Korg MS-20 FS signal out

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
Hoi, ff een controle vraagje. Klopt het dat de Korg MS-20 (ik heb de nieuw FS net in huis gehaald) een vrij lage output heeft in relatie tot nieuwe synths? Ik moet de gain minimaal 10 dB boosten om in de buurt van andere synths te komen, liever nog iets hoger, maar dan krijgt de noise floor teveel de overhand.

Als dit normaal is, is dat dan op te lossen met bv een actieve DI? Zo ja eventuele suggesties daarvoor? Of andere oplossingen, ook welkom uiteraard.
 
Ik heb de ms20 mini en de ms20M en die zijn ok qua output. Een FS heb ik niet. Vreemd. Hoe is de output vergeleken met de hoofdtelefoon out?
 
Ik heb de ms20 mini en de ms20M en die zijn ok qua output. Een FS heb ik niet. Vreemd. Hoe is de output vergeleken met de hoofdtelefoon out?
De headphones is ook niet extreem, maar voldoende luid. Ik zal het eens met wat andere synths vergelijken, misschien is de sub37 niet de best om dit te vergelijken. Ik zal es kijken wat de Minilogue XD eigenlijk doet.

De output met filters open (saw) komt op zo'n -26 dB peak uit
 
Ok, heb um ff vergeleken met de Minilogue, dat is in mijn herinnering (al een tijdje niet gebruikt) de zachtste hardware synth die ik heb. Dit keer wel ff met dezelfde kabel (en dus ook zelfde settings in het hele pad) gechecked. De FS is dan zelfs 5 db luider dan de XD (-22.4 vs -27.4). Tis dus denk ik gewoon een Korg dingetje, en ik ben blijkbaar verwend tov de rest (Novation, Moog, Sequential)
 
Laatst gewijzigd:
Heb nog ff wat draadjes afgelopen, en mijn “Korg issue” vermoeden wordt hier in ieder geval door twee personen bevestigd:

Post in discussie 'Signaal opkrikken, hoe doe je dit zonder extra ruis ?'
Signaal opkrikken, hoe doe je dit zonder extra ruis ?

@quifster :
Ik herken dat overigens wel, die synths van tegenwoordig hebben vaak inderdaad low outputs (korg gear heeft daar ook een handje van).

Signaal opkrikken, hoe doe je dit zonder extra ruis ?
@Spinal
Verder hebben vooral vaak de oude Yamaha, Teisco en Korg synths nogal een gain boost nodig.
 
Heb nog ff wat draadjes afgelopen, en mijn “Korg issue” vermoeden wordt hier in ieder geval door twee personen bevestigd:



Signaal opkrikken, hoe doe je dit zonder extra ruis ?
@Spinal
Verder hebben vooral vaak de oude Yamaha, Teisco en Korg synths nogal een gain boost nodig.

Het is wellicht wat luxe, maar ik amp mijn MS-20M met mijn Prism Sound Lyra 2. Extreem lage noisefloor en heel veel (transparante) gain :okdan:
 
Het is wellicht wat luxe, maar ik amp mijn MS-20M met mijn Prism Sound Lyra 2. Extreem lage noisefloor en heel veel (transparante) gain :okdan:
Maar dat betekent dat je ook een lage output ervaart met die ms-20m? Ik zit ook es te kijken of ik het op 1 of andere manier kan voorversterken, misschien met een pedaal, of ik haal de Soundcraft mixer weer eens van zolder.
 
Maar dat betekent dat je ook een lage output ervaart met die ms-20m? Ik zit ook es te kijken of ik het op 1 of andere manier kan voorversterken, misschien met een pedaal, of ik haal de Soundcraft mixer weer eens van zolder.
Klopt, ligt wel een db of 6-7 lager dan bijvoorbeeld mijn Subsequent 37 of zelfs MKS-50. Maar doordat ik het dus vrijwel neutraal kan opkrikken zo, is het niet echt een probleem.
 
Dit v1 filter ruist toch, dus het geeft niet als je wat extra krijgt door te gainen :D
 
Back
Top