Rob Hordijk overleden

2560px-Hordijk-1.jpg


Net vernomen dat synthbouwer en modular-fanaat Rob Hordijk is overleden.

De man achter producten zoals de Blippoo, Benjolin en uiteraard de modular die z'n naam droeg.

Hij was al een paar jaar met pensioen na eerdere gezondheidsproblemen.

RIP Rob 😪
 
Last edited by a moderator:
Wow, best erg om te horen. Hij heeft me een paar jaar terug op Dutch Modular Fest nog zeer enthousiast z'n rungler circuit uitgelegd (ik snap het nog steeds maar half).

Gecondoleerd aan z'n nabestaanden en zij die hem persoonlijk kenden.
 
..

Rob kon met zoveel passie vertellen, over (zijn) synths, zijn ervaringen als IT consultant en 'life, the universe and everything'. Hij was bijzonder gastvrij en ik had enkele keren de eer om zijn eigen prachtige designs te zien en horen en zijn VCS 3 te bewonderen, waar hij ook uitgebreid over kon vertellen. Ik voelde me eerlijk gezegd best klein bij alle ervaring en inzichten die hij deelde.

Te jong, een groot verlies.
 
RIP Rob. Heeft hij ergens ook een portfolio online staan? Ik heb het idee dat Rob meer heeft gedaan dan ik eigenlijk voor mogelijk kan houden...
 
ach wat een triest nieuws.. een jaar of 20 geleden werkte ik nog bij de CEM studio, toen gevestigd in amsterdam, waar we maandelijkse avondjes organiseerden voor synthfreaks. Rob kwam daar regematig buurten, altijd samen met Wout Blommers. ben ook nog wel bij 'm thuis geweest, super aardige relaxte kerel met waanzinnig veel kennis. ben in de latere jaren het contact wat verloren (ik ben nooit helemaal meegegaan in de modulars) maar vond het supertof dat hij zn eigen modules zo kon bouwen en daar succesvol mee was. RIP!
 
Dit is verdrietig nieuws , altijd bewonderend naar zijn modulaire synthesizers gekeken. Rust in vrede.
 
Het houdt niet op. Ik heb bij Music House een cursus van hem gevolgd. Helaas alleen mondeling maar ik heb wel wat opgestoken van deze aardige en deskundige man.
 
Op meerdere, opleidingen workshops Rob mogen ontmoeten.

Veel van opgestoken en gewoon een zeer aangenaam persoon.



Rust in vrede
Oude synth hippie
 
Ik heb ook een cursus van Rob bij Music House gevolgd op een Doepfer basissysteem. Mooie herinnering is een bezoek aan de "kelders" van het gemeentemuseum in Den Haag met Rob en Wout Blommers.
Those were the days my friend.....
 
Ik heb hem 1x ontmoet gemeenten museum in Den Haag bij een synthforum meeting!
Toen raden hij mij een Clavia(Nord) G2 aan i.p.v een Nord lead 3 die ik toen wilde kopen.
Helaas zal ik hem niet meer ontmoeten.
Ik wens de nabestaanden veel sterke met het verlies.
 
Ik heb hem 1x ontmoet gemeenten museum in Den Haag bij een synthforum meeting!
Toen raden hij mij een Clavia(Nord) G2 aan i.p.v een Nord lead 3 die ik toen wilde kopen.
Helaas zal ik hem niet meer ontmoeten.
Ik wens de nabestaanden veel sterke met het verlies.
Heb je toen een G2 gekocht? (De beste Nord synth ooit gemaakt imho)
 
Back
Top