De Marktplaats-oplichter wordt lui

Jammer om te zien dat het op kleinanzeigen ook steeds meer gebeurt.. Ik had laatst bijna een gitaar gekocht daar.. toch de communicatie verliep heel raar. Had gevraagd of de tremelozwengel er ook bij zat. Ja was het antwoord.. ik om een foto vragen maar steeds geen reactie.. later een bericht van Kleinanzeigen zelf dat het mogelijk een gehacked account was.. toch wel blij dat ik er niet mee in zee ben gegaan. De verkoper waar het account ooit van was had wel degelijk een gitaar verleden.. Prijs was niet bijzonder laag... eigenlijk geen red flags voor de rest.. maar die communicatie sprak boekdelen.
Ik doe meestal wel een fotocheck met een bepaald detail of een filmpje, liefst whatsapp videocall om het makkelijk te houden.. maar mensen maken ook met alle liefde een filmpje tegenwoordig.. dan weet je ook dat ze niet de intentie hebben om je op te lichten..
 
(...) Dezelfde tekst als in februari en mei, weer doen alsof koopbescherming mogelijk is, maar alleen Paypal accepteren. Opnieuw gemeld natuurlijk, maar voorheen Ebay heeft er wel steeds een dag voor nodig.


Bekijk bijlage 3835808Bekijk bijlage 3835809

En dan met exact dezelfde foto's en tekst een Roland MKS-50 een paar uur later voor 400 aanbieden ipv 1063 euro. Originele advertentie is ook nog niet weggehaald.

mfg.jpg
 
Back
Top