bcr2000 noodvraagje

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Dag mensen

Ik heb een tijdje terug een 1e bcr2000 gekocht en door hierin de menu 'usb-midi' in te stellen op 'U-3' brand het 'usb mode' lampje groen op de bcr2000 en kon ik in ableton via 'cmd + m' direct encoders koppelen aan software-parameters.

Nu is er een 2e bcr2000 van de partij. Als ik dezelfde instelling probeer dan krijg ik dit groen lampje niet, en kan ik ook geen encoders koppelen?

Zou er toevallig iemand los uit de pols een mogelijke oorzaak/oplossing weten? Kan het bv. zijn dat het toestel omgebouwd naar een zaquencer?

En indien hij 'zaquencer' is, kan dit vlot terug omgevormd worden tot bcr2000?


Bedankt!!!
 
Ondertussen is dit gelukt om het lampje 'usb modi' op groen te krijgen.

Maar ik zou moeten testen of hij midi signalen uitstuurt. Bij de 1e bcr2000 koppel ik hem aan de laptop en met het programma 'MIDI monitor' krijg ik direct midi-berichten binnen.

Hoe zou ik dit ook kunnen doen met de 2e bcr? Ergens een vlugge instelling?

Dit omdat ik maar kort de tijd heb om hem te testen ifv kopen ... :halleluja:halleluja:halleluja
 
Toevallig niemand een ideetje? Ik weet dat dit opdringerig is, maar ik moet vlug beslissen!

Bij voorbaat bedankt!
 
Ik vrees dat ik mijn vraag in het verkeerde subforum heb geplaatst, het past beter in subsubforum 'midi' van subforum 'de studio'
Kan ik dit nog wijzigen? :halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Doet me plezier te horen dat je er eindelijk 1 gekocht hebt! (of 2 zelfs)
 
Heb er idd 2 gekocht!!

Bax-shop speelt met de mensen hun voeten.. Al maanden staat de bcr32 op '9 weken'...

Jammer genoeg heb ik nog geen tijd gehad om er mee te werken. Heb ze aangeschaft en getest of ze werken, dus vlug een instelling in de manual gezocht en gevonden. Dit ging voor de 1e bcr, bij de 2e is er precies een andere instelling nodig... Momenteel niet de tijd om dit zelf grondig uit te pluizen, dus ik dacht ik vraag het even hier!
 
Maakt toch niet meer uit, je hebt er toch 2 nu? Kan je nu verwezenlijken wat je er mee van plan was?
 
Kan zeker met mijn 2 stuks aan de slag, maar ook toekomstgericht zijn is belangrijk :D
 
Vraagje: iemand al eens met 3 bcr's tegelijkertijd gewerkt icm Ableton? Kan dit? 8~
 
als 2 lukt, waarom zou 3 niet lukken? Je moet ze enkel zien te identificeren apart (geen idee of dat kan, ik heb er 2 maar zijn zaquencers)
 
Ik heb er 3 hier maar ableton komt hier nooit binnen, daar moet ik niks van weten. Het hangt er ook vanaf of je ze via usb aansluit of via midi. Via midi en met elkaar doorlussen werkt zeker.
Maar als je geen Zaquencer gebruikt snap ik niet waarom je er 3 nodig hebt? Ze hebben allemaal 32 presets, met 1 zo een ding kan je "alle" parameters van omnisphere besturen. Je gaat wel even bezig zijn met mappen. En overlays zoals op de foto kan ik je ook hard aanbevelen.

20221111_235232.jpg
 
Bedankt voor je antwoord! :doei:

Het is wat veel om hier allemaal uit te leggen, maar ik zou er 3 tegelijk gebruiken icm Ableton en hardware synth's...8)

De manual spreekt van 2 bcr's combineren maar niet over meer, vandaar mijn vraag. :P
 
Dag mensen :doei:


Het probleem geraakt na experimenteren maar niet opgelost. :stupid

Ik gebruik een Macbook Pro en Ableton 11. Als ik de 1e bcr via een usbkabel rechtstreeks hieraan koppel dan kan ik de fysieke encoders van de bcr koppelen aan Ableton-parameters. Dit zowel vanuit de bcr met de learn functie als vanuit Ableton via de ‘cmd + M’ functie. Ook geeft de app ‘MIDI Monitor’ duidelijk midi-signalen weer.
Hierbij heeft de bcr de volgende instellingen in de global-setup:

operating mode: U-3
global rx channel: off
footswitch: auto
start – preset: last
device ID: id 1
sysex dump: SnGL
……: 0
midi data interval: 2

Als ik hierna mijn 1e bcr ontkoppel en 1 per 1, dus telkens maximum 1 bcr aan de laptop (eerst wil ik alle bcr’s apart doen functioneren om dan later ze alle 3 tegelijkertijd te gebruiken), mijn 2e en 3e bcr met dezelfde instellingen aansluit dan kan ik geen Ableton-parameters koppelen.

Ik heb al geprobeerd om de operating mode en de device ID te wijzigen, zonder gewenst effect. Wel geeft de display op de 2e en 3e bcr een wijziging in waarden weer als ik de encoders roteer, maar zie ik geen binnenkomende signalen in de app ‘MIDI Monitor’. :?


Mijn vraag: hoe kan ik de 2e en 3e bcr doen functioneren zoals de eerste? Ligt het bijvoorbeeld misschien aan een instelling in de Macbook Pro, los van Ableton of de bcr’s? :geslaagd:


Bij voorbaat hartelijk bedankt!!!:halleluja
 
Heb een windows PC en dus geen Ableton...ik ga passen.
 
Back
Top