Leukste drumcomputer voor weinig geld ?

Korg ddm110
 
Ik weet niet of die al duur zijn maar een pearl drx-1
Of de clavia Ddrum2 de rooie .
 
De behringer 808 of 909 zijn tweedehands ook niet veel meer dan 200. Niet veel ervaring mee, maar ze lijken te doen wat ze moeten doen
+1
De aparte outputs zijn een plus.

Een Electribe ER-1 is ook leuk.
 
Ik heb een rd8 gehad maar ik vind het teveel naar een 808 klinken. Soortgelijk probleem heb ik met de rd9, alleen klinkt die teveel als een 909. 8)

Maar het zijn zeker mooie drumbakken. :)
 
Ik weet niet of die al duur zijn maar een pearl drx-1
Of de clavia Ddrum2 de rooie .
In tegenstelling tot andere drummachines uit die tijd, zoals DMX, LinnDrum, Drumulator, Drumtraks, Tr505, Tr626 enz.enz enz, die uLaw-compressie gebruiken voor het opslaan van samples, gebruikte Claviaddrum ongecomprimeerde 8bit-geluiden in Ddrum2. Dit zorgt voor een totaal ander karakter en eigen geluid van deze module, die pittig en vies klinken.
Grappig om te weten.
 
Een beetje gespeeld vandaag met de Volca Drum die gisteren binnen is gekomen, het beukt er aardig op los. Qua modulatie is er veel mogelijk, van redelijk normale kicks en hihats / claps, tot ruig gebeuk met allerlei weirde sounds, een super leuk ding is het.

Om nog wat verder te gaan tot mijn budget wat ik me had gesteld heb ik er een Volca Kick aan toegevoegd, komt hopelijk morgen binnen, ik denk dat ik met deze twee aardig wat hands-on controle en mogelijkheden heb om een breed palet van drum geluiden te kunnen maken.
 
De TR8 geeft me al jaren plezier. Zowel qua sound als qua performance features. Zeker als het wat in de vingers zit kan je er live heel wat creativiteit in kwijt. Je kan er bv. ook een externe synth ( of 2 mono synths ) op aansluiten en eenvoudig sidechainen: handig! Bevat een interne geluidskaart. Je kan de outs verdelen in 4 groepen om de sounds door aparte paden te laten gaan. Je hebt geen keuze in eindeloze samples, maar de keuze die je hebt is de standaard. Heb zelfs de expansions niet, maar het is zo al ruim genoeg imo. De TR8 moet je vandaag voor 200 euro op de kop kunnen tikken. Oh ja: alle knoppen en schuiven doen het nog gewoon na jaren intensief gebruik.
 
Vriend van me heeft die behringer 808 clone. Geen idee in hoeverre die t origineel benaderd, maar die vond k best tof.
 
Back
Top