Hallo ik ben Ko.

Ko Zegwaard

Nieuwkomer
Lid sinds
9 juli 2022
Berichten
2
Locatie
Alkmaar
Beste leden van het synth forum,
bedankt voor de mogelijkheid om me weer in te schrijven. Mijn oude account stond gekoppeld aan een e-mail adres van een band die niet meer bestaat... dus een nieuw wachtwoord aanvragen ging niet lukken want de mail zou nooit aankomen en ik kon niet een nieuw e-mail adres registeren omdat ik niet kon inloggen.

Ik ben Ko uit Alkmaar. Mijn wens is om eens een avondvullende live show te kunnen geven in een kleine setting zoals OCCII of SUB072, met gebruik van sequencers, synths, drumcomputers, en zonder laptop.
Om daar te komen ben ik al begonnen wat spullen te verzamelen. Het betreft allemaal klein materiaal met een knipoog naar vroegere apparaten, dus Volca's en Boutique.
Van mijn eerdere 'synth-periode', 20 jaar geleden, heb ik alleen nog een Korg MS-10, de rest is verkocht, zelfs de Syntecno TeeBee.

Mijn grote voorbeelden zijn Squarepusher, Venetian Snares, Gijs Gieskes, Jan Hammer. Ik hou van muziek met een verhalend verloop, dus liever geen jams gebaseerd op één lijn of thema met af en toe een spanningsboog.

Ook speel ik contrabas in mijn instrumentale post/prog jazz band Giepser. Geef maar een seintje als je eens wilt samenspelen.
En nu ben ik aan het kijken of een Elektron Model: Cycles iets voor mij is dus; ik duik het forum op!
 
Ha, een mede Alkmaarder :D

Welkom Ko! :biertje: Korg MS-10 is een leuke bak!
 
Bedankt voor de warme ontvangst! Ik ga er voor om muziek met jullie te delen, of jullie tegen te komen bij een optreden.Ik hou me aanbevolen voor leuke kleinschalige optredens met een echt 'Live' element. Wat dat inhoudt is ook weer onderwerp van een interessante discussie.
 
Back
Top