Roland D-70

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
194
Locatie
Arnhem
Ik zit er stiekem over te denken om een Roland D-70 toe te voegen aan mijn collectie, deels op nostalgische gronden maar ook deels omdat deze soms echt vet kan klinken.
Maaaarrrrr…. Ik maak me wel wat ongerust over de berichten over de red glue / epoxy problemen met deze synth. Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn het echt zulke kwetsbare bakken? En (misschien een heel domme vraag), maar als dit probleem zich voordoet, is de D-70 dan nog wel bruikbaar als sound module via MIDI?
Alvast dank voor jullie reacties!
 
Ik heb zelf een jd800 met red glue probleem gehad. Het volledige klavier is destijds (kosteloos) door Roland vervangen. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen. Iig wil je die red glue niet op printbanen oid krijgen. Of d70 hier last van heeft is mij niet bekend, maar je kan de red glue wel zien zitten mocht het aanwezig zijn. Zelf verwijderen en gewichtjes opnieuw plakken is volgens mij al ergens op het forum besproken
 
  • Duimpje
Duimpjes: 154
Als je een klein beetje handig bent kan je de toetsen eruit halen en de rode epoxy lijm oplossen in een verdunde natriumhydroxyde oplossing.

Spul is niet giftig, wel bijtend. Dus hanschoenen en bril.
 
Hmmm, ik ben redelijk handig maar ik heb ook begrepen dat D70s vrij lastig in elkaar zitten. Wat is een reëel prijs voor een tweedehands D70? En hebben D50s ook die red glue problemen dat jullie weten?
 
D50 hebben daar geen last van naar mijn weten.

Een werkende D70 met red glue probleem is 80 tot 100 euro waard

Heb zelf alleen nog maar JD800's gedaan. Dat is in ieder geval eenvoudig en zeker iets wat een beginner aankan.
 
Back
Top