Nieuw album Jarre in aantocht.

De naam heb ik al eerder gehoord maar nog niet beluisterd. Straks eens zoeken.

Teo & Tea vond ik best wel goed al kan ik niet direct zeggen waarom. Zeker ook geen populair album.

Kan je Teo & Tea eigenlijk wel een Jarre album noemen? Volgens ik mij nog kan herinneren waren de meeste tracks op dit album demo's van de Roland MC-808. Zo kan ik het ook natuurlijk. En zo zijn er nog dingen die Jarre "geleend" heeft. Ook bij Oxygene part 5 de sequence in het tweede gedeelte heeft hij letterlijk het voorbeeld uit de handleiding van de RMI Harmonic Synthesiser overgenomen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben na één keer luisteren niet heel erg onder de indruk van Brutalism, maar ik ga het album zeker beluisteren.

Als groot liefhebber van de muziek van Jarre ben ik altijd nieuwsgierig naar wat hij doet.
Ik vind niet alles even goed, maar hij weet me vaak wel te boeien, in ieder geval veel meer dan mijn andere grote muzikale 'held', Vangelis.
Het laatste album die ik van hem kocht klonk als vanouds 'Vangelis bombastisch', maar de magie die ik bij zijn eerdere albums voelde (en voel) wil bij dit album maar niet komen. De albums die volgden vond ik de moeite van het aanschaffen niet waard.

Van Jarre zijn de Electronica albums zijn, hoewel ik ze zeker niet slecht vind niet mijn favoriete albums, maar zijn daaropvolgende albums Oxygene 3 en Equinoxe Infinity kunnen mij weer zeer bekoren.
Aan sommige albums in het verleden moest ik wennen. Voor albums als Metamorphoses en vooral Zoolook heb ik echt de tijd moeten nemen om het te gaan waarderen en ik hoop dat dat met Oxymore ook het geval is.
 
Zoolook achtig album worden. Ik ben benieuwd en hoop dat de rest van de nummers wel een kop en een staart heeft en de album als geheel lekker coherent luistert.
Zoolook,jaaa,het beste album van Jean,en mag in rijtje staan bij de beste albums.
Wie heeft eigenlijk de app van JM?Een soort van eeuwig durende muziek album waar hij geregeld nieuwe muziek zou zetten.
 
Laatst gewijzigd:
De naam heb ik al eerder gehoord maar nog niet beluisterd. Straks eens zoeken.

Teo & Tea vond ik best wel goed al kan ik niet direct zeggen waarom. Zeker ook geen populair album.
Teo & Tea is vreemd genoeg niet beschikbaar via spotify, vond ie het zelf uiteindelijk maar niets ;-)
 
Wie heeft eigenlijk de app van JM?Een soort van eeuwig durende muziek album waar hij geregeld nieuwe muziek zou zetten.
Ik. Vind het een fantastische app. Ok, niet alles even mooi, kan ook niet. Maar er komt toch regelmatig iets voorbij waarvan ik denk “dat zou ik ook graag nog eens horen op een album ofzo “.
 
Ik. Vind het een fantastische app. Ok, niet alles even mooi, kan ook niet. Maar er komt toch regelmatig iets voorbij waarvan ik denk “dat zou ik ook graag nog eens horen op een album ofzo “.
Spreekt m'n dan van gelijkaardige muziek, of van een ander soort dan dat hij nu speelt?Kost?
 
Ik ben na één keer luisteren niet heel erg onder de indruk van Brutalism, maar ik ga het album zeker beluisteren.

Als groot liefhebber van de muziek van Jarre ben ik altijd nieuwsgierig naar wat hij doet.
Ik vind niet alles even goed, maar hij weet me vaak wel te boeien, in ieder geval veel meer dan mijn andere grote muzikale 'held', Vangelis.
Het laatste album die ik van hem kocht klonk als vanouds 'Vangelis bombastisch', maar de magie die ik bij zijn eerdere albums voelde (en voel) wil bij dit album maar niet komen. De albums die volgden vond ik de moeite van het aanschaffen niet waard.

Van Jarre zijn de Electronica albums zijn, hoewel ik ze zeker niet slecht vind niet mijn favoriete albums, maar zijn daaropvolgende albums Oxygene 3 en Equinoxe Infinity kunnen mij weer zeer bekoren.
Aan sommige albums in het verleden moest ik wennen. Voor albums als Metamorphoses en vooral Zoolook heb ik echt de tijd moeten nemen om het te gaan waarderen en ik hoop dat dat met Oxymore ook het geval is.
Haha. Ik lees hier echt mezelf. Ik knapte destijds helemaal af toen Zoolook uitkwam. Toen ik het maanden later weer eens hoorde was ik helemaal verkocht. Bij andere muziek vind ik vaak iets gelijk mooi. Bij veel albums van Jarre moest ik vaak erg wennen. Toch heb ik veel respect dat ie zoveel zijwegen inslaat. De roep om het oude geluid was altijd aanwezig. Daar heeft ie deels gehoor aangegeven. En dat vind ik wel best, het zou toch wat saai worden denk ik
 
Spreekt m'n dan van gelijkaardige muziek, of van een ander soort dan dat hij nu speelt?Kost?
Ik heb een paar keer een schermopname gemaakt van iets dat mij wel aansprak. Dit is er 1 van.
 
Nog eentje. Net opgenomen. De app geeft je de mogelijkheid een korte video op te nemen en te delen of op te slaan.
 
Nog eentje. Net opgenomen. De app geeft je de mogelijkheid een korte video op te nemen en te delen of op te slaan.

Ben nu op YT Eon part XIII aan het beluisteren duurt 10 uur, zal er tijdje zoet mee zijn.😋
 
Ben nu op YT Eon part XIII aan het beluisteren duurt 10 uur, zal er tijdje zoet mee zijn.😋
Ok. Benieuwd wat jij er van vindt. Muziek gaat ook alle richtingen uit bij die EŌN app.
 
had het in ander topic ook al gezet zonder deze op te merken.
 
Moet zeggen dat ik Oxymore goed kan pruimen, het begin doet me wat denken aan Justice. Het zwakste nummer vind ik Sex in the Machine, klinkt naar mijn mening naar een Prodigy probeersel op een Groovebox. Bij vernieuwing is het vaak dat het soms wel, soms niet werkt. Er is ook een behoorlijke bak concurrentie/vergelijkend materiaal en artiesten bijgekomen, andere tijden.
 
Back
Top