sadà\exposadà - The Comets Look Strange Tonight

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
dit was een EYMH nummer, heeft nu vocals, en dan wordt het een... het heeft nog wat werk nodig, wellicht louter details, of wat meer...

ik zet het al neer, als WIP, heb wat richting nodig blijkbaar.

vocals, zijn (haast) onverstaanbaar, opzet...

 
Dit is echt wel heel vet, Vink.Ik vind het onverstaanbare niet storend, integendeel, het voegt toe aan de drums en sfeer.

dank!!!!! dat was ook mijn gevoel. het was eigenlik, ahum, een oefen take, maar door middel van effekten, en natuurlik de melancholie, ahum, in de stem.. werkt het heel mooi samen.

:halleluja

Vet man, is er een mogelijkheid om hier de lyrics te kunnen lezen?

dank je, jan!

lyrics zijn kaal;

i'll dress you up - cities
i'll dress you up - engines
i'll dress you up - panting nothing
i'll dress you up - lights
i'll dress you up - saliva

panting nothing


de volgorde verandert soms, of beter: dit is niet de echte volgorde. ik laat 'with', met opzet weg, want dat kan, dunkt me.
de titel hoort bij de lyrics/sfeer.

dank, nogmaals, beide!

:halleluja
8)
 
Je zou niet zeggen dat ze zo kaal zijn, het geheel klinkt machtig.

kaal, maar het heeft een kracht, zeker.

Lekker rauw industrial sfeertje!

dat is het zeker! in wezen ouwerwetse sadà\exposadà, maar met alles wat ik heb in de tussentijd geleerd/opgebouwd toegepast.

dank!

Duisterder dan duister… Vet gedaan :)

duister dan duister!!! yeah! en vet! vet duisterder dan duister. dank!!!

:halleluja

(de versie die er nu staat is mét post production nu, het lijkt erop, dat dit de fatale, ahum, finale versie wordt...)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
Heftig. Nice hoe je alles een plek weet te geven. Volgens mij is er ook nog wel plek voor wat extra percussie ;)
 
Helemaal top! Je creeert altijd goede balans tussen de verschillende geluiden vind ik. Zoiets live performen zie ik ook wel echt de potentie van in.

Overigens, ik moest EYMH even opzoeken. Heb de laatste weken wat geshit van mijn werk en dit soort dingen maken werkt wel als afleiding :)
 
Ik vind Duisterder Dan Duister een hele goede titel voor een EP.

heeft wel iets, Blacker than Black, of Tenebrae, da is weer wat anders, of niet? juist Tenebrae, maar dat is iets, goed...
een goede vriend, schilder, is nog op zoektocht geweest naar het zwartste zwart, in verf. da is moeilik te maken.......

kan ik nog meer over zeggen.... maar ik neem dit mee, zoals een politikus, zou zeggen, maar gelukkig ben ik er geen; het zal een invloed behouden. want een EP en/of album, grote kans dat die er aankomen, of enkelvoud. (wat een zin...)

Heftig. Nice hoe je alles een plek weet te geven. Volgens mij is er ook nog wel plek voor wat extra percussie ;)

dank! had eens zin in heftig... er is nog plek voor ekstra percussie. het zit bomvol, maar er zit nog gaten in.... haha.... ik heb deze versie al via distrokid verspreid, als Stream Punk Version.
ik denk ook dat ik de percussie zo laat. op een bepaald is het dit. want ik heb zelf al nagedacht, ik wilde meer percussie en dan polyritmisch/polymetrisch (wat het nu, ik vergeet altijd het verschil, erg is dat..., ook al is, al merk je het amper op, de patterns zijn 15 stappen... en gaat op 1/8, en de andere op 1/16, goed dat werkt niet echt poly...).

dank!!!

Helemaal top!

dank!!!!!

