Moogerfoogers zo gewild en prijzig?

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Dit is toch wel opvallend.
Een moogerfooger mf-102 ring modulator nieuw in doos voor €2000+?

Ik heb m ook, vette bak, maar 2000 euro vet, nope nope nope. Ik heb er ongeveer 1/10e voor betaald.
Of zou het de doos zijn die zoveel waard is?

Kan me niet voorstellen dat de biedingen serieus zijn :D
 

Attachments

  • Screenshot_2022-09-21-10-45-21-175_nl.marktplaats.android.jpg
    Screenshot_2022-09-21-10-45-21-175_nl.marktplaats.android.jpg
    93,1 KB · Bekeken: 162
Die spoort niet. Die staan er op marktplaats en kleinanzeigen ook op voor rond de 500 euro. Die delays gaan trouwens wel voor grof geld weg. Die zijn wat gewilder.
En die biedingen erop geloof ik niet echt...
 
Of had een matriach ook niet zo iets.
 
Voor €2250 mag mijn Moog mf102 ook weg hoor, geen probleem. Voor de snelle beslisser doe ik er een Moog expressiepedaal gratis bij. Dus wees er snel bij, voor je erachter komt dat dit ding nooit zoveel waard kan zijn 8D
 
Volgens mij zit er ook een behoorlijk contrast in prijs tussen de diverse pedalen en de ringmodulator is het goedkoopste. Nu was ik een aantal weken geleden bij Moog in Asheville en benieuwd naar de kleinere Minifooger pedaaltjes die ze ooit gemaakt hebben (na dat iemand hier op het forum erover begon). Deze pedaaltjes hadden ze (officieel) niet meer, m.u.v. een driveversie die ze nog ergens hadden liggen en waar ik geen interesse had. Bij de Guitarcenter in Asheville hadden ze een 2ehands/gebruikte Moogerfooger Ring Modulator liggen die voor onder de $400 weg mocht. Ik krijg hem nu niet meer gevonden wel zag ik het huidige aanbod en prijzen in andere staten (onderstaand lijstje ter referentie). Naar ik vermoed was de aanbieder in de advertentie zenuwachtig en heeft hij een tweetje teveel ingevoerd, zo niet is hij/zij erg optimistisch.

(Huidig aanbod Guitarcenter USA)
- Moog Minifooger Ring Modulator $219,99
- Moog Minifooger MF Ring Effect Pedal $299,99
- Moog Minifooger MF Boost Effect Pedal $144,99
- Moog Minifooger MF Trem Effect Pedal $209,99
- Moog MF 103 Moogerfooger 12-Stage Phaser Effect Pedal $514,99
- Moog MF 101 Moogerfooger Lowpass Filter Effect Pedal $649,99
 
Ja echt. Ooit een Bass murf voor 350 gekocht en toen ik hem verkocht gingen ze voor ruim 600 euro. Dát vond ik al belachelijk.
 
Het zijn natuurlijk mooie, stevige en goed klinkskende fx met een plethora aan aansluitingen waardoor ze goed zijn te gebruiken met synths en modulars. Ik snap wel dat ze gewild zijn, maar dat er zo veel op wordt geboden verbaast me toch wel.

(ik hoop zelf de murf en phaser nog eens te scoren, maar die kans wordt steeds kleiner met deze prijzen)
 
Hoewel ik de prijzen ook best raar vind, vind ik de MF-104M toch echt wel de beste delay ooit... geen idee hoe, maar hij klinkt zoooo goed... en de drive, en de lfo, en de midi...
Never zou ik liever een space echo hebben.

En de phaser is ook erg tof... de cluster flux ook gehad, en daar had ik dan weer weinig mee, wat ik eigenlijk wel raar vond, aangezien ik verwachte dat dezelfde hardware erin zat als de 104?

Anyway... mooi spul wel... en nu is het wat de gek er voor geeft...
 
Back
Top