sadà\exposadà - The Number Of The Belly

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
sadà\exposadà - The Number Of The Belly....

een herwerkte versie van The Sky Is A Number.. ik was nooit tevreden over de zang...
de vocals geheel vervangen door, sja, zang, maar dan zang.... ook drums toegevoegd.... wat voor een soort van Dark Ambient piece, incluis de nieuwe zang, het een geheel andere sensatie geeft.

wonderlik, vind ik zelf nog;

sadà\exposadà - The Number Of The Belly
 
@stoter , dank voor de korrektie, waarschijnlijk zat in de 'buffer' nog de titel en niet de URL... en meestal kontroleer ik dat goed, al de 2e fout vandaag, hier. maar gekorrigeerd, dank!
Jaaaa heel fijn, weer eentje voor de "schoonouders op bezoek"-playlist

:duivels: inzetbaar voor veel doeleinden.... ha!

Unieke track, vink. Breekbaar, krachtig, ontspannen, nerveus..

ja! echt precies on the spot (dat is een dubbelopje... die zin..)! komt ook natuurlik dat het ontstaan is vanuit een ingetogen, breekbare track. het was tevens krachtig, maar de vocals werkten nooit. al gemeld.

de drums heb ik toegevoegd, verder niets verandert, aan de muziek. off-beat (als ik het goed heb...), en eens zeer harde panning... 2 kick modules... ieder naar een uitgang...
wel werkt Unfiltered Audio Fault wat mee, als een send, op de drums, eerder subtiel, toch; wanneer je 'm weg laat, verdwijnt er best wat... hoe dingen in details zitten...

nerveus! ja, dat wilde inderdaad eindelik van gaan maken, door die drums. daarom de 2 oude vocal tracks 'weggegooid', en een nieuwe vocal ingezongen.

En de vocale gymnastiek past er goed bij.

de SM58 gekozen, met de Roland MMP-2 pre-amp (mijn standaard vocal pre-amp en ook de enige, naast een MIC200...), en eigenlik vanuit 'toeval', het raam stond wijd op en het was laat, meestal hoef ik niet echt op te letten, was het een soort van fluister-schreeuwen, ik weet geen precieze frasering hiervoor, meer fysiek beschreven; alle kracht in de mond of beter de keel, gecentreerd, dus niet voluit, juist heel getemd 'oversturen' van de - pffff. ik geef het op. de deskriptie...
was wel een bizondere ervaring, om bijna zo 'stil', met mijn stem te werken. en werkte er ook precies goed bij...

dank!!

:halleluja
 
Lekker dark :)

thanks!!

Klinkt goed, die breed uitgemixte zware toms doen het goed! Horror sfeertje zit er goed in :)

ha! thanks!! (het zijn kick modules, ik let nooit op in wat voor range ze zitten, i.e. de precieze kategorie, ik stel ze in op wat 'noodzakelik' is, wat de track zelf eist.. maar idd toms... en breed.. zeker, harde panning, de hardste... want ieder kanaal ieder zijn kick module en sequencer (of beter een andere output van de sequencer...))\

:halleluja
:duivels:
 
Deze pakt mij niet genoeg.

Klinkt goed, die breed uitgemixte zware toms doen het goed!...
Ik denk dat de lage toms beter tot ze recht komen als er niet breed wordt gepannt. De regel van laag in principe niet breed pannen vind ik hier wel opgaan (maar regels zijn er om te breken als het meer emotie overbrengt).
 
Deze pakt mij niet genoeg.


Ik denk dat de lage toms beter tot ze recht komen als er niet breed wordt gepannt. De regel van laag in principe niet breed pannen vind ik hier wel opgaan (maar regels zijn er om te breken als het meer emotie overbrengt).

dank voor je reaktie!! natuurlik, evident, vanzelfsprekend is deze track niet voor iedereen pakkend. in tegenstelling tot Fort Da Da, waarbij je reaktie tot een veel betere versie heeft geleid, kan nog aan gewerkt worden, zal ook nog gebeuren, maar dat zal vooral mix zijn en wellicht kleine toevoegingen, duwt het mij niet tot een herziening. dat betekent niet dat ik elke reaktie van jou zéer waardeer, en ook deze geeft inzicht.

in dit geval, b.v. de lage toms, ik vind de brede panning juist sterk werken, ik vind dat ik dat eigenlik te weinig doe.... daar meer mee eksperimenteren...

vraag me nu wel af hoe ie zal klinken, idd met minder brede panning...

nogmaals, dank, voor al je reakties!!!
 
Ik denk niet dat Gert Verhulst je snel zal contacteren voor zijn nieuwe project ;-) Zoals dikwijls hele beklemmende sfeer, maar ik zit niet genoeg in dit genre om hier zinnige feedback op te geven. Vind het wel altijd interessant om jouw productienota's te lezen, want ik werk veel minder in the box dan jij en ik leer zo wel nieuwe software kennen.
 
Ja ja dit is een pakje groene Michel
Doed me denken aan Einsturzende Neubauten

Leuk gedaan Vink
 
Ik denk niet dat Gert Verhulst je snel zal contacteren voor zijn nieuwe project ;-)

moest even gert verhulst opzoeken, maar natuurlik ken ik 'm, zijn naam dan niet. samson luistert dit, om bij te komen....

Zoals dikwijls hele beklemmende sfeer, maar ik zit niet genoeg in dit genre om hier zinnige feedback op te geven.

al zinnige feedback; beklemmende sfeer. dat is het beoogde effekt én meer, natuurlik, maar alles in de beklemming, de Widerstreit...

Vind het wel altijd interessant om jouw productienota's te lezen, want ik werk veel minder in the box dan jij en ik leer zo wel nieuwe software kennen.

ik ben daar mee begonnen, omdat ik meestal niet echt iets wil toevoegen, in tekst, voor mij is het handig, want behoud zelf amper overzicht welk projekt het is.. en wat ik zelf heb gebruikt, al kan het meestal wel achterhalen..

en; inderdaad; het is wat 'kil', om produktienota's eraan toe te voegen, maar het geeft inderdaad wél informatie, over wat er gebruikt is. dat was tevens een reden, om dit te doen. zo kan je nog ideeën op doen..

Ja ja dit is een pakje groene Michel

groene Michel, ook weer opzoeken... aha! zo leert men nog eens wat! en ja! ha!

Doed me denken aan Einsturzende Neubauten

zo! dank!

Leuk gedaan Vink

thnx!

Prachtig gedaan Vink :okdan: Oer-emotie in de donkerste krochten Middenwereld

ha! ha! yeah! thanks, again! oer-emotie, zeker!

:halleluja
 
Back
Top