Je creeert altijd goede balans tussen de verschillende geluiden vind ik.

dat is altijd mijn inzet, geluiden daar begin ik mee, dus alles moet afgestemd zijn, zelfs in vreemde kontrasten, masking gebruik ik b.v., al doe ik dat minder...

wederom dank!

Zoiets live performen zie ik ook wel echt de potentie van in.

dat is te doen, idd... maar een live perfomance, sja, dat kan mijn gestel niet aan. wellicht eens... vroegah, o als ik kon optreden, ik was niet te houden, nu kruip ik weg.... haha...

Overigens, ik moest EYMH even opzoeken.

ja, ik ga er otomatisch vanuit, wat het is, het is hier een thread, het is een projekt, Expanding Your Mind Hurts, ik zal onder die naam dingen blijven doen, maar ze komen steeds dichter bij elkaar...
dus wat ik zonet schreef, kan ook betekenen, dat EYMH op een bepaald moment niet meer bestaat, natuurlik de bestaande tracks wél...
dat het zo heeft ingevoegd hoe ik nu werk, dat het verschil niet meer nodig is.. in de thread, staat waarom ik dat begon, en hoe het zich heeft ontwikkeld...


Heb de laatste weken wat geshit van mijn werk en dit soort dingen maken werkt wel als afleiding :)

ha! ja! werkt ook zo bij mij..... :D


dank iedereen voor de heerlikke opmerkingen!!
 
Voor muziek als deze, zóveel nuance... spannend, industrial, maar geen pijn aan de oren. Je sound design gaat alsnog door merg en been hoor, geen zorgen. :D Maar vakkundig. Gave track geworden..!

ik zet het al neer, als WIP, heb wat richting nodig blijkbaar.

Hij is wel af hoor, toch?
 
Laatst gewijzigd:
Indrukwekkende sounds en rauw duister industrial sfeertje!

hè hè yeah! thanks!!! :okdan:

Voor muziek als deze, zóveel nuance... spannend, industrial, maar geen pijn aan de oren. Je sound design gaat alsnog door merg en been hoor, geen zorgen. :D Maar vakkundig. Gave track geworden..!

klopt. je deskriptie (ahum) is spot on. en dank voor den komplimenten!
het is inderdaad een vorm, zou ik zeggen, wat ik een 3 a 4 a 5 jaar geleden maakte, de rauwere tracks (er is altijd wel redelik veel diversiteit...), en zoals ik al vermeldde alles wat ik de afgelopen 2 jaar heb opgebouwd, is hier gebruikt. pfff, ach je zegt beter dan ikzelf, haha.

dank! dank! dank!! :halleluja

Hij is wel af hoor, toch?

ik had m vrij snel op SC gezet én hier. maar hij is af. punt. het enige wat ik nog heb gedaan is wat post-produktie, ik noem het maar geen mastering meer... kleine ingrepen in wijdsheid van het spectrum, vooral laag en het midden, en natuurlik, goeie LUFS.

dus dat was nog een opmerking toen ik 'm hier plaatste. zoals @kobuz al opmerkte, ekstra perkussie zou plek kunnen hebben, en dat was nog iets wat ik wilde uitwerken.
dat ga ik een volgende track (welke? weet ik nog niet) doen. soms is gewoon iets af.. of moet je het zo laten. het werkt.

Gewoon. genieten.

wow. that's it! thanks! :halleluja
 
het enige wat ik nog heb gedaan is wat post-produktie, ik noem het maar geen mastering meer... kleine ingrepen in wijdsheid van het spectrum, vooral laag en het midden, en natuurlik, goeie LUFS.

Dat kun je prima mastering noemen.

