Keymusic weer failliet

Kan dat eigenlijk ook met een CD? Vraag ik me zo maar opeens af.
Grappige en terechte vraag! Zonder meteen het Red Book erbij te willen pakken (Compact Disc Digital Audio - Wikipedia) lijkt me dat er niks meer lukt als het motortje doodleuk de andere kant op gaat lopen: naast de audio-data zelf (die er ook al gecodeerd opstaat) zitten er nog de nodige overige bits bij die iets betekenen, en als die dan 'achterstevoren' door de laser gelezen worden zal er van de boekhouding niets meer kloppen. Ik verwacht dat er dan iets is ingebouwd dat zegt: dit is dermate niet te snappen dat we de audio-uitgangen maar beter kunnen muten.
 
Niet alleen scratchen, een aloude cdj-1000 heeft ook een reverse knop om achteruit af te spreken
1669456457364.png
 
Ja, later zijn ze nog naar de binnenstad verhuisd, maar toen werd het voor mij minder.
Dat waren ook de nadagen trouwens.
Ik ging alleen toen ze tegenover de IJsselhallen zaten.
Tegenwoordig heb je Oostendorp in Wezep, maar dat is niet erg veel..
 
Ik ging alleen toen ze tegenover de IJsselhallen zaten.
Tegenwoordig heb je Oostendorp in Wezep, maar dat is niet erg veel..
Klopt, al zat die er toen ook al. (Oostendorp is in 1977 begonnen)
Daar heb ik als 12 jarige m'n eerste keyboardlessen gehad. Dus al weer 29 jaar geleden......
 
Alles wordt anders. Geen faillissementsverkoop door Key Music in Nederland maar een softe doorstart, gefinancierd door oud-eigenaar 't Hoen.

In het Eindhovens Dagblad stel de winkelmanager dat het niet gaat om tijdelijke pop upzaken waarvan eerder sprake was (alhoewel de winkels maar 3 dagen per week open zijn) of van uitverkoop van de voorraad (blijft die dan in het faillisement?). Zie: Eindhovens Dagblad
 
Bijzonder, vooral blijven proberen een locatie open te houden die keer op keer bewijst dat het niet meer loopt...
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Is de vraag of fysieke winkels op dat gebied echt definitief verleden tijd zijn, het kan zijn dat er zelfs in onze tijd van internetaankopen plaats blijft voor een klein aantal echte winkels waar je naar binnen kunt lopen om iets te kopen. Via internet is nagenoeg alles te koop, maar je moet maar afwachten wanneer dat dan ook daadwerkelijk geleverd wordt. Als je graag aan de slag wilt en verder wilt met je project is het zeer frustrerend weken en soms maanden te moeten wachten tot je bestelde module of andere benodigdheid eindelijk wordt geleverd. Dan loont het de moeite om desnoods een eindje te reizen om zoiets in een fyieke winkel direct te kunnen aanschaffen.
 
Bijzonder, vooral blijven proberen een locatie open te houden die keer op keer bewijst dat het niet meer loopt...
Utrecht is een grote en drukke stad. Ik kan me niet voorstellen dat het daar niet rendabel te krijgen is. Ik mis het in elk geval regelmatig wel, gewoon zonder idee zo'n zaak binnenlopen, een koptelefoon pakken en jezelf dan laten inspireren. In Apeldoorn zit er al heel lang een goede zaak, dus waarom in het Utrecht niet?
 
Ik doelde vooral op Eindhoven. Maar dan nog, als een keten keer op keer falliet gaat, dan moet je toch de conclusie trekken dat het niet meer rendabel is op die manier? Overigens wilt dat niet zeggen dat er geen plek is voor een muziekwinkel natuurlijk.
 
Ik doelde vooral op Eindhoven. Maar dan nog, als een keten keer op keer falliet gaat, dan moet je toch de conclusie trekken dat het niet meer rendabel is op die manier?
Lijkt me ook. Maar er zullen vast ook rendabele filialen zijn geweest. En misschien zaten ze wel vast aan oude, nadelige afspraken? Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat je er geld in blijft stoppen als je zeker weet dat het niet uit kan. Of het is een slimme witwas-truc 😉
 
Waarschijnlijk waren er tot nog toe nog te veel echte audio/elektronica winkels maar aangezien er steeds meer echte winkels op dat gebied verdwijnen zal het op zeker punt voor de nog resterende winkels neem ik aan toch weer lonend worden. Desnoods zal men in die echte winkels dan wat meer moeten betalen ten opzichte van de internetverkoop omdat het bemensen en optuigen van een fysieke winkel nu eenmaal meer kosten met zich mee brengt. Maar de ervaring van het bezoeken van en kopen in een echte winkel is dan ook anders. Er zullen vast klanten blijven die daar de voorkeur aan geven.
 
Back
Top