Ik ben op zoek naar de factory patches van de Roland JX-305

Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
940
Locatie
Leuven
Kan iemand me helpen aan de factory patches van de JX-305 ? Liefst een sysex dump.
Daar zou je me een heel groot plezier mee doen!
 
Gaat het specifiek om de losse set als backup? Dacht dat de 305 de presets vast in het rom had zitten, die je via het menu kan laden.
 
Ik wil ze heel graag in mijn Roland D2 en MC-505 proberen Eraser. Die hebben beide dezelfde soundchip volgens mij en via sysex zouden ze te importeren zijn. Dus als iemand ze zou kunnen exporteren als sysexdump.
Ik heb ook zeer lang gegoogled maar alle sites die ze vroeger aanboden bestaan niet meer en ook via wayback machine geraak ik er niet meer aan...
 
heel knap gemaakt, zelfs professioneel niveau vind ik, 'k weet ni wie zo iets kan bouwen,??


Anders, sounddiver,
De presets zijn vooral prgchg,maar je kan wel veel zelf instellen, a la roland specs
 
Dat ding zit vol met bugs en is alleen een beta. De ontwikkelaar laat al jaren niks meer weten. De JX-305 patches zitten er in maar werken niet. dit heb ik alles reeds uitvoerig geprobeerd @Stephen. Er moet hier toch iemand zijn met een JX-305 die even een sysex dump wil doen?
 
tja, da was te verwachten dat er bugs in zitten, en tja soundiver,,
kheb twee MC-307's gehad, en MC-303''s, en een MC-505, en MC-909's,, kweet daar toch wel wa van,,
Heeft niks met user presets te maken, maar met prg change patchen die je kan veranderen a la roland, en dan mss user presets

tja, vind maar eens iemand met een JX-305,, en die iets voor een ander wil doen ??

kzal sounddiver eens opstarten, idd JX-305 en MC-505

tja, je zal wel een syx bulk dump kunnen doen, maar tja, wat ga je daar mee kunnen doen, behalve terug sturen,, kweet ni, of kweet het wel,,
 
Laatst gewijzigd:
Hey Stephen, ik heb je uitleg vandaag nog eens opnieuw gelezen. Ik heb hier zelf 2 MC-505's staan en een Roland D2 en ik had al vaker "custom" presets van de JX-305 gedownload en die in de MC-505 of de D2 geladen. Ook de presets (factory & user) van de D2 en 505 kon ik onderling uitwisselen. Die CTRL heeft inderdaad een aantal irritante bugs maar begrijp me niet verkeerd, ik gebruik die editor geregeld. Je kan met de editor heel coole dingen doen die anders niet mogelijk zijn. Ik moet je niet vertellen dat je maar 3 fx hebt (reverb, delay en multifx) en ik maak graag dub. Maar op de D2 kan je die effecten alleen maar op het hele drumpart toepassen en mijn kick wil ik bv droog houden en de delay en reverb op mijn snare en hihat wil ik verschillend dus dat gaat allemaal al niet. Maar met de editor kan je de drumsounds als synthpart opslaan. Wel maar 1tje per part, waardoor je je snare en hihats bv. op aparte parts kan zetten met hun eigen amount aan fx. Je kan ook drumsounds pitchen en je eigen gepitchte drumkits maken. Je hebt meer LFO mogelijkheden, je hebt toegang tot de 4 toneparts, dus ja ik ken er ook wel een beetje van. De ontwikkelaar heeft 131 JX-305 meegeleverd in de editor en het lukte me niet meteen om die naar mijn hardware te krijgen. Vanmorgen is het dan toch gelukt maar spijtig genoeg 1 per 1 en niet als volledige bank. Ik begrijp wel niet wat je bedoelt met onderstaande, ik heb nooit van presets gesproken, alleen van de soundpatches:
"Heeft niks met user presets te maken, maar met prg change patchen die je kan veranderen a la roland, en dan mss user presets"
tja, vind maar eens iemand met een JX-305,, en die iets voor een ander wil doen ??
Verder geef ik je helemaal gelijk...ik heb ook in 2 JX-305 groepen op facebook gepost en niks reactie gekregen...
tja, je zal wel een syx bulk dump kunnen doen, maar tja, wat ga je daar mee kunnen doen, behalve terug sturen,, kweet ni, of kweet het wel,,
Gebruiken in de MC-505 en D2 dus...een hoop van die patches zijn instrumenten die ik voor mijn dub kan gebruiken en niet van die 90ies eurodance patches waarmee de D2 en MC-505 gevuld zijn :D
 
Laatst gewijzigd:
Gevonden! Was inderdaad verschrikkelijk om iemand te vinden die dit wou doen...heb ze uiteindelijk in een oude backup van mezelf teruggevonden :)
 
En daar ben ik weer, deze keer op zoek naar de preset patterns van de jx-305. Heeft er echt niemand nog zo een bak staan?
 
Jow dat zou geweldig zijn. Ik heb namelijk een groep opgericht waar we patterns uitwisselen tussen MC-505, Roland D2 en jx305 users. Spijtig genoeg heeft niemand in de groep een jx305 dus je zou meteen een hoop mensen heel blij maken. Ik kan je dan graag de patterns van de andere 2 machines bezorgen mocht je die willen voor je jx305.
 
Ik gebruik die patterns niet. Maar ken ze wel. Ik heb de mc303 pattern veel gebruikt in mijn begin dagen van herrie makerij.
Is er een manier om alle patterns te dumpen? Kan de jx305 ctrl editor daarbij helpen?

Vind de jx305 een leuk ding. Voornamelijk de arpeggiater. Maar ook de interne sounds zijn best aardig.
 
Ja je kan alles in 1x dumpen denk ik. Ik weet niet of je een memorykaart hebt, waarschijnlijk gaat het ook via sysex dump.
MAAR, in de handleiding staat wel dat het hier gaat over de userpatterns...hoe dat dan me tde default 305 patterns gaat weet ik niet...

1700409914336.png
 
Op pagina 176 staat er uitgelegd hoe je bulk dumps kan doen naar je PC, maar zoals ik het begrijp is dat per pattern...
Je kan dus wel een complete backup maken van je userpatterns maar niet van de factory patterns. Of die editor daarbij kan helpen? Dat hoop ik :D
We hebben gelukkig nog tijd want je moet toch nog eerst het scherm vervangen zei je? Woon je in Nederland of in België? Als je in België woont kunnen we misschien iets afspreken, dan moet jij niet al het werk doen :) Hier nog de link naar de manual:
 
Een pattern kopieren zou mogelijk moeten zijn maar dat kan ik niet vinden in de manual, ik heb chapter 9 volledig doorgenomen.
Misschien is er nog iemand met een jx-305 die hier kan helpen? Aan de andere kant denk ik niet dat het makkelijk is om ze te exporteren want anders waren ze zeker en vast al sinds jaren te vnden op het internet. Maar zelfs met enkele patterns zou je me al blij maken :) Bij de Roland D2 kan je ook alle userpatterns als 1 backupfile exporteren maar dit bestand is niet leesbaar door de MC-505. Als ik de D2 patterns apart exporteer kan de MC-505 ze wel laden. Dit heeft te maken met de manier waarop ze opgeslagen zijn.
Ik heb ooit eens een video gemaakt hierover. De jx-305 is denk ik vergelijkbaar met de MC-505, die kan ook alleen maar alle userpatterns opslaan via een memorycard.
Dus in de video zou je jx-305 de MC-505 zijn. Maar goed, zo interresant is het niet voor jou want het gaat alleen om presets uitwisselen tussen beide:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top