De synthforum analoge computer (modular)!

AD633 Ringmodulator lees ik. leuk-leuk-leuk
Met de wedstrijd nu heb ik een nummer ingeleverd met het geluid van een ringmodulator.
Altijd al een moeilijk ding geweest maar wel uitdagend.
Als imand wil weten hoe ik het gedaan heb kan ik het helemaal uitleggen van A tot Z.
 
Maar even serieus (dat was ik al) printplaat met koper elimineerd alle brom als een soort aarde. Bij zendamateurs ook belangrijk. Daarom wordt het veel verkocht en is ook betaalbaar. De sporen er tussen kun je er tussenuit slijpen of frezen zonder gebruik te hoeven maken van allerlij baden. Wat me overgens amper gelukt is.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ooit op school een printplaatje ontworpen, en daarna nooit meer. Mijn hobby brouwsels waren allemaal op een plankje met spijkers of desnoods op een gaatjesbord. Of met veertjes bij de Philips elektronica bouwdoos. Ik ben ook helemaal niet handig en raak snel geïrriteerd als ik op de vierkante millimeter moet gaan prutsen. Dat is allemaal mijn ding niet.
Een mens moet zijn grenzen weten. :walker:
 
Ja - is hier al eens langs gekomen. Als je het kunt betalen en liever een kant-en-klaar apparaat hebt is dat een goede optie.
 
Op het moment ben ik met te veel dingen tegelijk bezig, dus staat mijn analoge computer in Eurorack vorm even stil. Ben nu vooral aan het worstelen met de vraag wat ik nog wel of niet meer wil bestuderen of doen. Ik wil nog te veel wat gezien mijn leeftijd (nog een paar jaar te gaan tot mijn pensioen) redelijkerwijs niet meer haalbaar is. Schrappen is moeilijk, maar wat ik doe wil ik goed doen. En kiezen is lastig.
 
Back
Top