Polyend tracker vraagje

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik was vandaag me wat meer in het mod tracker dinges gebeuren aan het verdiepen.
Luisterde naar een mod track? Of hoe je dt noemt en dacht wil weten hoe die sounds zijn gemaakt.
Gedownload en na het openen in de Polyend tracker hoor ik alleen maar ruis.
Het is een it file. Trek al die vage niet tot de point komende info niet dus hoop dat iemand mij hier even kan helpen..

die it files .. is dat een file van een tracker met synth en speelt de polyend daarom ruis af?
En was het niet zo dat de polyend juist ook it files kan lezen?

Heb wat andere geprobeerd.. mod files die de polyend wel leest maar dat zijn van die suffe hardcore samples en die ene track met die .it file daar an wil ik check3n hoe die sounds zijn gemaakt. .
 
Een .it file is volgens mij het bestandsformaat van Impulse Tracker. Misschien in dat programma omzetten in een formaat dat de Polyend kan lezen.
 
Ik heb voor de mac schism en milky.
Milky klapt dicht als ik een it file open en schism loop ook vast als ik naar mod probeer te saven.

Heb nog wel een Amiga liggen op zolder.. gratis bij een C64
 
Mogelijk staan er samples of instrumenten in een formaat die niet wordt ondersteund door de Polyend Tracker? Polyend Tracker ondersteund alleen 16 bit wav bestanden geloof ik. Impulse Tracker kon vele bestandsformaten afspelen.

Als je het bestand importeerd, zien je dan wel noten etc in de paterns staan?
 
noten etc wel alleen instruments zijn ruis/noise
ik dacht ergens iets gelezen te hebben over een tracker met synth en dat de polyend daarom ruis omzet voor de instruments?
 
noten etc wel alleen instruments zijn ruis/noise
ik dacht ergens iets gelezen te hebben over een tracker met synth en dat de polyend daarom ruis omzet voor de instruments?
Impulse Tracker heeft geen interne synth. Ook VTI-plugins zijn niet mogelijk.
Bij bijvoorbeeld Renoise kun je wel VTI synths spelen.
Als de instrumenten noise geven, dan kan de Polyend Tracker de samples niet afspelen die in het .IT bestand staan.
Je kunt kijken of je het .IT bestand met een andere programma kunt openen zoals Schismtracker.
Dan kun je wel leren hoe deze zijn opgebouwd.
Andere optie is om de samples/instrumenten in Polyend Tracker te vervangen met samples die wel af te spelen zijn.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top