevuld met synths, percussie etc).
Ook heb ik een video daarbij samengesteld;

Feedback is uiteraard weer welkom.

Hola Robi,

Ja Hoor prachtig gedaan,en ik vind de laagte juist er bij passen :okdan:


groeten van Andreos:)
 
We hebben een multi-instrumentalist in de zaal...:okdan:

Mooi live stukkie hoor:okdan:
 
Prachtige track, Robi...!

Heb de eerste versie beluisterd, die was erg fijn.. vond het heel mooi dat je muzikaal ook "freeway" leek te gaan, lekker tokkelen in je eigen tempo, daar later de sferische elementen aan toegevoegd...

Vandaar dat ik de tweede versie, met de drums, echt een stuk minder vind. Je free-flowing gitaarpartij (+ percussie) vind (in mijn beleving) nergens echt aansluiting bij die strakke beat.. En door de beat heb ik ineens behoefte aan een (beter hoorbare) baslijn.. had ik bij de eerste versie niet, die was af, voor m'n gevoel.

Mijn paar centen hoor.. voor hetzelfde geld heb je nu gewoon twee tracks :)
 
Ik vind de eerste versie ook beter.

De drums uit de 2e versie vind ik er zelfs helemaal niet bij passen, als je dan drums gebruikt dan moet het veel bombastischer. Dat die er ergens halverwege het nummer invallen. Een kick en een snare met verder weinig poespas, op het halve tempo van waar je de drums nu op laat spelen, en zo nu en dan een fill met toms. Maar de versie zonder is wat mij betreft gewoon af. :okdan:
 
Back
Top