Midi timing - comparison - ERM-Unitor-Midex8 OSX 10.8.5

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.958
Locatie
België
Ter info, En mss intressant voor anderen ?

K heb realtime ingespeelde midi notes op de ERM multiclock, Unitor en Midex8 eens visueel tegelijk vergeleken.
ik had jaren geleden al drie van die midi to audio cable adapters gemaakt.

Ze lopen best alledrie perfect gelijk, dat zie ik pas nu


En wat midi sync jitter betreft, nu ik 2 jaar ervaring heb met RME digiface,

Het is niet de bedoeling dat een DAW internal synct op een Ext signaal, zoals de atari,

de RME heeft een heel goeie interne clock, en die loopt parallel en met correctie op het ext clock signaal,
dat is den truc voor prefecte digitale audio sync, "en zo ook met midi sync,,"


Of iets anders,,
ableton v11 synct nu perfect op cubase / Unitor, via midi timecode messages en niet met midi sync clock pulsen, want dat hapert van zodra er andere midi data bijkomt


De video: (alleen gfx, geen geluid denk 'k)

en meer, maar mss al out dated,

 
"conclusie" pfff, tja,,

of tja,
't is wel op OSX 10.8.5 maar ik vond dat een cool idee om verschillende usb midi interfaces eens realtime te vergelijken, en ik kan dat, ipv midi jitter % cijfers

de midi input (vooral de tijd voor de note off) te goei recorden en quantizen kan alleen de atari,, of tot dus ver,
want 'k heb nog niet lang ableton v9 vaarwel gezegd na enkele jaren gebruik,,,
nu dus cubase 6.5 OSX 10.8.5, en ableton v11 win 10 in sync,
 
Laatst gewijzigd:
Maar je speelt normalitair geen midi noten in op een Erm Multiclock tenzij je hem als midi interface gebruikt ipv een clock.

Ik kreeg met geen mogelijkheid een jitter vrij signaal. En al helemaal niet met vollere projecten (waar al het eea instaat qua sporen).

De multiclock is de beste studio aankoop voor mij vd laatste 5 jaar. :)

Zou niet zonder kunnen / willen.
 
k heb den indruk dan ableton v11 goed meeloopt in sync, via midi timecode,,, dus ni via midi clock
maar ik ken geen enkele synth die op midi timecode meeloopt, als ik zo snel effe denk, of k weet ni, mss moet je dat installern, ext sync op timecode ?

ja, k heb ook geen spijt vd erm multiclock,, 't is wel 500 euro, maar tja, maar de unitor/amt is ook al erg strak maar de sync blijft wel bibberen,,
 
de Erm is ook meer bedoeld als een strakke clock generator. Dit ga je op synths enkel merken als je een interne arpegiattor van een Synth synced met de erm.
Ik heb zelf een tiental drummachines en samplers en DAN merk je pas hoe hoe ongelofelijk fijn zo’n e-rm is (want het syncen/clocken van drummachines/samplers is een hel, zeker bij projecten die al aardig vol zitten met sporen)
 
k zou eens willen weten of de erm multi clock op apple m1 draait ?
of dat de erm als midi interface herkend wordt, en dan de plugin ook nog
 
Back
Top