Wie heeft een logo (en wil hem delen?)

Dit is trouwens mijn nieuwe logo. Ik wilde dat mysterieuze erin en ben er blij mee. Hij knalt ook van het scherm met een rode, groene en blauwe achtergrond. Merchandise! 👕 😀

Bekijk bijlage 3827925
Nou, hij is wel mooi hoor! Heel 'eigen'. En voor merchandise dan ZEKER registreren, als is het alleen in de Benelux. Nooit gedoe dat een ander je T-shirts staat te verkopen.
 
doet mij direct denken aan kasteel van Disneyland, of Tommorowland. Omranding lijkt van Bonzai Records te komen. weet niet of dat je bedoeling is?
Daar ben ik blij mee. Mijn muziek is dromerig en mijn visuele stijl fantasy. Kastelen, feeën, monsters en dat soort dingen 😀 Bonzai heeft een knaller van een logo. Dit plaatje komt gewoon uit Canva.
 
Dit is trouwens mijn nieuwe logo.
Ontzettend vet logo! Het klonk alsof je met 2 vingers in de neus iets geknutseld had (ff Canva accountje...) maar mooi resultaat hoor. Wellicht nog een versimpelde versie of los woordmerkje voor de plekken waar de details in tekening niet kunnen? Maar tof!
 
Dit is trouwens mijn nieuwe logo. Ik wilde dat mysterieuze erin en ben er blij mee. Hij knalt ook van het scherm met een rode, groene en blauwe achtergrond. Merchandise! 👕 😀

Even Don Draperen: legde even m'n vinger over de woorden melodic techno. Is het niet sterker zonder die tekst? Of, als je aan tekst hangt, iets mysterieuzer dan simpelweg 'de inhoud'? Een (zeer korte) quote die je beviel of een meer poëtische beschrijving als 'soundwaves for lovers' ofzo (ik mouwschud maar wat) :)
 
0024727764_10.jpg
 
Is het niet sterker zonder die tekst? Of, als je aan tekst hangt, iets mysterieuzer dan simpelweg 'de inhoud'?
Kan zeker hoor, ik kan ervan maken wat ik wil. Maar mensen kennen me nu nog niet onder deze naam en het is wel meteen duidelijk. Tegen de tijd dat ik op Tomorrowland sta, kan het er gewoon vanaf 😁
 
Hoi, mooi logo alleen is niet geschikt voor bijvoorbeeld drukwerk omdat er te veel dunne, priegelige lijntjes in zitten. Een logo moet ook duidelijk zijn als het klein gebruikt wordt. Alle die dunne lijntjes zullen dichtlopen op bijvoorbeeld briefpapier maar ook online als thumbnail zal het nu nauwelijks herkenbaar zijn. Ook op een poster moet het van ver af nog duidelijk zijn. Een goed logo is teruggbracht tot de essentie en is dus simpel en krachtig. Ik ben grafisch vormgever en heb meerdere huisstijlen ontworpen dus ik weet wel waar ik over praat. Maar doe vooral gewoon wat je zelf leuk vind :)
 
Laatst gewijzigd:
Dit is een goed logo. Simpel, krachtig, en zelfs ook als thumbnail nog leesbaar:

Bekijk bijlage 3827953
Ik heb het meer ontworpen met een soort zegel ingedachten. Zodat het in plaats van een naam dienen kan of als merkteken.

Het is ook makkelijk als venster te gebruiken, waarbij de witte laag een afbeelding herbergt, en het rode kader zwart gemaakt kan worden,
maar daar heb ik niet direct meer een voorbeeld van aangezien ik het al jaren niet meer gebruik op die manier.
 
Nee ik heb (nog) geen logo, maar ben wel affinity designer aan het leren omdat adobe tegenwoordig zo tering duur is.

Kan het pakket van harte aanraden trouwens, doet amper onder voor illustrator en kost maar 55 euro.
 
Nee ik heb (nog) geen logo, maar ben wel affinity designer aan het leren omdat adobe tegenwoordig zo tering duur is.
Kan het pakket van harte aanraden trouwens, doet amper onder voor illustrator en kost maar 55 euro.
Ik wou net zeggen, Serif PagePlus is ook goed! Maar dit is dus de opvolger. PagePlus kocht ik ooit voor 25 euro en daar heb ik professionele brochures mee gemaakt en laten afdrukken.
 
Ah, maar die is niet zozeer voor vector ontwerpen. Affinity heeft drie pakketten, één voor foto, één voor vector en één voor layouts van brochures e.d.
 
Ah, maar die is niet zozeer voor vector ontwerpen. Affinity heeft drie pakketten, één voor foto, één voor vector en één voor layouts van brochures e.d.
Sinds kort ook Affinity Photo gebruiker, is inderdaad een prima pakket. Kan voor mijn (simpele) gebruik prima Photoshop vervangen. Of Gimp en Krita, waar ik steeds maar op zat te vloeken...
 
Hoi, mooi logo alleen is niet geschikt voor bijvoorbeeld drukwerk omdat er te veel dunne, priegelige lijntjes in zitten. Een logo moet ook duidelijk zijn als het klein gebruikt wordt. Alle die dunne lijntjes zullen dichtlopen op bijvoorbeeld briefpapier maar ook online als thumbnail zal het nu nauwelijks herkenbaar zijn. Ook op een poster moet het van ver af nog duidelijk zijn. Een goed logo is teruggbracht tot de essentie en is dus simpel en krachtig. Ik ben grafisch vormgever en heb meerdere huisstijlen ontworpen dus ik weet wel waar ik over praat. Maar doe vooral gewoon wat je zelf leuk vind :)
Precies dit! De afbeelding die je laat zien is mooi als albumhoes, of in het groot op een t-shirt, maar inderdaad niet geschikt als logo. Denk er niet alleen aan waar je het zelf voor wilt gebruiken, een vormgever moet er ook wat mee kunnen. Mocht je hem bv aan moeten leveren voor een poster, flyer, banner weet ik veel wat om een feestje aan te kondigen. Ook bijvoorbeeld bij digitale aanbieders van jouw muziek wil je hem misschien kwijt kunnen, soundcloud, bandcamp, etc. Daar zal het ook vaak in kleinere vorm zichtbaar zijn.

Geldt trouwens voor meer voorbeelden die gegeven worden, een leuk plaatje is geen logo ;)
 
Back
Top