Vage vintage effecten, welke nog meer?

Qua non-compactheid kan 't nog best wat onhandiger dan rack-effecten vrees ik.

Neem deze, de Maestro (/Oberheim) USS-1 Universal Synthesizer System. Geen synth, maar een analoge multiFXprocessor.
Onhandig lomp, breekbaar, duur, maar ondanks z'n redelijk standaard bouwblokken is 't als geheel toch een goed gelukte vage vintage bak.

Om de draagbaarheid definitief te torpederen, er is ook nog een aparte footcontroller bij (de mijne is echter helaas zonder).
fullsizeoutput_1f71_5000x.jpg
 
Chandler Tube Driver, een rack distortion :) had ik niet moeten verkopen lol, sindsdien nooit meer voorbij zien komen.

Mss een Leslie-Talkbox?
 
Excuses aan D&R.... hoe hebben we tot zover hier hun rackmount Stereo Spring Reverb kunnen vergeten ?! :stupid


Goed klinkende stereo verengalm, afhankelijk van waarop je 'm inzet. Komt hier ook wel eens te koop voorbij. Op Marktplaats worden er inmiddels rare prijzen gevraagd, maar 't is dan ook wel een fraai klinkende bak.

Kan echter wat ruiserig zijn. 'k Weet zo even niet meer wat ook alweer het verschil tussen Model 1 & 2 was.
 
Eventide ben ik sowieso naar op zoek (alhoewel niet al te obscure algoritmes natuurlijk)
Ik houd ook van dat soort vage FX racks. Naast de DP/4 heb ik een tijd gezocht naar een Fireworx, maar uiteindelijk toch gekozen voor een refurbished H3000D/SX die ik geupgrade heb naar een H3500B/DFX. Geen spijt! = )
 
De Korg DRV3000, de enigste FX bak met een IR TV afstandbediening, 80's pur sang !
Korg DRV1000/2000
Korg DL8000R , redelijk uitgebreide PRO delay
Korg A2,A3
Dynacord drp 20 , de witte ziet er gewoon super strak uit, ergens nog betaalbaar
Yamaha REV 5/7/Pro R3 , degelijke bakken
Lexicon Alex en Rephlex , goedkope budget bakken
Digitech/Rocktron ... vaak goedkoop te vinden , waren in de 90's toch wel dé bakken ... heb mijn digitech gratis gekregen
Boss RE1000 (soort van 90's space echo)en nog wel wat vage Boss effecten


Eventide zou ik niet vaag noemen, betaalbaar evenmin tegenwoordig :D
Alles van Ursa Major natuurlijk , heb de 8x32 en SST282, prijzig nu maar wel uniek

Lexicon 200, ik zoek een defecte ...

analoog:
Yamaha E1010 (super bak) en 1005
Roland/Boss/Ibanez bbd delays, chorussen ...
allemaal leuk maar vaak ook weer te duur
 
Kurzweil Rumour
(toffe distortions en allerlei andere uitgesproken fx)

Alesis Quadraverb (eerste versie) (early 90s Warp Records fx)

D&R Spring Reverb 2
(coole dark springverb)

Ibanez UE400
(O.a. te gekke phaser en flanger en de effecten zijn vrijelijk in serie te routen)
 
Lexicon vortex
Eventide eclipse
 
Kurzweil Rumour
(toffe distortions en allerlei andere uitgesproken fx)

Alesis Quadraverb (eerste versie) (early 90s Warp Records fx)

D&R Spring Reverb 2
(coole dark springverb)

Ibanez UE400
(O.a. te gekke phaser en flanger en de effecten zijn vrijelijk in serie te routen)
Foutje! Ik bedoelde de Kurzweil Mangler. De Rumour heeft de nodige overlap qua algoritmen maar is geloof ik meer gericht op reverb/delay terwijl de nadruk bij de Mangler op modulatie-effecten legt. Ik was zo enthousiast over de Mangler dat ik heb geupgrade naar de KSP8. :)
 
Vaag wil ik ze niet noemen maar eerder typisch 80's sound wat ik aan rack fx heb
Roland Dep 3
Roland Dep 5
Roland SDE 2000
Roland SDE 2500
TC electronic 2290

Voor mij blijft het ook hierbij :-)

Vergeet ik nog eentje... de Urei 565T (momenteel in revisie)
 
Naast de goedkope jaren 90 Alesis multieffecten misstaat een mooie blauwe Digitech s100 of studio quad natuurlijk niet.
En ik mis nog wat rack filters. De OG Sherman filterbank is nog steeds prijzig maar een Electrix filter queen misschien met de bijbehorende eq killer? Of een Akai mfc 42?

En vanwege de naam mag de TC electronics fireworx niet ontbreken!
 
Een bijzonder goed klinkende (zo zegt men op het net, o.a. Synthmania) is een Deltalab ADM 1024 Effectron II.
Met 'vintage' digital delay + phaser / chorus.
Ik heb wat mooi ingebouwde fx van de E-MU's en een Lexicon & TC rack en vind het wel goed zo. :)
 
Qua non-compactheid kan 't nog best wat onhandiger dan rack-effecten vrees ik.

Neem deze, de Maestro (/Oberheim) USS-1 Universal Synthesizer System. Geen synth, maar een analoge multiFXprocessor.
Onhandig lomp, breekbaar, duur, maar ondanks z'n redelijk standaard bouwblokken is 't als geheel toch een goed gelukte vage vintage bak.

Om de draagbaarheid definitief te torpederen, er is ook nog een aparte footcontroller bij (de mijne is echter helaas zonder).Bekijk bijlage 3825669
WAUW! :D
 
Back
Top