bcr2000 noodvraagje ifv weinig tijd om tot aankoop over te gaan

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
584
Dag mensen

Ik had een gelijkaardige post gepost in het verkeerde subforum. Vandaar hetzelfde, maar in het juiste!


Situatie:

Ik heb een tijdje terug een 1e bcr2000 gekocht en door hierin de menu 'usb-midi' in te stellen op 'U-3' brand het 'usb mode' lampje groen op de bcr2000 en kon ik in ableton via 'cmd + m' direct encoders koppelen aan software-parameters.

Nu is er een 2e bcr2000 van de partij. Als ik dezelfde instelling probeer dan krijg ik dit groen lampje maar kan ik geen encoders koppelen?

Zou er toevallig iemand los uit de pols een mogelijke oorzaak/oplossing weten?

Kan het bv. zijn dat het toestel omgebouwd naar een zaquencer?
En indien hij 'zaquencer' is, kan dit vlot terug omgevormd worden tot bcr2000?



Vooral zou ik moeten testen of de 2e bcr midi signalen uitstuurt...
Bij de 1e bcr2000 koppel ik hem aan de laptop en met het programma 'MIDI monitor' krijg ik direct midi-berichten binnen, dit niet bij de 2e...

Hoe zou ik dit kunnen doen met ook de 2e bcr? Ergens een vlugge instelling?


Dit omdat ik maar kort de tijd heb om hem te testen ifv kopen ...

Bij voorbaat eeuwig dank!!! :halleluja :halleluja :halleluja
 
Ik heb de BCR al tijden niet meer, maar volgens mij stond dit ook wel in de manual. Heb je deze al ingekeken?
 
Bedankt voor het antwoord!

Reeds heb ik in de handleiding gekeken maar ifv probleemoplossing kwam ik enkel uit bij paragraaf '4.1.1 De USB-modi' -> 'USB-modus “U-3”.

Ik dacht ik post de probleemstelling hier waardoor eventueel iemand dit herkent en een andere mogelijkheid zou kunnen bieden...
Dit omdat ik pas binnen enkele weken de tijd heb om de handleiding uitgebreid na te gaan, maar wel eerstdaags moet beslissen of ik hem koop of niet.. :okdan:

Beetje rare situatie!!! 8~
 
Volgens mij kan een zaquencer worden omgezet naar n bcr2000. Dat vind je met google fu vast vlot
 
Maar is modus U-4 dan niet welke je moet hebben?

Deze bedrijfsmodus dient u te selecteren, wanneer u twee B-CONTROLS
(bijv. 1x BCF2000 + 1x BCR2000) wilt koppelen ommet beide apparaten uw
software via een gemeenschappelijk USB-poort aan te sturen. Additioneel kan
MIDI OUT B van de eerste controller (Unit 1) als 16-kanaals MIDI-uitgang vanaf de
computer worden gebruikt. De data van beide B-CONTROLs worden gemengd en
via de USB naar de host computer gestuurd. Voor Unit 2 dient u de Stand Alone
modus 3 te selecteren.
 
U-4 is alleen nodig als je ze aan elkaar wil koppelen, je kan ze met U3 orefect naast elkaar gebruiken, ieder met hun eigen usb of midi aansluiting.
 
Dankjewel. Maar met deze instelling werkt de 2e Behringer niet. Zou er, los uit de pols, ergens anders een mogelijke instelling nodig zijn?
Binnenkort heb ik de tijd om in de manual te zoeken en te testen...
 
Ik heb er 3, werken allemaal in U3 mode met usb. Zet hem in midikabel modus en probeer em zo, dan kan je al dingen uitsluiten.
Of staat de zaquencer firmware er op? Dat zie je trouwens meteen. Druk op play en dan zie je de stepsequencer lopen. Daar heb je geen aansluiting voor nodig.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top