Al die geheimzinnigheid rondom mastering slaat nergens op. Alsof 't een onbereikbaar iets is wat alleen een paar super specialisten zouden kunnen. Ja ok, de ervaren professionals met de beste gear weten er misschien net die laatste 2% meer uit te halen.
Maar bekijk het vanuit dit perspectief: je hebt de track zelf gemaakt en gemixt, dus heb je in principe volledige controle over je sound. Om dan in de mastering fase allerlei ingewikkelde ingrepen te gaan doen op je eigen mix, dat zou nergens op slaan. Als dat al nodig zou zijn, moet je simpelweg terug naar de mix en die verbeteren.
Kortom, als je een op zichzelf staande track gaat masteren, die je zelf hebt gemixt en de mix is goed, kan het masteren in principe niet meer zijn dan wat kleine subtiele ingrepen over het geheel en het verkrijgen van een passend loudness niveau, of zelfs alleen dat laatste.
 
@Bahamut ik geef je geheel gelijk. en ik zeg altijd ik master in the mix. en volgens mij klopt dat ook.. post-produktie bekt ook lekker..

Om dan in de mastering fase allerlei ingewikkelde ingrepen te gaan doen op je eigen mix, dat zou nergens op slaan. Als dat al nodig zou zijn, moet je simpelweg terug naar de mix en die verbeteren.

dit dus. zoals @stoter het eens zo mooi heeft samengevat; in elektronische muziek is produktie en kompositie (of was het nu een andere term..), ik vergeet het altijd, haha. er is eigenlik geen verschil.

er is een mastering draad, ik wilde die zelf eens opzetten, open vraag, en ook over de noodzaak, want die is er niet altijd, denk ik. en sommige gevallen zeker wel.
daar heb ik maar eens die vragen en opmerkingen neergezet. dus.

op de master in een DAW staat bijna nooit iets, behalve Softube Tape soms.. meer als glue.. en heb nu ook meer tape plugins, het gaat me niet om het analoge, maar om de glue, wat ook een onprecieze term is.

in dit geval niets op de master.

en de ingreep in Wavelab, was meer, dat had ik ook in de DAW kunnen doen, zelfs per track, maar het voelde eerder dat het de hele mix moest omvatten.

en meestal beperk met tot loudness nivo, met IKM Stealth Limiter, hier ook gebruikt, die tast geen transients aan, die kan zelfs pieken van +43 db (niet dbFS natuurlik), transient pieken, kwamen in een opname voor, die ik niet over kon doen... aanpakken zonder dat knal, dat was het, de impact verdwijnt.

goed genoeg hierover... ik weet niet meer hoe de thread heet...

en je reaktie is duidelikker dan wat ik nu zelf schrijf haha. een opmerking nog dit is Bitwig Studio 4.0.8 gemaakt, ik dacht dat ik altijd het beste kon mixen in Cubase. maar eigenlik maakt het niet uit.
wel is de MCU (daar hadden we het al over) wat sneller te gebruiken, en ik gebruik m, om een of andere stomme reden alleen voor Cubase. voor andere DAW's een andere controller (ook faders, maar dan niet...).

goed. o ja, bitwig standaard, zet de faders op -10dB, wat ik zelf niet kan begrijpen, faders raak pas aan, na, wanneer, dat merk je zelf, maar eerst gainstaging, zonder faders.
goed.

ach ja, ik wil het kort houden, haha, want dit gaat over geheel iets anders, of niet? ach het mag hier zijn plaats hebben; zoals anderen het ook opgemerkt hebben, het zit ramvol, maar de plaatsing is wel 'perfekt'. de vocals kregen zelfs met een vrij groot gemak een plek, al moest ik nu wel eens carven, oftewel een EQ gebruiken.

een heel onderwerp, jammer, dat ik de thread niet kan vinden, was toch, helaas, zou er meer over kunen worden gezegd, stopte de thread, maar wel interessant.
mastering is ooit eens ontstaan, toen het noodzakelik werd, en waar las ik dat? ga naar een concert, klassiek, of luister naar de opnames. als je dan moet masteren...
maar bij andere genres, etc. goed, er zijn talloze werkwijzen, en ze moeten in dienst staan van het effekt, hoe de hele track klinkt, werkt, zijn werking heeft.. of zoiets..
 
Back
Top