Jup 6 voor 5k

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.688
Locatie
Streek rond Herentals - België
Uit de wandelgangen heb ik opgevangen dat er een jup 6 te koop is voor 5k. Nee niet de mijne, ik heb geen. Indien interesse, geef ff een gil.
 
Post es een fotootje hier, als je ééntje hebt dan kunnen we allemaal kwijlen en huilen.

En vooral enorm klagen over de prijs 8D (die op zich wel redelijk is)
 
Ik heb er geen foto van momenteel, misschien weldra. Als ik een foto heb deel ik m
Hij heeft in elk geval service gehad deze zomer, verse caps, batterij en de faders zijn op punt gezet, door een vakman, vertelde zijn baasje
 
voorlopige foto's, haha sneller dan verwacht

WhatsApp Image 2022-09-16 at 6.01.20 PM 2.jpeg
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2022-09-16 at 6.01.18 PM 2.jpeg
    WhatsApp Image 2022-09-16 at 6.01.18 PM 2.jpeg
    213,1 KB · Bekeken: 135
  • WhatsApp Image 2022-09-16 at 6.01.20 PM (1) 2.jpeg
    WhatsApp Image 2022-09-16 at 6.01.20 PM (1) 2.jpeg
    157,3 KB · Bekeken: 142
Kijk eens aan wat een mooie dat is....:{:{:{:{

Hij zou zo mooi staan hier, mijn studio is toch al een bejaardentehuis.

;{=(=( Buiten mn buget, helaas. =(
=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(
Weekje depresief zijn nu.
=(=(=(=(
 
zijn de bankknoppen normaal niet blauw? Aparte versie..
Toch wel hoor. Er zijn vier kleuren knoppen waarvan (vergeeld) wit, grijsachtig blauw (key mode, panel mode), lila (glide, arpeggio assign) en dan de overige blauw (bank, write protect, tape memory)

De mixer knop is idd bleker, maar denk dat dat komt omdat die ofwel nieuw is, of gebrite... (test?)
 
Kijk eens aan wat een mooie dat is....:{:{:{:{

Hij zou zo mooi staan hier, mijn studio is toch al een bejaardentehuis.

;{=(=( Buiten mn buget, helaas. =(
=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(
Weekje depresief zijn nu.
=(=(=(=(
Moet jij die defecte Fairlight voor 8k vraagprijs niet redden van Marktplaats? :engel::duivels:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Toch wel hoor. Er zijn vier kleuren knoppen waarvan (vergeeld) wit, grijsachtig blauw (key mode, panel mode), lila (glide, arpeggio assign) en dan de overige blauw (bank, write protect, tape memory)

De mixer knop is idd bleker, maar denk dat dat komt omdat die ofwel nieuw is, of gebrite... (test?)
Waarmee ik, nog eens nalezend, uiteraard bedoelde dat de kleuren kloppen. Wellicht ga ik antwoord op een denkbeeldige vraag, waardoor het bevestigend leek dat de kleuren niet kloppen. Het tegendeel bedoelde ik, de kleuren kloppen gewoon, volgens mij... En idd, dat wijst op mooi onderhoud...
 
Wijst er op dat hij met liefde onderhouden is. Niet?
Dat lijkt me wel.

En/of dat ie een uitbundig of verwaarloosd leven heeft gehad en hier en daar wat is kwijt geraakt. ;)

Die apparaten zijn zo fantastisch mooi en gedetailleerd gebouwd dat ze altijd weer op te knappen zijn (juiste onderdelen daargelaten).

Weinig synths evenaren de bouwkwaliteit van een 80s Roland (sub) flagship
 
De Jupiter 6 is echt wel een sub vlaggenschip synth van Roland. lag in de winkel op hetzelfde moment als de Jupiter 8 voor de helft van de prijs. Beiden zijn uit productie gegaan in 1985.

