De synthforum analoge computer (modular)!

Goed - die ga ik dan kopen. En hoe knijp je een draadje vast zonder de isolatie te beschadigen?
 
Ik heb trouwens ook een PCB houder. In sommige situaties handig, maar het probleem blijft bestaan als je een component met korte pootjes wilt solderen: component moet ondersteboven en wil er dus uit vallen...

Vroeger gewerkt met iets dergelijks:


Dat werkt prima, beetje prijzig.
 
@ProgHead Het kan zo simpel zijn door een stukje krimpkous om het bekje te doen. Dunne siliconenslang kan ook nog.
 
Het aanbod van derde handjes is gigantisch, ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand wat voorbeelden van degelijke exemplaren?
 
Ik gebruik meestal dit soort dingen.
Ook op het werk ..
Dat klemspul van een derde handje, klemt nooit echt goed , en die elleboogjes knikken wanneer het je niet uitkomt, en het ding is meestal zo licht dan die steeds omvalt
Maar het is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.
 
De doosjes met condensatoren (ceramisch en elektrolytisch) heb ik nu ook binnen. Enkel voor de waarden van 22 nF tot [imath]1 \mu \mathrm{F} [/imath] moet nu nog een setje gevonden worden.
 
Enkel voor de waarden van 22 nF tot [imath]1 \mu \mathrm{F} [/imath] moet nu nog een setje gevonden worden.

Nog een keer even gekeken, nu komt dit bovendrijven:


Tot 470n, maar wel polypropyleen en vooral ook met draadjes.
 
Ziet er heel interessant uit! Betaalbaar, en voor die prijs kan ik wel een paar doosjes kopen. Vooruitbetaling kan ook, dus geen gedoe met internetbankieren. :)
 
Net geprobeerd wat van die dozen te bestellen, maar zodra ik naar het winkelwagentje ga rest er nog maar één te kiezen betaalmethode, namelijk iDEAL. :?
 
Ze zeggen inderdaad dat vooruitbetaling mogelijk is, maar kan zijn dat het (uitbestede) systeem achter de webwinkel dat niet kan. Morgen als ze open zijn even een mailtje sturen, kans dat het even handmatig moet, je lijstje met artikelen doorgeven en zij geven op hun beurt de info om het over te maken.

Met Okaphone in Groningen hetzelfde gehad, ook omdat de portokosten nogal kunnen variëren. Een paar componenten in een envelopje is een stuk goedkoper dan een pakket aan verzendkosten, daarom werd mij aangeraden om het op die manier te doen.


Interessant wat ze nog melden op hun website:

Wij hebben de afgelopen tijd een aantal inboedels overgenomen van elektronicawinkels die dichtgegaan zijn zoals Kok Onderdelen uit Leiden, Stuut en Bruin uit Den Haag, Elektron uit Alkmaar, Radio Gooiland uit Hilversum, van Embden uit Rotterdam, van der Donk elektronica culemborg, ARP Electronics Tilburg, DIL Elektronica te Rotterdam, Radiobeurs Breda, Repri Amsterdam, EE enterprice electronics Haarlem, Huggers Venray,Telemere almere, elektronika 709 uit spijkernisse, SPI electronics Velsrbroek,Radiobeurs louter uit Dordrecht, Riton Electronica Heesmtede ,Radio Centrum Utrecht ,Boonstra Leeuwarden, Bakelaar Julianadorp,Theo Moespot Deventer, Van Hove Amersfoort, 020tecmart Amsterdam e.a.
 
Er is dus inderdaad een slachting gaande onder de elektronica-winkels. Hopelijk blijven er een paar overeind...
 
Ze zeggen inderdaad dat vooruitbetaling mogelijk is, maar kan zijn dat het (uitbestede) systeem achter de webwinkel dat niet kan. Morgen als ze open zijn even een mailtje sturen, kans dat het even handmatig moet, je lijstje met artikelen doorgeven en zij geven op hun beurt de info om het over te maken.

Mailtje gestuurd.
 

Gaat niet door, want veels te groot: Afmetingen: 360 × 265 × 165 mm

Zo'n apparaat kan ik hier niet meer kwijt.

Blijft voor mij als opties over twee 12V voedingen of batterijen/accu's.
 
Weer een beetje hetzelfde "als het niet kan zoals het moet..." Als je twee van die voedingen kunt plaatsen, dan is het wel klaar. Mits de voedingen voldoende stroom kunnen leveren, ook op de iets langere termijn. Beetje vervelend om over een half jaar ofzo tot de ontdekking te komen dat het toch te krap is en je weer iets anders moet bedenken.
 
Mailtje gestuurd.

Nog niets op gehoord. Het zal niet lang meer duren voordat ik de dingetjes die ik wil hebben alleen nog maar via internet bankieren kan bestellen. Bestellen door vooruitbetaling met overschrijvingskaarten wordt steeds lastiger gemaakt.
 
Anders even bellen. Kan zijn dat je mailtje bij hen in een spamfilter is blijven hangen oid. Of ze zijn gewoon traag, vergeten te beantwoorden, etc.
 
Ik word het ook zat. Pas patch kabels bij Bol besteld die vandaag keurig als één pakketje zijn geleverd. Maar daar krijg ik dan 6 aparte facturen voor. Of ik de 6 factuurnummers daarvan maar even als betaalkenmerk op de overschrijvingskaart wil noteren (waarvoor geen ruimte is want twee factuurnummers gaat net!), of anders gewoon 6 afzonderlijke overschrijvingen wil doen. Ook contact met Bol over opgenomen maar er was niets aan te doen als je niet via internetbankieren wilde betalen. In het laatste geval hoef je enkel wat vinkjes te zetten en op een knopje te drukken, en dan kun je dus wel in een keer betalen. Vandaar - je ontkomt er niet aan om aan internetbankieren te gaan doen of je wordt een outcast. :duivels:
 
Dat gaat steeds lastiger worden, om dingen te doen zonder internetbankieren. Als je daar bezwaren tegen hebt, wellicht een idee om een tweede betaalrekening te openen voor dit soort zaken? Geheel gescheiden van je rekening voor alle andere dingen. Met een beperkt saldo, gaat er iets mis om welke reden dan ook, dan ga je ook maar beperkt het schip in.
 
Ik heb al wel een spaarrekening maar onder hetzelfde gironummer, loopt die ook gevaar als ik ga internetbankieren? Als ik dat ga doen wordt het vermoedelijk iDEAL, is dat wat?

Ik moet zo nog even twee resterende facturen voor de patch kabels betalen en dan is mijn boekje met overschrijvingskaarten alweer op. Dus de komende een a twee weken tot ik een nieuw boekje met overschrijvingskaarten ontvang kan ik sowieso niks via internet bestellen. Gelukkig heb ik nog wat andere modular-gerelateerde klusjes te doen.
 
Fraude e.d. gaat meestal toch om andere dingen, waarbij criminelen je benaderen met smoezen en zo op slinkse wijze proberen toegang te krijgen tot een bankrekening. Of via bankapps, wazige advertenties en een "mooi vehaal" van een "verkoper" op Marktplaats. Maar betalingen die je wil doen dmv. iDEAL, het gaat dan om een handeling die jezelf initieert en ik denk dat het risico minimaal is als je iets koopt bij een gerenommeerd bedrijf.
 
Back
Top