Hallo!

timothyschoen

Nieuwkomer
Lid sinds
22 juli 2022
Berichten
22
Locatie
Wageningen
Hallo synth forum!

Ik ben Tim, ik heb een interesse in synthese en muziek dus het leek me leuk om mee te praten op dit forum. Ik vind het leuk om (digitale) synths te bouwen, zowel in software als hardware vorm. Zelf heb ik enkel een Minilogue en wat zelfgemaakt spul, maar ik hoop die collectie binnenkort uit te breiden.

Ik zag dat een van mijn creaties besproken werd op dit forum, het leek me wel leuk om me in dat gesprek te mengen *D
 
Toen ik ff op internet wat opzocht over PlugData zag ik jouw naam al maar stond er verder niet bij stil dat je gewoon uit Nederland komt.

Zelf 'pruts' ik vooral met CSound omdat ik liever de code zelf schrijf en me minder thuis voel in zo'n grafische programmeertaal.
De talen die ik gebruik zijn C en soms C++ alsook verschillende scripttalen.

Python heb ik nog maar beperkt gebruikt maar heb wel al wat ideeën om in Python uit te werken waaronder eigen tools voor audio, videobewerking i.c.m. ffmpeg, Iot-projecten en diverse electronicaprojecten i.c.m. µcontrollers en SBC.

Het leuke aan open source is dat je gewoon de broncode kan inkijken en dat alleen al vind ik leerrijk.
Op termijn hoop ik mijn creaties ook beschikbaar te stellen.

Alvast welkom op het forum.
 
Ik werk zelf ook voornamelijk met geschreven talen (C/C++ voornamelijk), maar mijn interesse met audio-programmeren begon wel bij visuele programmeertalen. En voor een snel prototype is het wel heel nuttig.

Ik vind Python zelf vooral leuk om algoritmische composities in te schrijven. Ik heb ooit een uitgebreide chiptune generator gemaakt, met de Pyo library voor het genereren van het geluid.

Open-source is inderdaad geweldig, er is niks beter dan leren uit voorbeelden van anderen. Ik ben benieuwd naar je creaties, zal het forum in de gaten houden :)

Dank!
 
Hi Tim ik las net een verwijzing naar jou uit de A-typische software draad.. ik zou willen dat ik c++ kon.. zou zo graag iets voor de Korg drumlogue sdk willen programmeren. Heb jij tips of ervaringen met de Korg ask logue modellen?
 
Back
Top