Hij die zich voor gaat stellen groet u!

ik kan eens even kijken of ik dat usb-casettedingetje nog heb - die gratis een bak ruis mee geeft - om eens wat meer te uploaden
daar moet ik ook nog eens wat aan doen - een manier om cassettes te digitaliseren
 
Ja Audacity is leuk maar die bak ruis van dat cassette dingetje is dat niet - zou ik niet beter gewoon via een goed cassettedeck analoog het in de PC kunnen proppen? Lijkt me van wel . Helaas ben ik heel veel van de beste muziek gewoon kwijt geraakt in de loop der eeuwen :(
 
O ja ... en wat je track betreft: knappe geluiden uit je D10 :okdan:

:doei:
Op den duur zag ik het gebruik van Rolands eigen geluiden toch een beetje als jatwerk. Eigen geluiden maken was toch wel een van de belangrijkste dingen. Maar je kunt het nog steeds horen dat het een Roland is .
 
Ja Audacity is leuk maar die bak ruis van dat cassette dingetje is dat niet - zou ik niet beter gewoon via een goed cassettedeck analoog het in de PC kunnen proppen? Lijkt me van wel . Helaas ben ik heel veel van de beste muziek gewoon kwijt geraakt in de loop der eeuwen :(
Ja, natuurlijk is een goed deck beter, ik wist alleen niet of je dat had.
Maar dan nog kan je Audacity gebruiken om op te nemen.
 
Ik heb dus nu heel leuk een midi toetsenbord met software op mij PC en het bevalt me eigenlijk niet.
Dat klinkt wel alsof je er behoorlijk op afgeknapt bent?
Misschien ergens wel jammer want ook software heeft z'n goede kanten en met een leuke controller erbij kan je heel dicht in de buurt van hardware komen.
Zowiezo is de pc eigenlijk onmisbaar voor muziekbewerking of je moet nog heel old skool met bijv een tapedeck/bandrecorder werken, leuk voor het vintagegevoel en sound maar in een aantal zaken is het digitale gebeuren ook weer heel makkelijk, er zijn er hier ook zat die de combinatie juist prettig vinden.
Anyway, leuk dat je lid bent geworden en voor het geval je het nog niet wist; elk jaar in de winter hebben we een contest en kan je met een eigen track meedoen.
 
Ik sluit de PC niet uit - alleen ik wil een dynamischere basis - de drumcomputer kun je aanzetten en dan min of meer live inspelen - als ik eenmaal weer de smaak te pakken heb ga ik me toch ergeren aan de beperkingen en dan heb ik een mooie pc waar ie op aangesloten is en waarmee ik dus ook weer dingen kan - maar ik vind de programma's voor de PC gewoon niet fijn . Ben natuurlijk geen kenner maar het lijken me allemaal afstammelingen van Qbase.
Wat ik dan nog wel zou willen vinden is de oude sonix amiga op PC maar dat kon ik nergens vinden .
 
En ooit begon ik met een casio en de radio en potten en pannen, het echte knutselwerk - ik ben meer Czukay dan Eno zeg maar . Ik zoek controle waar de pc mij die niet geeft en spontane geluiden waar ie het ook laat afweten (denk hierbij aan de SW-band van de radio)
 
nou, de d20 is onderweg :) ik heb er zin in ...
vraagje trouwens - wat kun je met die discdrive vervangt dat de geheugenkaart ?
 
Op de discdrive kan je geluidensets, sequences of een combinatie van beiden wegschrijven. Lekker old school :). Ik weet niet of je voor een D20 sets kan vinden om de drive te vervangen door een kaartlezer of zo.
Veel plezier in ieder geval met deze zwaar ondergewaardeerde synth :okdan:.
 
Nou, als kenner van de D10 kan ik wel zeggen dat je er dus geen vette beats mee kan maken . Dat zal toch wel een afknapper zijn voor bepaalde mensen.
 
Of deze
 
Back
Top