Gloomy ft. Caroline - You know Better

en toch paste de metronoom op de zang.

door zo'n opmerking ga je natuurlik ekstra op de zang letten. een 2e keer draaien, hoor je het als geheel..

heel krachtig nummer, ik krijg het woord power steeds binnen... wellicht vanwege superpowers... superpower nummer!
 
Knap hoor. Zit strak in elkaar. Wel lijkt de zang wat te verdrinken in het geheel...of ligt dat aan mij?
 
Ik vind het nog iets te veel los zand. De verschillende elementen zouden elkaar wat beter kunnen ondersteunen door ze wat spaarzamer of anders in te zetten, maar nu leiden ze vooral van elkaar af. Bijvoorbeeld op 0:50 dat piepje en de zang. Er gebeurt te veel waardoor eigenlijk niets echt centraal staat. En op 2:35 en verder botsen verschillende toonhoogtes wat met elkaar. Wel een paar aardige ideeën maar nog wel wat potentie om echt uit te werken.
 
De zang zou ietsje naar de achtergrond kunnen in de lange stukken vind ik (anders is het te chaotisch qua klankpalet) en misschien ook wat meer lage tonen in de zang steken dat ze niet te scherp zijn. Mischien sidechain zoals je zegt.

groetjes,

Ikke
 
Heb ook net even in mijn koptelefoon (sennheiser hd350) geluisterd. (vorige luisterkeer was in een gewone koptelefoon van 25 euro)
De stem blijkt toch redelijk goed te zijn en niet te scherp. Mischien hier en daar wat meer reverb/galm-effectjes op de stem zetten om het wat interessanter te maken!! Ook kan je enkele woordjes accentueren (delayen op extra kanaal) die je extra wilt laten uitspringen. Dat maakt het toch ook wel net wat interessanter en laat de luisteraar verassen en verder luisteren!:P
 
ik vind de track behoorlijk sterk, maar dan wel zonder de zang om eerlijk te zijn. Die zang vind ik er totaal niet bij passen. Ritme is anders en de plaatsing klopt niet in je track.

Als je ableton gebruikt kun je dit wel redelijk simpel oplossen, ik zou dan het volgende doen:
- alleen het refrein gebruiken, de rest weggooien in je track.
- een groove template maken in ableton op basis van je drum track.
- het refrein plaatsen bij de start van de kick in je track
- de zanglijn die je dan overhoudt, quantiseren met je groove template van je drum zodat het ritme van de zang gelijkt loopt met je drums. (of eventueel handmatig warpen met de warppoints zodat het lekker in de groove valt).


Als je die simpele tips toepast dan krijg je volgens mij een ijzersterk nummer. Je track zelf staat als een huis, niks meer aan doen.
 
Dank jullie wel om te luisteren en de (h)eerlijke feedback. Quifster, ik kan er niet aan uit wat je schrijft, FL-studio werkt heel anders. Maar ik ben blij dat jullie hem goed vinden, dank jullie wel.
 
Back
Top