The End of the World

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.104
Locatie
Belgie
Moet nog beluisterd worden door speakers dus best om misschien hoofdtelefoon op te zetten voor de beste resultaten.
Heb geen idee hoe slecht het klinkt op speakers

Drums:Boom
Massive X : synths
Neutron 3 Advanced
Native Instruments: Raum voor reverb en andere effecten zoals Replika, Freak, Bite, Solid EQ, Phasis...
Ozone 9 Advanced

 
Thx mensen. Vroeger werkte ik veel met arps tot ik uiteindelijk alleen nog arps gebruikte... liedjes klonken dan misschien wel wat voller maar ik wilde nu eens iets maken ZONDER arps.
Dat was een uitdaging want ik ben helemaal niet zo goed in melodieën, maar ik denk dat ik het antwoord heb gevonden.
Eigenlijk is een liedje een beetje als een gesprek waar ieder instrument een persoon is die spreekt. Zo is er de bas die constant spreekt maar de synths moeten tegen elkaar spreken. Zo zegt de ene synth iets en de andere antwoord erop.
Op die manier worden mijn melodieën minder een stortvloed van noten en meer een paar noten die iets zeggen. En de andere synth antwoord daar dan op. En de bass? Die zwijgt voor niemand.
 
Ben em momenteel nog door de soundcloud master tool aant halen, dat maakt het makkelijker voor mij om alle liedjes op dezelfde overall loudness te hebben
 
Lekker spannend nummer hoor... :okdan:
Misschien mag die Boom ritme iets harder (iets meer naar voren).
verder no comment.
oke.png
 
Aparte akkoorden progressie. Erg onverwacht. De track lijkt in een mode te staan die duisterder is dan mineur, Dorian misschien? En heb je dit bewust gedaan of was het een happy accident?

Leuke track verder. Als je het wat meer bruikbaar zou willen maken voor in clubs e.d. zou je kunnen kijken of je je tracks wat langer kunt arrangeren, met een intro en een outtro die een DJ de gelegenheid geven om de tracks goed te mixen. Minuutje aan de voorkant en aan de achterkant erbij waarin je langzaam wat elementen introduceert, waarna je een transitie maakt en dan de hoofd "act" start.
 
Dat is zeker een goed advies, toch waren mijn nummers vroeger altijd langer en dan kloeg iedereen dat ze korter moesten.

Ik heb geleerd over zulke dingen niet te veel meer naar anderen te luisteren en gewoon mijn ding te doen.
Tgaat mij ook niet echt over bekend worden, maar gewoon wat rond delen op internet. Tis meer een gewone hobby.
Goed advies maar ik doe mijn eigen ding vrees ik... ik hoop dat je dat kan begrijpen?
 
Aparte akkoorden progressie. Erg onverwacht. De track lijkt in een mode te staan die duisterder is dan mineur, Dorian misschien? En heb je dit bewust gedaan of was het een happy accident?

Leuke track verder. Als je het wat meer bruikbaar zou willen maken voor in clubs e.d. zou je kunnen kijken of je je tracks wat langer kunt arrangeren, met een intro en een outtro die een DJ de gelegenheid geven om de tracks goed te mixen. Minuutje aan de voorkant en aan de achterkant erbij waarin je langzaam wat elementen introduceert, waarna je een transitie maakt en dan de hoofd "act" start.
Alles is bij mij een happy accident denk ik. Je zou nog in een God gaan geloven ;)
 
Ok om 5 uur had ik besloten gewoon wat het volume naar beneden te zetten zodat ik soundcloud niet nodig had, de master tool.
Ja ik ben nu noodgedwongen gestopt. Het is half twaalf. Ik ben non stop bezig. Met koptelefoon.

Ik denk dat het nu echt wel is tijd is voor...
... het volgend liedje.


:peukie:
Ik weet echt niet of dit goed is. Ik vermoed van wel.
Ps: 17 uur eh. Half twaalf. 1 liedje non stop. Van alles gedaan, ik denk dat ik het wel op 25 verschillende manieren gemastered heb en dat er zeker de helft goe van waren.
Ge kunt zoveel eh...
Dus ik weet het niet meer.Lol

Wel gene Soundcloud Master tool

 
Laatst gewijzigd:
Geloof mij, de track en ik zijn door een hel geweest.
Ik denk dat ik er eindelijk ben geraakt maar heb er geen idee van. Dit is degene zonder soundcloud master. Heb ook geprobeerd nieuwe drumkit te plaatsen met luidere kick en minder luide hihats omdat die nogal de originele mix overstegen.
Totaal geen idee hoe het door speakers klinkt:

 
Nou, ik kan je vertellen hoe het bij mij in de studio klinkt... behoorlijk goed. Heel erg goed zelfs. Punchy geluiden, romige bas, hoog sprankelt. Zou er bijna jaloers van worden.
 
Hoi vind de track lekker klinken al is het wat leeg c.q. ontdaan van een lead of vocal. Maar de boodschap, zo schat ik in, is dan ook wat aan de macabere kant met al die grafmonumenten en zerken en is stilte gepast.

Die duif, is dat een vredesduif of moet dat het moment vd Ark representeren? (Na de raaf in t laatste geval).

Het is me verder, als luisteraar, niet duidelijk wat de intentie is: Is het een wens voor het einde vd wereld (eschatologie) of, juist niet? Of, iets anders.

Maw, waar zit ik naar te kijken? Wat tracht je op te wekken?
 
Hoi vind de track lekker klinken al is het wat leeg c.q. ontdaan van een lead of vocal. Maar de boodschap, zo schat ik in, is dan ook wat aan de macabere kant met al die grafmonumenten en zerken en is stilte gepast.

Die duif, is dat een vredesduif of moet dat het moment vd Ark representeren? (Na de raaf in t laatste geval).

Het is me verder, als luisteraar, niet duidelijk wat de intentie is: Is het een wens voor het einde vd wereld (eschatologie) of, juist niet? Of, iets anders.

Maw, waar zit ik naar te kijken? Wat tracht je op te wekken?

Het is wat zal gebeuren.
De eerste keer vliegt de duif weg, de tweede keer niet meer. Is inderdaad de vredes duif.
 
Back
Top