Muzikaal vindt ik het verschil tussen de 2 bijna niets, er zullen dagen zijn dat ik mn oude JP8 beter vindt maar zeker geen 2 keer beter.

Ze klinken trouwens heel verschillend van elkaar. Vandaar heb ik zo veel spijt dat ik er lang geleden geen gekocht en gerestoreerd heb. Heb ik met de JP8 wel gedaan.

Nu zijn er geen defecte JP6 en JP8 meer in de handel, mooie werkende exemplaren is voor andere liefhebbers.

Of ik moet toch eens een spaarpotje aanleggen voor een JP6, werkend dan. Maar dan kunnen andere dromen weer niet....ahhhh Ik wordt hier gek van,
 
Ik weet nog toen ik net de JP6 in huis had, dat blauw, wit, lila en grijs.. schitterend.. ik vind em qua looks en kleuren nog steeds veel mooier dan de JP8 maar heb zo mijn voorkeur qua klank.
Heb ook 2 Juno's 106's waar het blauw best verschillend is en komt overduidelijk door de zon.. maar het zou kunnen hoor dat er meerdere versies zijn. Ik vind de mijne mooier :engel: Toch heeft deze wel veel zonlicht gezien.. ik moest gisteren even kijken of er nu een of ander filter op zat.. het wit van de preset buttons hoort ook gewoon wit te zijn..

Mijn favoriete sampler, groovedinges qua looks is nog steeds deze.. die kleurtjes, die tape-recorder style transport knoppen en dat fluorisirerend display.. :luv: maar ik werk toch liever met een Elektron sampler... :D

SU700.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Haha.. "Ron Brandsteder earobics" style.. :D

Ik heb altijd al wat met kleurtjes gehad.. ooit in mijn jeugd lichtman geweest bij een band en voor de feestjes die ik doe ook de nodige lampjes aangeschaft.. Best wel veel werk in vergelijk met een geluidssetje opstellen maar het maakt echt het verschil qua sfeer.. Ik kreeg toevallig net nog 'n filmpje van mijn gig gisteren toegestuurd.. dan word ik altijd weer blij van wat ik zie.. het werk vs resultaat is zo ontzettend de moeite.. :)

Oh.. de Roland Aira lijn (oude groene) vind ik wat minder geslaagd.. maar mijn setupje hieronder vind ik wel heel cool 8) gewoon kijken.. niet aankomen:D

 
Laatst gewijzigd:
Wat is dat dan?
SU700 van Yamaha. Er wordt her en der beweert dat de basis heeft gelegd voor het idee achter Ableton. Het is net zoiets als de Roland SP lijn. 'n phrase sampler. Dit ding kwam ongeveer gelijk uit met de SP808.. ook een super cool ding maar ingehaald door de huidige generatie gear.. Om er iets mee te kunnen moet je er minimaal 2 van hebben.. (is maar 4 stemming) daarom lukt het mij waarschijnlijk niet iets knaps uit te halen.. 8D
De Yamaha heeft een grotere polyfonie en een super functionele sequencer.. video's van beiden zijn lastig te vinden.. je komt om in de Boom BAP style maar EDM is moeilijk te vinden somehow..

 
SU700 van Yamaha. Er wordt her en der beweert dat de basis heeft gelegd voor het idee achter Ableton. Het is net zoiets als de Roland SP lijn. 'n phrase sampler. Dit ding kwam ongeveer gelijk uit met de SP808.. ook een super cool ding maar ingehaald door de huidige generatie gear.. Om er iets mee te kunnen moet je er minimaal 2 van hebben.. (is maar 4 stemming) daarom lukt het mij waarschijnlijk niet iets knaps uit te halen.. 8D
De Yamaha heeft een grotere polyfonie en een super functionele sequencer.. video's van beiden zijn lastig te vinden.. je komt om in de Boom BAP style maar EDM is moeilijk te vinden somehow..


Nog nooit van gehoord. Grappig. Ik heb echt een deel van de film gemist.
 
Back
Top