Samplebrain door Aphex Twin

Net uit: Samplebrain door Aphex Twin, een soort sample mashup-software. Heb er nu een paar uurtjes mee zitten pielen en het resultaat is - uhm - interessant.
Of het is een briljante tool, of Richard lacht zich nu he-le-maal gek.

Inclusief Comic Sans-alarm en de waarschuwing dat de software op de meest vreemde plekken bestanden parkeert.


screenshot.jpg
 
Ik heb het gebouwd en geprobeerd en kreeg er niet veel meer uit dan wat bleepjes en blopjes.
Niet echt een zinvolle tool naar mijn idee ..
 
Luistert inderdaad erg nauw, vooral de loop die je als 'target' moet laden. En dan vooral een beetje spelen met de mix-schuifers, mn de verhouding tussen brain en target. En ik moet nog uitvogelen wat 'brain tweaks' als boredom en novelty nou precies doen.
 
Luistert inderdaad erg nauw, vooral de loop die je als 'target' moet laden. En dan vooral een beetje spelen met de mix-schuifers, mn de verhouding tussen brain en target. En ik moet nog uitvogelen wat 'brain tweaks' als boredom en novelty nou precies doen.
Als je over blauwe fadertjes gaat met muis zie je wat uitleg.
 
Ik heb gisteren even de Quick Start gevolgd, maar op Play drukken doet bij mij niks... ik zal er nog eens wat meer tijd voor nemen.

Quick start:

  1. Load a bunch of short wav files into the brain
  2. Click (re)generate brain
  3. Load a short loop sample into the target
  4. Click (re)generate blocks
  5. Press play
  6. Tweak brain
 
Ik zag dit bericht in de headline van de mails voorbijkomen.
Hier lust ik wel pap van :)
De combinatie van samples maakt een wereld van verschil zoals al werd aangegeven.
Neem eens een stukje tekst van jezelf en laad als target.
In het brein laad je kleinere samples, dat van alles kan zijn van percussie tot.... je fantasie.
regenerate blocks en brain, druk op play en amuseer je met de settings om het algoritme.
Voer voor inspiratie
 
Back
Top