Synthforum Meeting 2022

Synthvrienden!

Het gaat dan toch weer gebeuren: een grote ontmoetingsdag voor en door alle leden: de Synthforum Meeting 2022.

Deze Meeting zal plaatsvinden op zondag 16 oktober van 14:00-22:00 in de WillemTwee Studio's in 's-Hertogenbosch. Op deze locatie zullen de studios, het café en de 'toonzaal' worden ingezet voor een ruim scala aan activiteiten.

Op de eerste plaats staat natuurlijk de ontmoeting van elkaar, zodat we eindelijk de 'mens achter de threads' weer eens in de ogen kunnen kijken. Daarnaast zal er uiteraard op het gebied van synths van alles te beleven zijn.

Leden kunnen zelf instrumenten meenemen om aan elkaar te laten zien. Er zal ook gelegenheid zijn om daar eventueel mee te musiceren. Ook zullen er in de WillemTwee Studio's demonstraties worden gegeven op vintage synths uit de enorme collectie die hier aanwezig is. Verder zullen leden hun zelfgemaakte apparaten kunnen tonen, zal er waarschijnlijk opgetreden worden en is er door één van de leden aangeboden om een reparatie-workshop te geven. Tenslotte: er zullen door de medewerkers van de Willem Twee drie rondleidingen worden gegeven door de meest unieke vintage-studio van Nederland!

Schrijf in ieder geval alvast in je agenda: 16 oktober 2022, WillemTwee Studio's te 's-Hertogenbosch!

(let op: 's-Hertogenbosch heeft ook het WillemTwee Poppodium: dit is NIET de locatie van onze Meeting)


Neem mee (optioneel):

- je favoriete synth(s) & gear
- een hoofdtelefoon (en evt. verdeler)
- stekkerdoosje


Programma:

Een uitgebreide toelichting op alle onderdelen lees je hier:


14:00 inloop

14:20 welkom


Toonzaal


14:30 Presentatie studio’s door Armeno en Rikkert (WillemTwee Studio’s)

open zaal

15:30 Presentatie door Allert (Sonar Traffic) over professioneel preset-design

open zaal

16:30 Presentatie door Roland Kuit over Symbolic Sound Pacamara & Kyma

open zaal

17:30 Praatje en presentatie ter herinnering aan Rob Hordijk door Jos Smolders (Hordijk-systeem, Blippoo-box)

open zaal

18:30 vergelijking ARP-2600 (2x origineel, 2x BARP, TTSH, evt software)

open zaal


Doorlopend:

- Dennis Neumann, Human Error (synthreparatie)

- Jamsessies o.l.v. Sinc


Foyer


DJ (Zenn)

16:00 Presentatie Grumble (ontwerp van een modulair sdiy-systeem)

DJ (Rikkert)

18:00 Optreden NorthernLightX


Studio’s


15:00 Rondleiding 1

17:00 Rondleiding 2

19:00 Rondleiding 3

--

Vanaf het moment dat het wat minder druk wordt in de Toonzaal, zal daar o.l.v. Sinc een open jam-sessie worden gehouden, we schatten tussen 19:00 en 21:00

Vanaf 21:00 naborrel in de foyer.

SFmeet_2022.pdf.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Synthforum Meeting 2022
Geplaatst door ishi
WillemTwee Studio's & Toonzaal - Prins Bernhardstraat 6, 's-Hertogenbosch
Zondag, 16 oktober, 2022 - 14:00
Tot: Zondag, 16 oktober, 2022 - 22:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen
Plant er iemand een cirklon demo? Dan weet ik erna mss hoe ie werkt 😂
Waar is de tijd van sb six met de rytm en octatrack dag.
 
Ok verzoekje. Basic track met 3 sporen van 60 bars vanaf scratch. 1 drum spoor. Cirklon doet alles, dus geen patterns in de andere gear.
Als je t ziet zitten vanaf nul. Dus incl instrument toevoegen. En erna demo ermee. Transpose mutes the works.
Geen diepte die onnodig is.
Vast al wat veel uitdaging/ skip dan de instrumenten toewijzen?
 
Speelt er in Den Bosch of omgeving toevallig de avond ervoor ergens een leuk bandje ofzo?
 
Ok verzoekje. Basic track met 3 sporen van 60 bars vanaf scratch. 1 drum spoor. Cirklon doet alles, dus geen patterns in de andere gear.
Als je t ziet zitten vanaf nul. Dus incl instrument toevoegen. En erna demo ermee. Transpose mutes the works.
Geen diepte die onnodig is.
Vast al wat veel uitdaging/ skip dan de instrumenten toewijzen?
Wil je dit zelf doen? Of zou je graag zien dat iemand met 3 machines een track maakt met de cirklon ? Als het het laatste is wil ik dat best doen hoor.
 
ik zou het graag zien doen, ik denk dat er ook meer mensen interesse hebben. De eventuele vragen komen erna vast wel.
 
a fijn dat er nu een definitieve datum is vastgezet, had vorige topic al tijdje niet meer gevolgd. als er niks in weg zit, zal ik er ook zijn.

klein opmerking: Mogelijk om de"aanmeldingsknop" groter/duidelijker te maken? ik vond het met veel moeite ;-)
 
Heel leuk dat het ook daadwerkelijk georganiseerd gaat worden. Droomsfeer is er uiteraard bij, inclusief wat gear uit de eigen keuken.

Gezien het niet direct naast de deur ligt voor mij, zal er waarschijnlijk een nacht/weekend hotel aan worden verbonden. Dat geeft tevens nog de ruimte om een Bossche bol te scoren bij Banketbakkerij Jan de Groot. :P

@ishi
Is er al een entreeprijs bekend?
Huisregels (wat mag wel/niet binnen de verschillende ruimtes)?
Tips/regeling omtrent avondeten?
 
Ok verzoekje. Basic track met 3 sporen van 60 bars vanaf scratch. 1 drum spoor. Cirklon doet alles, dus geen patterns in de andere gear.
Als je t ziet zitten vanaf nul. Dus incl instrument toevoegen. En erna demo ermee. Transpose mutes the works.
Geen diepte die onnodig is.
Vast al wat veel uitdaging/ skip dan de instrumenten toewijzen?
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat je ze kent, maar voor de zekerheid, ken je de informational videos van splitradix?
 
Ik heb enkele al even gekeken ja. Die gaat door alle features.
 
Back
Top