PlugData

Ik merk het, er gaat waarschijnlijk iets mis met JUCE want het gebeurt alleen op Linux. Zou nu opgelost moeten zijn!

Inderdaad! Net PlugData geüpdatet en nu gaat de extensie wel goed. :)

Als je PlugData patches in pure-data wil draaien zal je 2 external pakketten moeten installeren, ELSE en Cyclone. Dat doe je in door Help -> Find Externals te doen, en dan ELSE en cyclone te downloaden.

In PureData Help -> Find Externals worden een heleboel versies van ELSE en Cyclone vermeld, mogen die allemaal geïnstalleerd worden?
 
cyclone.png


Kennelijk is er al een versie van Cyclone vanuit Linux Mint op mijn computer geïnstalleerd, kan ik daar gewoon een nieuwere versie van Cyclone overheen installeren?
 
Installeren van een nieuwe versie van Cyclone in PureData maakt niet uit, het object "delay~" werkt nog steeds enkel in PlugData. Maar goed, dat is verder geen probleem want PlugData kan ik nu immers ook gebruiken.
 
Installeren van een nieuwe versie van Cyclone in PureData maakt niet uit, het object "delay~" werkt nog steeds enkel in PlugData.

Inmiddels ontdekt waar dat door komt: je moet het object in PureData niet "delay~" maar "cyclone/delay~" noemen:

delay.png


Rest nog de vraag hoe ik pmpd in PlugData kan gebruiken...
 
Sorry, had het even gemist. Het is mogelijk om externals te gebruiken in de standalone, helaas nog niet in de plugin. Dit is alleen mogelijk als je ze zelf meecompileerd, wat kan maar nog wat ingewikkeld is op het moment. Ik probeer ook niet te veel external pakketten mee te leveren, om het makkelijker te maken om het stabiel te houden. Alle externals worden onderhouden door een persoon (porres), waardoor alles wat makkelijker is qua organisatie.
 
Ik had de video gezien ja, erg leuk! Er is geen pakket met alle externals op het moment, maar het betreft ELSE en Cyclone, dus als je die installeert in Pd zou alles uit PlugData ook in Pd moeten werken.
 
Deze week is v0.6.3 uitgekomen waar het nu mogelijk is om direct uit plugdata audio plugins te exporteren (met behulp van heavy/hvcc ;) ):

B67XRrW.png


Ook kun je direct naar Daisy hardware flashen:

U5Ph9yq.png
 
Interessant. Ben nu druk met andere zaken maar als ik weer tijd heb zal ik het bekijken.
 
In de PlugData map:


Bash:
git pull
cd build
make

Daarna de plugins weer naar de juiste mappen kopieren en dat is het! Omdat die wine VST pad in je Carla search paths staat kan dat dus ook, je loopt dan alleen het risico dat andere plugin hosts daar niet zoeken.

Net geprobeerd om PlugData zo te updaten, maar dat werkt nu niet meer:

Code:
*** Please tell me who you are.

Run

  git config --global user.email "you@example.com"
  git config --global user.name "Your Name"

to set your account's default identity.
Omit --global to set the identity only in this repository.
 
Liever geen developer dan een over het paard getilde developer. :P

De optie via GitHub is mij nog geadviseerd door timothyschoen die wel bereid is te antwoorden zonder anderen te kleineren.
 
Back
Top