Synthforum Meeting 2022

Synthvrienden!

Het gaat dan toch weer gebeuren: een grote ontmoetingsdag voor en door alle leden: de Synthforum Meeting 2022.

Deze Meeting zal plaatsvinden op zondag 16 oktober van 14:00-22:00 in de WillemTwee Studio's in 's-Hertogenbosch. Op deze locatie zullen de studios, het café en de 'toonzaal' worden ingezet voor een ruim scala aan activiteiten.

Op de eerste plaats staat natuurlijk de ontmoeting van elkaar, zodat we eindelijk de 'mens achter de threads' weer eens in de ogen kunnen kijken. Daarnaast zal er uiteraard op het gebied van synths van alles te beleven zijn.

Leden kunnen zelf instrumenten meenemen om aan elkaar te laten zien. Er zal ook gelegenheid zijn om daar eventueel mee te musiceren. Ook zullen er in de WillemTwee Studio's demonstraties worden gegeven op vintage synths uit de enorme collectie die hier aanwezig is. Verder zullen leden hun zelfgemaakte apparaten kunnen tonen, zal er waarschijnlijk opgetreden worden en is er door één van de leden aangeboden om een reparatie-workshop te geven. Tenslotte: er zullen door de medewerkers van de Willem Twee drie rondleidingen worden gegeven door de meest unieke vintage-studio van Nederland!

Schrijf in ieder geval alvast in je agenda: 16 oktober 2022, WillemTwee Studio's te 's-Hertogenbosch!

(let op: 's-Hertogenbosch heeft ook het WillemTwee Poppodium: dit is NIET de locatie van onze Meeting)


Neem mee (optioneel):

- je favoriete synth(s) & gear
- een hoofdtelefoon (en evt. verdeler)
- stekkerdoosje


Programma:

Een uitgebreide toelichting op alle onderdelen lees je hier:


14:00 inloop

14:20 welkom


Toonzaal


14:30 Presentatie studio’s door Armeno en Rikkert (WillemTwee Studio’s)

open zaal

15:30 Presentatie door Allert (Sonar Traffic) over professioneel preset-design

open zaal

16:30 Presentatie door Roland Kuit over Symbolic Sound Pacamara & Kyma

open zaal

17:30 Praatje en presentatie ter herinnering aan Rob Hordijk door Jos Smolders (Hordijk-systeem, Blippoo-box)

open zaal

18:30 vergelijking ARP-2600 (2x origineel, 2x BARP, TTSH, evt software)

open zaal


Doorlopend:

- Dennis Neumann, Human Error (synthreparatie)

- Jamsessies o.l.v. Sinc


Foyer


DJ (Zenn)

16:00 Presentatie Grumble (ontwerp van een modulair sdiy-systeem)

DJ (Rikkert)

18:00 Optreden NorthernLightX


Studio’s


15:00 Rondleiding 1

17:00 Rondleiding 2

19:00 Rondleiding 3

--

Vanaf het moment dat het wat minder druk wordt in de Toonzaal, zal daar o.l.v. Sinc een open jam-sessie worden gehouden, we schatten tussen 19:00 en 21:00

Vanaf 21:00 naborrel in de foyer.

SFmeet_2022.pdf.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Synthforum Meeting 2022
Geplaatst door ishi
WillemTwee Studio's & Toonzaal - Prins Bernhardstraat 6, 's-Hertogenbosch
Zondag, 16 oktober, 2022 - 14:00
Tot: Zondag, 16 oktober, 2022 - 22:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen
Graag zien: de klassieke synths van Moog, ARP en EMS, en analoge computers inclusief The Analog Thing.
 
Is het ook een idee om een grabbelton neer te zetten?
Ik ben aan het opruimen en kom heel veel oud spul tegen, zoals bandkabels uit pc's (harde schijf en floppy kabels), rs232 naar centronics, rs232 9 naar 25 polig, parallel kabel, een nintendo Wii met voeding en video kabel (werkt nog volgens mij),geheugen stripjes voor laptop en pc, en meer van dat zut.
Interesse?
 
Nog meer (en allemaal gratis):
Canon Scanner type Canoscan 8800F (met dia inlay en voeding, werkend)
Medion Ereader P6212 6" touchscreen met verschillende electronica boeken
Transformatoren 2 stuks 220volt > 2v, 4v, 12v, 18v, 24 v Amroh type P251

Ik neem dit zowieso allemaal mee, maar lijkt me leuker om dit centraal te doen...
 
Mocht er iemand een windows laptop te geef hebben die samples op n kaart kan zetten via usb en verder helemaal niks kan. Mag je redden vd afvalbelt :)

ik breng de GEN R8 mee en n hoofdtelefoon splitterkabel, zodat we samen kunnen luisteren. Ik,verwacht wel dat er respectvol mee omgegaan wordt, de potjes zijn nogal wobbly en er zijn er maar pakweg 500 gebouwd denk ik.

1665584021928.jpeg
 
Mocht er iemand een windows laptop te geef hebben die samples op n kaart kan zetten via usb en verder helemaal niks kan. Mag je redden vd afvalbelt :)
Ik heb nog een oude Dell, Windows 7 op overschot. Traag, duurt lang vooraleer hij opstart, maar wat samples op een kaart zetten via usb gaat nog net. Mag je redden van de afvalbelt. Ik zal hem meebrengen, kan je er niets mee doen of is er een betere aanbieding, dan neem ik hem gewoon terug mee naar huis.
laptop small.jpg
 
Het is toch wel leuk om één en ander te filmen en tenminste achteraf een filmpje te monteren van de dag. Zeker de presentaties en de ARP-2600 vergelijking. Ik kan een camera met statief meenemen, maar ik heb weinig ervaring met event-filming. Als er iemand is die dat wel heeft en zin heeft om op de dag te assisteren.. stuur even een pm @ishi of meldt het in deze thread. Live-streamen zou natuurlijk nog leuker zijn.. :eureka:
 
Het is toch wel leuk om één en ander te filmen en tenminste achteraf een filmpje te monteren van de dag. Zeker de presentaties en de ARP-2600 vergelijking. Ik kan een camera met statief meenemen, maar ik heb weinig ervaring met event-filming. Als er iemand is die dat wel heeft en zin heeft om op de dag te assisteren.. stuur even een pm @ishi of meldt het in deze thread. Live-streamen zou natuurlijk nog leuker zijn.. :eureka:
Livestream zou idd helemaal leuk zijn.
 
De shirts zijn iig binnen!:

SF_shirts.jpg


185 Grams shirt van 100% biologisch katoen. We gaan ze tegen (nagenoeg) kostprijs verkopen bij de SF meeting, maar extra donaties daarbovenop voor het forum zijn uiteraard ook welkom. :engel:
We hebben natuurlijk beperkte voorraad, de volgende aantallen en maten zijn er beschikbaar:

2x Small
3x Medium
15x Large
15x Xtra Large
(XXL bleek helaas niet meer leverbaar)

Als je er eentje wil reserveren, stuur mij of @ishi maar even een PB.
 
Zijn niet forumgebruikers maar

wel syth. enthousiastelingen welkom?
Zoals @ishi al aangaf zijn die zeker welkom! We willen het graag laagdrempelig houden zodat ook mensen die niet op het forum zitten binnen kunnen lopen en wellicht dusdanig enthousiast worden dat ze ook lid worden. :D Maar je kunt dus prima andere mensen/vrienden/familie meenemen naar de meeting.
 
Back
Top