WMD houdt er mee op

Naast de introductie van drie nieuwe modules geeft WMD aan dat ze gaan stoppen:

"Wij bij WMD zijn zo dankbaar voor de steun die u ons de afgelopen 17 jaar hebt gegeven. We hebben apparatuur gemaakt die de grenzen van elektronische muziek heeft verlegd, die zijn weg heeft gevonden naar de installaties van ongelooflijke mensen die we respecteren, waardoor ze muziek hebben kunnen maken die we koesteren, die ons inspireert om meer apparatuur te maken. Een mooie cirkel van inspiratie en dankbaarheid. Dus we danken u voor uw hulp bij het manifesteren van onze visie.

Het zijn moeilijke tijden voor iedereen. De toestand van de wereld heeft onze verkoopcijfers vernietigd terwijl de bedrijfskosten blijven stijgen. We hebben veel nieuwe ontwerpen in de pijplijn die helaas niet kunnen worden gemaakt vanwege het wereldwijde tekort aan onderdelen. Ons bedrijf is afhankelijk van de ontwikkeling van nieuwe innovatieve producten op het gebied van hardware en we hebben gezien dat onze doorlooptijden voor onderdelen van maanden tot jaren zijn teruggedrongen, en het is niet te voorspellen of sommige daadwerkelijk zullen komen. Dit maakt plannen voor de toekomst onmogelijk en de ontwikkeling van nieuwe producten onbevredigend.

Met het risico om verder in de schulden te komen zonder dat het "einde" in zicht is, zijn we tot de conclusie gekomen dat de enige optie is om onze productiefaciliteit af te bouwen, met het plan om tegen eind 2022 te sluiten. We zouden willen dat we de zaken gaande konden houden , dat we een ander pad zouden kunnen zien, maar de stress alleen al is schadelijk geweest voor onze geestelijke gezondheid, en ons gebrek aan inkomend geld maakt het alleen maar erger."

Erg jammer, ze maakten mooie spulletjes.

Hele nieuwsbericht:

1660598772905.png
 
Dat is zeer jammer. Ze maken interssante producten. Ik heb drie modules van ze, de Crucible en de Invert Offset en ik heb onlangs nog de MSCL compressor erbij gekocht. Vooral de eerste vind ik geweldig, wetende hoe moeilijk het is om realistische bekkens te synthetiseren. Ik had de Crater (kick) en de Kraken (snare) er aanvankelijk ook graag bij gehad maar nu ik een elektronisch drumstel heb met de Pearl Mimic Pro drummodule ben ik goed voorzien in dynamische, zij het akestisch klinkende drumgeluiden.
 
Heel de wereld heeft daar last van, hoe
Ben niet bekend met WMD, maar ik vind het toch wel vreemd om te lezen dat er zulke tekorten zijn van de hardware onderdelen. Hoe is dit zo ver gekomen?

Overigens jammer voor het bedrijf en de mensen die er mee werken.

Ik vind het wel bijzonder dat je die vraag stelt, heb je nog niet eerder gelezen over chip tekorten en grondstof tekorten?
 
Overigens heel jammer dat je jouw bedrijf met zo’n reden moet stoppen, hoop voor ze dat de schulden te overzien zijn, naar einde van zo’n avontuur zeg.
 
Ben niet bekend met WMD, maar ik vind het toch wel vreemd om te lezen dat er zulke tekorten zijn van de hardware onderdelen. Hoe is dit zo ver gekomen?

Overigens jammer voor het bedrijf en de mensen die er mee werken.
A few segments in particular are fueling the current spike: the growth of the Internet of Things (IoT) and 5G, smartphones, and automotive, especially the electrification of the automotive industry.

Auto's, Telefoons, corona-hamsteren van IT spul, enz..

Zonde dit! hopelijk volgen er niet velen
 
Overigens heel jammer dat je jouw bedrijf met zo’n reden moet stoppen, hoop voor ze dat de schulden te overzien zijn, naar einde van zo’n avontuur zeg.
Inderdaad. Al moet ik zeggen, ik verbaasde me altijd aan de wildgroei van Eurorack bedrijven. Uiteindelijk zijn het allemaal concurrenten van elkaar en met de budget spelers op de markt erbij sinds de laatste tijd gaat het niet makkelijker worden.
 
Heel de wereld heeft daar last van, hoe


Ik vind het wel bijzonder dat je die vraag stelt, heb je nog niet eerder gelezen over chip tekorten en grondstof tekorten?
Heb er wel hier en daar wat over gehoord, maar ik ben al een tijdje geleden gestopt met het lezen/volgen van het nieuws.

Wat ik niet zo goed snap is hoe dit zo ver heeft kunnen komen. Vanwaaruit is dit tekort ontstaan? Dat is wat ik me afvroeg. Maar het artikel van Sander02 geeft antwoord op die vraag.
 
Laatst gewijzigd:
Ook Yamaha heeft al aangegeven last te hebben van chiptekorten en zo veel minder elektronische instrumenten te kunnen produceren dan vooraf verwacht en om aan de vraag te voldoen. Future Retro is vanwege onderdelentekort gestopt. Behringer brengt vooralsnog vrijwel niets van de beloofde 30 miljard synths die zijn aangekondigd afgelopen jaar op de markt, mede wegens chiptekort. Er zullen er meer zijn en meer volgen. Maar met name het verlies van de kleintjes is jammer, want die zullen niet snel de draad opnieuw oppikken op het moment van herstel, terwijl dit voor de grote jongens veel makkelijker is.
 
