Leukste drumcomputer voor weinig geld ?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.506
Wat is de leukste drumcomputer voor weinig geld ? (die je met een Beatstep Pro kan aansturen)

Prijs tot max ca 200,- euro
 
Ik gebruik een 19 inch emu procussion drummodule achter het derde[drum] kanaal van mijn beat step pro.
En dat doet het leuk.
Maar elke 19 inch drummodule zou moeten werken , en neemt in ieder geval niet zo veel plaats in.

Een complete drumcomputer met sequencer is wat overkill
 
Voor 100 euro keihard een akai rhythmwolf halen en oa seperate outs er op modden?
Tt606 of tt78 is mss ook wel haalbaar. Check captain pikant op yt maar eens waarom.

 
Laatst gewijzigd:
Ik zou voor een tweedehands behringer 808 gaan, zeker als je al een oud mixertje heb staan om doorheen te gooien.
 
Volca Sample 2: kan je 200 samples in droppen. Dus je 909, 808, Microtonic, Rhythm Wolf kit etc.

 
Dank voor alle suggesties!

Die Volca's hebben overigens wel een aantrekkingskracht op me heb ik gemerkt, geinige doosjes. Die Uno Drum en de Sample 2 ga ik eens verder uitpluizen. :-)
 
Drumbrute impact ben ik grote fan van. Die kreeg je denk ik tweedehands voor 200.
Andere opties - Model Samples of Model Cycles van elektron, korg volca drum.
 
Ben even voor de meest cheapo oplossing gegaan, t is een (2e hands) volca drum geworden, dat geeft me in ieder geval wat controle over het geluid zonder het gedoe van samples te moeten importeren. Eens kijken hoe dit bevalt. :W
 
Drumbrute impact ben ik grote fan van. Die kreeg je denk ik tweedehands voor 200.
Andere opties - Model Samples of Model Cycles van elektron, korg volca drum.
Dit zouden precies mijn aanbevelingen zijn. Iets duurder is een tr6s voor 275 tweedehands. Dat is wat ik nu heb. Meer mogelijkheden maar ook digitaal
 
Dit is een coole demo van de Volca Drum.. met drumparts gebruikt voor melodieen..
De sound van dat ding vind ik wel wat plat klinken..

 
Zag deze recent langskomen. De Korg Volca Drum en Electron Model Cycles zijn terecht al genoemd, Pocket Operator valt ook te overwegen afhankelijk van hoeveel je precies wilt kunnen doen.

 
Boss Dr 660 is een mooi apparaat, best goedkoop ook. 808 en 909 kits zitten er ook . Had hem niet verkocht als ik de beatstep pro op dat moment had.
 
Teenage engineering PO-32 tonic. PO-32 tonic

Dit ding kan echt asociaal hard rammen.

En je kan hem ook zelf helemaal programmeren met microtonic, moet je dan ook erbij kopen.


Je hebt veel Microtonic kits voor de PO-32 op Youtube.. Mensen die de plugin hebben maken patches die je kan downloaden voor graties! Aan het einde van de video heb je het data transfer signaal...

 
Back
Top