Elektron vraagje... starten midden in een pattern.. Kan dit?

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Ik heb een aantal dingetjes van Elektron, leuk spul, elke step automaten tot het perfect is.. super focus!! Tussentijds loopt je pattern dan door. Ik zit veelal met patterns van 4 maten en dan duurt zo'n rondje best lang.. maar goed ik heb geduld want het is leuk speelgoed en niets moet.. :)

Toch verlang ik soms weleens, net zoals een DAW of andere sequencers dat wel kunnen om gewoon vanaf een punt middenin het pattern te starten.. om bv te focussen op een drumfill.. of al kun je alleen maar de laatste maat afspelen zou ook al helpen.. Ik heb er weleens naar gezocht en gisteren met iemand van SF per PB over gehad maar die wist het ook niet.

Op een AR ZOOM kan dat wel.. Je kunt een willekeurige steptoetsen indrukken en vanaf daar starten... het ding kent verder ook weer beperkingen en maar goed.. zie video hieronder waar de noten getriggert worden die onder de step zitten voor alle tracks.. Dat kan wel op Elektron maar alleen de geselecteerde track speelt dan af. Maar ik vraag me dus af of er een truc is om middenin een pattern te starten.. :)

edit: er zal vast verschil zitten in de oude en nieuwere dingen.. het meest recente wat ik heb van Elektron is de Digitakt.. en daarop het nieuwste OS gezet.


 
Laatst gewijzigd:
Back
Top