Panama - Straight From the Mod Fest

Wild

Nieuwkomer
Lid sinds
16 februari 2021
Berichten
23
Locatie
Antwerpen


Omdat je op de trein je modular synth niet altijd bij je hebt moest ik onderweg naar huis aan de slag met Ableton Live. Hierbij het resultaat.
 
@metatron dat doorkabbelen is een beetje mijn ding denk ik. Hou er wel van om eerder in een sfeer te zitten dan een moment. Maar begrijp dat het maar ‘gewoon’ kan overkomen.

@e-Gloomy-nations wauw! Merci!

Leuk om zo aan de dag te beginnen.
 
Ik vind het onregelmatige basje maar so-so (zowel de melodie als sound design), maar het geluid dat erin komt vanaf 1:10 maakt alles goed. Super klank, die mooi ingehouden begint maar later helemaal openbloeit. Draagt het nummer, en is trancey zonder de cheese van trance.
 
@Kobboi je hebt gewoon dik gelijk ivm de eerste minuut. Ga ik een keer naar kijken of dat niet een pak beter kan. Bedankt voor de feedback!
 
Het makkelijkste lijkt me om een loop op 18/16 of 5/8 of een soortgeklijke polymeter te zetten, geeft een constante afwisseling zonder echt weird te worden. En ik denk dat een iets scherpere attack op de bas ook kan helpen, maar dat moet je maar wat mee experimenteren.
 
Hij klinkt fijn. Naast bovenstaande commentaren heb ik verder niets toe te voegen. Hoewel, die golfbeweging in de arpjes vind ik juist wel leuk. Zo zie je maar.
 
Mooi gedaan hoor.
en hoelang heb je in de trein gezeten? 3 a 4 uur?

Idd een beetje raar gezicht: 'n modulair in een trein:o::D
dan is een laptop met koptelefoon de beste oplossing...
Mobiel programmeren :D :okdan:

Goed gedaan.
smiley 17.jpg
 
Gek hoe je eerst geen tracks durft te delen, en vervolgens geniet en leert van opbouwende kritiek en fijne woorden.

Nogmaals bedankt voor jullie feedback 🙏

@NicoNoise een dik uur op de trein en thuis met frisse oren een uur wat fine tuning. Deze keer liep het gewoon allemaal goed. Dus kon ik niet anders dan “een keertje” delen.
 
Omdat je op de trein je modular synth niet altijd bij je hebt moest ik onderweg naar huis aan de slag met Ableton Live

Voor een volgende reis is VCV Rack of Voltage Modular of soortgelijke software misschien iets voor je...

Toffe track, hoor alleen de link niet helemaal met Mod Fest.. offff zat je nog in de vibes van die set van Das Ding...? Dat werd een mooi dansvloertje
 
Back
Top