Het zal nog wel erger worden met die chip te korten want China heeft een export ban ingesteld voor zand naar Taiwan toe.

 
Hoewel ik geen producten van WMD gebruik is dit slecht nieuws. Vooral de reden die ze aangeven.
Ook in de branche waar ik in zit zijn er overal tekorten, grondstoffen, vervoerders, (betaalbare) energie en personeel.
 
als ik nog eens een hele kwade tekst wil schrijven, denk ik daaraan. Wie zat daar op te wachten, vraag ik me dan af. Bepampering, als je niet zelf wil rijden, wees dan n passagier.
Dat staat dan nog los van de gevolgen voor de andere productieketens. oh ik voel wat inspiratie komen voor een knoerharde punk EBM track :D - is die hype nog ergens goed voor. We winnen verveling en verliezen veel meer, zoals kleine bouwers, en ons geduld omdat de levertermijnen maar maanden veraf blijven.
 
Jammer voor WMD, weer een klein bedrijfje naar de knoppen.
Wat ik niet zo goed snap is hoe dit zo ver heeft kunnen komen. Vanwaaruit is dit tekort ontstaan? Dat is wat ik me afvroeg. Maar het artikel van Sander02 geeft antwoord op die vraag.
Ik heb wel een beetje m'n twijfels en ik vraag me af of in alle gevallen het te maken heeft met tekorten of dat het ook manieren zijn voor prijsopdrijving?
Dat Corona z'n impact zou hebben is heel begrijpelijk maar we zijn alweer een klein jaar verder en nog steeds overal problemen, je zou toch verwachten dat zo ondertussen in sommige sectoren de achterstand weer een beetje afgenomen is?

Het is wel een goede wake up call voor Europa zodat ze weer zelf dingen gaan produceren, het was toch ook krankzinnig dat sommige dingen nog maar in 1 of 2 landen in de wereld werd gemaakt?
Zeker tegenwoordig met AI en verregaande robotisering is arbeid in veel gevallen goedkoop geworden, dan ben je ook veel minder afhankelijk van goedkope arbeidskrachten in het verre Oosten.
Kwestie van één keer investeren in productiecapaciteit met flexibele en modulaire robotisering zodat je makkelijk later weer goedkoop aanpassingen kan doen en dan ben je voorlopig lekker bezig.
 
Laatst gewijzigd:
. Kunst en wat er mee te maken heeft is geen massaproduct dat heeft te maken met de vraag.
Het is een nichemarkt.
In tijden van crisis en oorlog gaat het meestal om makkelijk in geld om te zetten simpele producten.
Dan is er nog de wet van de remmende voorsprong.
Een bedrijf wat al heel lang bestaat sleept vaak complexe grote voorraden met zich mee.
Als alles niet up-to-date gecatalogiseerd is en vindbaar opgeruimd hangt dit een bedrijf `als een molensteen om de nek`
De beperking van veiligheid en ruimte speelt ook een rol, net als de wet van more dat het allemaal kleiner en handzamer wordt.
En ach . . . na regen komt zonneschijn.

WMD betekent Weapon of mass destruction - Wikipedia Zou de naam ze in de weg hebben gezeten?
 
Laatst gewijzigd:
. Kunst en wat er mee te maken heeft is geen massaproduct dat heeft te maken met de vraag.
Het is een nichemarkt.
In tijden van crisis en oorlog gaat het meestal om makkelijk in geld om te zetten simpele producten.
Dan is er nog de wet van de remmende voorsprong.
Een bedrijf wat al heel lang bestaat sleept vaak complexe grote voorraden met zich mee.
Als alles niet up-to-date gecatalogiseerd is en vindbaar opgeruimd hangt dit een bedrijf `als een molensteen om de nek`
De beperking van veiligheid en ruimte speelt ook een rol, net als de wet van more dat het allemaal kleiner en handzamer wordt.
En ach . . . na regen komt zonneschijn.

WMD betekent Weapon of mass destruction - Wikipedia Zou de naam ze in de weg hebben gezeten?
Ik denk dat wat je schrijft vrijwel volledig niet opgaat voor WMD. Ik snap dat je iets in het algemeen erover wil zeggen, maar als je het bedrijf en de geschiedenis daarvan een beetje kent dan komt je reactie wat raar over. De naam van het bedrijf is een afkorting van William Mathewson Devices. Ik denk dat vrijwel niemand de relatie met weapons of mass destruction legt.
 
raar over. De naam van het bedrijf is een afkorting van William Mathewson Devices. Ik denk dat vrijwel niemand de relatie met weapons of mass destruction legt.
De meesten zijn ongeïnformeerd of dom zoals ik alleen maar wat kan googelen.
`T kan onder een andere naam misschien voortgezet worden, geen idee.
Ze hebben heel veel losse kleine onderdelen in de aanbieding las ik.
Maar ze verkopen liever alles zoveel mogelijk alles ineens.
 
De meesten zijn ongeïnformeerd of dom zoals ik alleen maar wat kan googelen.
`T kan onder een andere naam misschien voortgezet worden, geen idee.
Ze hebben heel veel losse kleine onderdelen in de aanbieding las ik.
Maar ze verkopen liever alles zoveel mogelijk alles ineens.
Ik denk dat je niet begrijpt waar het over gaat en wat voor producten WMD maakt.
 
Nog net op tijd een 2e Performance Mixer + Channels kunnen binnenslepen. Stond al lang op de verlanglijst, maar werd nu opeens heel urgent.
Elevatorsounds, een van de weinige shops die nog voorraad had, was binnen 2 uur uitverkocht.

CameraRoll_22.jpg
 
Back
Top