Keymusic weer failliet

Ben toch blij dat ik geen gear bij KeyMusic heb gekocht. Af en toe wel audiokabels en dergelijken, maar voor service en garanties niet. Helaas geen muziekzaak meer in mijn directe omgeving.
Ben zelf zeer tevreden over Music Store in Keulen, waar ik het merendeel van mijn gear heb gekocht.
 
Helaas geen muziekzaak meer in mijn directe omgeving.
Hier helaas ook niet. Jarenlang zat Big One in Zwolle en daar kwam ik vaak. Heb daar ook wel impulsief dingen gekocht. Nu is winkel van Bax Music in Apeldoorn het dichtste bij. Online heeft veel voordelen, maar naar een echte winkel gaan en een beetje kletsen met de uitbaters of medemuzikanten mis ik soms wel 👍
 
Jammer voor de concurrentie, maar dit was voor mij eigenlijk geen concurrent meer.
Ze hebben 'de boot' blijkbaar een tijdje geleden al gemist. (wat ook lastig is hoor, ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ze hebben 'de boot' blijkbaar een tijdje geleden al gemist. (wat ook lastig is hoor, ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta)
Het lijkt me ook heel moeilijk om tegen partijen als Bax Music en ook steeds meer Coolblue en Bol op te boksen.

Rode heeft net een nieuwe versie van zijn Rodecaster uitgebracht. De oude voldoet nog prima en staat nu overal te koop voor 600 euro. Maar Coolblue dumpt hem doodleuk voor 100 euro minder. Leuk voor mij, als consument. Maar als je er als kleine partij nog een paar in de kast hebt staan ben je zuur. En wat doen deze reuzen als ze straks als enige over zijn? Ik heb wel een vermoeden: snel de prijzen opkrikken, want er is geen concurrentie meer.
 
Het lijkt me ook heel moeilijk om tegen partijen als Bax Music en ook steeds meer Coolblue en Bol op te boksen.

Rode heeft net een nieuwe versie van zijn Rodecaster uitgebracht. De oude voldoet nog prima en staat nu overal te koop voor 600 euro. Maar Coolblue dumpt hem doodleuk voor 100 euro minder. Leuk voor mij, als consument. Maar als je er als kleine partij nog een paar in de kast hebt staan ben je zuur. En wat doen deze reuzen als ze straks als enige over zijn? Ik heb wel een vermoeden: snel de prijzen opkrikken, want er is geen concurrentie meer.
Ja dat is zeker een ding.
Als je 'op dezelfde grond' wilt concurreren als de grote jongens, dan wordt het lastig. In de massa ga je het waarschijnlijk verliezen.
Aan de andere kant ken ik ook genoeg winkeltjes die mee kunnen qua prijs, maar een kleiner / dieper assortiment hebben dan de grotere.
En het valt me op dat Bax tegenwoordig soms zelfs duurder is dan wat kleinere winkels. En Coolblue concurreert vaak op service en niet op prijs. Dus die willen het op die manier winnen (wat ze vast gaat lukken, want zo'n goed geregeld bedrijf heb ik nog niet gezien)
Maar als je (zoals Keymusic) én niet de goedkoopste én niet de betere bent, tja. dan houdt het wel op.
 
i4 zit toch nog in Eindhoven?

Eindhoven heeft gelukkig ook nog Let's Play, maar hier minder relevant want die mikken op een ander segment (geen 'bliep-bliep').
Nog een zaak met hoog snuffelgehalte, zoals muziekwinkels vroeger zowat allemaal waren.

 
In Den Bosch was het altijd al droevig gesteld met muziekwinkels, maar de twee die er zaten zijn inmiddels ook gestopt. Ironisch genoeg was 1 daarvan (Wessing) vrij recent een Key Music geworden. De ander (Klomp) is al een jaar of 2 geleden gestopt. Maar goed, bij beiden kwam ik al niet want ze hadden geen ruk (al helemaal niet op synth gebied), waren niet erg servicegericht en duur. Onlangs heb ik een gitaar gekocht bij Dirk Witte in Utrecht, da's dan wel echt een fijne zaak waar ze gewoon de tijd voor je nemen en waar de medewerkers weten waar ze het over hebben dus daar zal ik zeker nog eens terugkomen. Voor synths en andere gear die geen afstelling of service behoeft is het gewoon shoppen bij de goedkoopste dozenschuiver. Eventuele garantieperikelen los ik doorgaans toch direct op met de fabrikant.
 
In België is ook het licht uit nu:
Ik ken enkele mensen die nog openstaande bestellingen hebben :stupid


edit:
35 ontslagen in Belgie, 2 miljoen euro aan instrumenten gaat onder de hamer, persconf in antwerpen om 17h
 
Ik heb heel veel geluk gehad had nog een zakelijke factuur van K.M openstaan van bijna 10K deze is keurig voldaan paar weken voor faillissement.
Zoooooo, dat is geluk hebben! Heb het ooit mee gemaakt met een factuur van 1300 euro, die nooit is betaald. Bleek dat dat bedrijf al veel langer in zwaar weer zat. Maar ik wist nergens van, grrrrr 😆
 
Enkel die winkel in Antwerpen zou ik wel willen overnemen, ander naam en aanpak.
Groots zien in iets kleins.(alhoewel klein is dat winkeltje niet 🤓)
 
1668373578155.png


Gespot op de socials
 
Als dat geen succes wordt...
 
Als dat geen succes wordt...
Ik mis wel fysieke winkels. De dichtstbijzijnde vanuit Zwolle is nu Bax in Apeldoorn, en daar kom ik heel af en toe. Maar als ik er ben, neem ik bijna altijd wel wat mee. Even wat synths en drumcoputers uitproberen blijft erg leuk en anders dan online. In het verleden heb ik ook wel dingen impulsief gekocht omdat ik ze tijdens het testen te gek vond.
 
Ik mis wel fysieke winkels. De dichtstbijzijnde vanuit Zwolle is nu Bax in Apeldoorn, en daar kom ik heel af en toe. Maar als ik er ben, neem ik bijna altijd wel wat mee. Even wat synths en drumcoputers uitproberen blijft erg leuk en anders dan online. In het verleden heb ik ook wel dingen impulsief gekocht omdat ik ze tijdens het testen te gek vond.
Hoe is het assortiment aan synths en drumcomputers in Apeldoorn? Overweeg ook om er eens een kijkje te nemen.
 
Back
Top