Wiskundige modular?

........


Zojuist kwam ik bij toeval deze weer tegen. Is dat de oplossing?

Edit: Ah - wacht eens even, is dit software?
 
Laatst gewijzigd:
Dat zijn dezelfde modules waar we de hele tijd over praten.
Dus we lopen in rondjes.

De voltage controlled slew limiter is de integrator in synthland.
Wil je een analoge computer neem dan een analoge computer.
Of bouw een module die wiskundig doet wat je wil doen, maar naar buiten toe wel in de eurorack specs blijft.
Of doe je ding digitaal. MAX-MSP, PD etc.
 
Zoiets zou wel handig zijn naast een hardware analoge computer, als een check om te kijken of de simulatie in software hetzelfde doet.
 
Ik heb nu nog 1 bestelling lopen voor een LPF module. Als die binnen is probeer ik of daarmee in combinatie met een mixer op mijn Eurorack een integrator is te maken. Werkt dat ook niet dan geef ik het zoeken op, en bouw ikzelf wel echte integrators (al dan niet in Eurorack formaat).
 
De voltage controlled slew limiter is de integrator in synthland.

Een voltage controlled slew limiter is een voltage controlled slew limiter, niets meer en niets minder. Maar het is geen integrator. Het waarom heb ik hier nu al meerdere malen uiteen gezet. Maar het ziet er niet naar uit dat men van die misvatting terug gaat komen. Ingesleten misleidend taalgebruik wint het van rationele argumentatie.

Wil je een analoge computer neem dan een analoge computer.

Is onbetaalbaar. Die dingen hebben inmiddels de prijs van vintage synths. En ook The Analog Thing is al flink in prijs gestegen, en heeft een maandenlange wachttijd.

Of bouw een module die wiskundig doet wat je wil doen, maar naar buiten toe wel in de eurorack specs blijft.

Daar zal het waarschijnlijk wel op uit draaien.

Of doe je ding digitaal. MAX-MSP, PD etc.

PureData gebruik ik ook.
 
Zoiets zou wel handig zijn naast een hardware analoge computer, als een check om te kijken of de simulatie in software hetzelfde doet.

Ja - we zouden dit net als Falstad kunnen gebruiken om zaken vooraf of achteraf te checken. Maar ik betwijfel of Cherry Audio Voltage Modular wel voor Linux beschikbaar is...
 
Even naar een Linux alternatief gezocht. En dit voorbeeldje werkt in elk geval al (zou voor Windows ook moeten werken):

VAC.png


Zie hier: Revised Library of Functions for “A Virtual Analog Computer for Your Desktop”
 
Leuk, werkt dus gewoon in LTspice. :)

Niet vanzelf, maar Arthur Glazar heeft bestandjes geschreven waarmee je die optie kunt toevoegen. Zie de link voor de aanwijzingen. Ik ben zelf nog niet goed thuis in LTspice maar het lijkt mij voor het ingewikkelder werk ideaal.
 
Back
Top