Wat doe je nooit meer weg.

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.873
Locatie
Lier
Dacht dat die vraag al eens gesteld is hier maar toch niet(echt).
Op die vraag kun je nooit met zekerheid antwoorden, want vandaag is morgen niet.

O wat heb wat verkocht in mijn leven,bijna alles, maar één ding blijft al die jaren overeind en dat is mijn Roland JD990 met vintage card.
Zelfs nu er andere versies(soft-hard) van de JD800 zijn,kan ik er geen afstand van nemen.
 
Nee zekerheid geeft het antwoord niet, maar voor mij is dat nu de Nord Modular G2X. Ik heb er een laptop bij waar de editor op draait, die laptop gaat nooit meer geupdate worden.

Als ik nu zie wat ik het langste heb en nog niet weg wil doen is dat een synthstand 3-tier, die heb ik sinds 1976, o ja, samen met een kruk. Ik denk dat ik die kruk nog net wat langer heb, gekocht bij mijn allereerste aanschaf, een Roland SH-1000 en een Fender Rhodes. Die al heel lang weg zijn....die standaard kwam vlak daarna bij de aanschaf van een Roland SH-5. Die ook al heeel lang weg is.
 
Bijna alles is hier al eens vervangen of na een tijdje weer weggedaan op synthesizer gebied.
Op dit moment ben ik weer aan het inkrimpen.
Enige wat er nog staat door al die jaren, is mijn chapmanstick wie ik midden jaren 70 heb aangeschaft voor weinig.
Maar ook dat ding gaat een keertje weg als één van mijn kids deze niet wil hebben.

Het is maar gear ......... :D
 
M'n akai s950 en Ensoniq EPS 16+ (rack) sowieso niet. Klassieke samplers met schitterende sounds. Vooral die 2e jarenlang naar lopen zoeken. Die twee zijn sowieso voor 't nageslacht.

M'n SL1200mk2 idem. Hele zomer visgefrituurd in de Efteling voor dat ding als 17 jarige havoklant haha. Die blijft sowieso.

Ik gok mn MicroKorg ook, want toch m'n eerste synth en t ding neemt amper ruimte in. En vind em nog steeds gaaf.

Voor de rest tja... mixers, monitoren en pcs gaan kapot / zijn vervangbaar. Ik zal altijd een mpc blijven houden, maar kan me voorstellen dat als er over een paar jaar een mooi nieuw model uitkomt ik m'n huidige MPC One mogelijk wel de deur uitdoe en een nieuw model haal.
 
Als ik moet kiezen tussen mijn vrouw en de rest gaat alles weg. Hoe lang ik dan nog gelukkig ben is n raadsel.
In mijn geval zou die keuze betekenen dat ik ineens heel veel extra ruimte heb voor uitbreiding. Misschien wel minder budget tijdelijk.
 
Been there done that en klopt helemaal. Maar ik zat zovaak te zoeken naar liefde dat de gear vooral stof at
 
Het is wel een flinke lijst wat zeker nooit meer weg gaat

Roland JV 880,1080, JD 990,DEP 3 & 5, SDE 2000 & 2500
Dreadbox Hades

Erica sy... wacht ff, dit kan makkelijker, er zijn 2 dingen die weg mogen en de rest blijft gewoon: Korg Volca FM en Twisted Electrons TherapKid
 
Ga die vraag binnen 6,7 jaar nog eens stellen met deze link....Wacht eens even,ben ik een jonge 70'iger.Gevaren zone,remember dat wat bekende namen overleden zijn dit jaar op die leeftijd.

Deed ik bijna nooit meer weg, de Jupiter-8 en de novation supernova II Rack,jaren gehad.
De rest was weg na gemiddeld 2 jaar.
 
Ga die vraag binnen 6,7 jaar nog eens stellen met deze link....Wacht eens even,ben ik een jonge 70'iger.Gevaren zone,remember dat wat bekende namen overleden zijn dit jaar op die leeftijd.
Lijkt me een goed plan !
Hopelijk ben ik dan verlost van de 2 dingen die wel weg mogen en heb ik de rest nog :P
 
In principe verkoop ik eigenlijk zelden iets maar ja, je weet niet hoe de toekomst eruit ziet. Wat in elk geval nooit weg gaat:
- Formant. Zelf gebouwd in de 80's
- Sub 37. Kado gekregen van m'n vriendin.
 
alleen 1 sl1200mkII waar ik muziek op luister. 1 is al naar mijn kids.
Kwa spul.... tja alles kan wel eens weg gaan. Niets is permanent. is maar gear
 
CS6X.

Mijn allereerste echte synth na jeugdig gekloot met Casio'tjes en Commodore.
Een tijd voor moeten sparen en lang het hart van de studio. Heel veel lol mee gehad (soms nog wel) en heel veel mee geleerd.
Mettertijd verloor hij zijn centrale rol in m'n hok, maar zo nu en dan wordt hij nog weleens tevoorschijn gehaald en vind ik hem (zeker in combinatie met het AN bord) nog goed klinken.

Hij staat me niet in de weg en staat symbool voor een nieuwe fase in mijn muzikale leven.
Om het geld hoef ik hem ook niet weg te doen en hem verkopen zou mij ook een echtscheiding opleveren vrees ik.
 
Back
Top