EHX Big Muff hardware analoge distortion als plug-in in je DAW.

Het werkt als een standaard VST plug-in, behalve dat de audio via USB door een echt hardware circuit wordt gestuurd. Geen virtueel analoog dus, maar echt analoog. De parameters zijn vanuit de VST in te stellen en als preset op te slaan.
Werkt ook standalone. En is ook als audio interface te gebruiken.

BMHP_07-blue_video-1.jpg

Nap

Moogbegaafd
Interessant concept, aparte keuze om als eerste die Big Muff te doen. Ben benieuwd of er andere EHX classics als de Memory Man zullen volgen.

nomore

Lintage Vid
Leuk concept maar toch snap ik de meerwaarde niet echt. Om het betaalbaar te houden zal het ad/da gedeelte niet het allerbeste zijn, met een gemiddelde audio-interface lijkt me dat beter.
Dan zijn er de potentiele groundhum problemen omdat het met usb werkt.

En als je dan al perse dit vanuit je daw wilt doen zijn er echt super veel echt goede distortion plugins beschikbaar.

Nap

Moogbegaafd
echt super veel echt goede distortion plugins beschikbaar.
Distortion is een van de dingen waarbij software het toch nog wel grotendeels af laat weten, menig simpel pedaaltje van een paar tientjes klinkt beter dan het leeuwendeel van de plugins. Er zijn wel een paar goede zoals Rift, maar ik vind het veel gelauwerde Trash 2 of de distortion effecten in Guitar Rig, Sound Toys en die van Plugin Alliance toch over het algemeen buitengewoon matig.

Dat gezegd hebbende, zou de Big Muff niet echt mijn eerste keuze zijn. Vandaar mijn opmerking over de Memory Man (Deluxe). Deze klassieke analoge delay toevoegen als plugin met het authentieke geluid lijkt me wel wat.

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Big muff... is wel echt de meest bruute distorion die er bestaat. Zo bruut dat die al distorts zonder power :)

Is dit nu gewoon een audio interface met een distortion in de pre-amp?

Dan heb je er weining aan als je hem wilt gebruiken met je bestaande audio interface.

Wel handig als je juist alleen dit icm met een laptop en gitaar wilt gebruiken.

@barend nee, ge-emuleerde distortion uit software klinkt anders

Hilltree

SoundDesign and MusicArts
Vaak gaat de gitaar via d.i gelijk in de mixer bij de grotere studio's. Fx gebeurt later , ook van de overdrive/ distortion/ fuzz.
Dan is dit wel een makkelijke oplossing , waarbij je de parameters kunt veranderen in de daw.

barend

Ouwe rot
@barend nee, ge-emuleerde distortion uit software klinkt anders

Er zijn tegenwoordig wel goede amp modelling vst’s die prima distortion of overdrive geven. Als je je gitaar in deze Big Muff rechtstreeks opneemt zonder versterker of amp modeller dan klinkt het niet. Dus je zal altijd iets extras nodig hebben, hardware of software.

Maar ik ben toch benieuwd naar de meerwaarde van deze Muff tov een normale Muff. Eens wat filmpjes kijken.

rasz

Ouwe rot
Dat je je instelling direct met je project kan opslaan. Super handig lijkt me. Dit is het grote voordeel van bijv overbridge of die vst van moog