Hij die zich voor gaat stellen groet u!

Veldman

Stamgast
Lid sinds
27 juli 2022
Berichten
200
Locatie
groningen
Moi,
-
Ik kom hier omdat hier vast wel mensen zijn die alles weten van Rolands . Het zit namelijk zo, in de jaren '90 had ik een Roland D10 , waarop ik muziek maakte door middel van de ingebouwde drumcomputer te combineren met zelfgeprogrammeerde geluiden . De D10 kreeg steeds meer toetsen die het niet deden en uiteindelijk is ie spontaan opgelost. Ik heb dus nu heel leuk een midi toetsenbord met software op mij PC en het bevalt me eigenlijk niet.
Ik wil weer op basis van wat ik vroeger deed bezig. Ik wil dus weer een D10 of D20 etc. Maar dat is niet noodzakelijk als het maar een model is die ook die ingebouwde drumcomputer met hetzelfde systeem heeft. En op internet wordt me dat geheel niet duidelijk welke modellen dat zijn. Ik wil dus niet een superveelbetere andere . Het gaat erom dat ik de D10 als mijn broekzak kenden en vanuit wat ik al weet wil verdergaan naar andere dingen.

Aldus
Groeten uit Groningen
 
Welkom :kimono: Als je precies dezelfde werkwijze wilt zul je een D10/D20 moeten zoeken, er stond tot voor kort een D20 op de SF MP voor 150 euro die meen ik niet is verkocht, het zou dus niet al te moeilijk moeten zijn er één te vinden voor niet teveel geld.
 
 
welkom! mijn eerste synth, en eigenlikke enige hardware synth was een D5, staat hier niet ver vandaan, bij iemand anders.

hoop dat je de D20 nog kunt skoren!
Er werd mij indertijd al verteld dat de D5 de geniale supersynth was die je eigenlijk moest hebben .
 
Mocht het niet lukken met de D20, je kunt dan ook nog een oproepje plaatsen onder 'MP Vraag' hier op het forum. Er zullen vast nog wel meer in omloop zijn, denk ik.
 
Dat ging dan zo "ja dat is natuurlijk allemaal heel leuk zo'n D10...MAAR de D5 DIE moet je hebben" En eigenlijk ben ik gek op de analoge geluiden van de oude jaren 70 synthesizers als de Moog . Maar ik ben dus geen virtuoos en derhalve dus een componist.
 
Omdat dit een voorsteltopic is post ik hier iets dat ikzelf gemaakt heb in de jaren 90 op de D10 (en nog wat effectjes en mixen dat weet ik allemaal niet meer) , het is trouwens verre van representatief van wat ik toen maakte. Dat was meestal erg freaky, rithmisch en uptempo . Maar wilde indertijd even testen of ik wat op YT kon posten en dit nummer leek me relatief toegankelijk en later heb ik nog wat proberen op soundcloud te zetten maar dat ging een beetje verkeerd en dus nooit meer wat online gezet.

De titel was trouwens niet de orginele - die ben ik al lang vergeten maar het beestje moest een naam hebben.

 
Welkom :). Als D20 en W30 bezitter, kan ik je ook misschien een D110 aanraden. Dit is de D10/D20 moduleversie zonder sequencer en zonder interne FX maar wel met aparte uitgangen. Zo kan je je zoekopdracht een heel klein beetje breder maken en heb je meer kans om een exemplaar te scoren.

En een tip voor niet werkende toetsen: vaak komt dit doordat de contacten vuil zijn. Gewoon de synth open gooien, keyboard uit mekaar halen en contacten proper maken met IPA. Als je wat handig bent en methodisch te werk kan gaan, kan je het. Deze tip zijn misschien vijgen na pasen.

O ja ... en wat je track betreft: knappe geluiden uit je D10 :okdan:

:doei:
 
Er werd mij indertijd al verteld dat de D5 de geniale supersynth was die je eigenlijk moest hebben .

de D5 was de goedkoopste uit de reeks, ik denk dat je de D50 bedoelt...

Dat was meestal erg freaky, rithmisch en uptempo .

klinkt goed...

maar de YT vid die je hebt geplaatst, eveneens!!
 
... contacten proper maken met IPA.

Voor alle zekerheid, niet deze IPA
high_res_jpg-ipa_12oz_2015.jpg


maar IsoPropyl Alcohol 😉

Cheers,
Exo. :mega:
 
Back
Top