Sterrenstof of sterrenstort?

feindbild

!TKRÓKT!
Lid sinds
23 september 2002
Berichten
1.065
Locatie
leuven


.:to.the.stars:.

'Let's wait two more days before we start this race
To the stars we'll bring our wars - always forward to the stars!'

‘Let’s forget about the Earth it is ruined anyway, it’s ruined
Don’t think for yourself, it is too late the Earth is ruined
To the stars we'll bring our wars - always forward to the stars!'

When the new dawn fades
When night gives way to day
When we step up to our barricades is when you drop your shades and show your real face
Hollow words in holograms and spastic moves in spades
You're talking about hegemony then you bring up faith
You dish up little bite sized stories to avoid debate
Waving clickbait in our faces hoping we will soon embrace it

Oh you come up with sugar coated bitter pills for us to swallow
You'll reckon that we'll easily digest them
Count on it that we are shallow
You keep on leaning on the masses
See to it that your law passes

Laughing frantically
Laughing in our faces
Cashing - Ka-ching - Cashing - Ka-ching

(repeat)

To the stars
 
Laatst gewijzigd:
Haha ik hoorde m spelen op de ipad en heb direct mijn jbl speakertje aangezet en luider.
natuurlijk is dat geen monitor, vroeg me enkel af of je s-en wat deessing konden gebruiken.

neem maar aan van me dat die eerste zin een compliment is 😎

sterrenstort uiteraard. De mens is walgelijk
 
Vette track, en diepe tekst ook. Het maakt me nieuwsgierig wie je in gedachte had toen je het schreef :) zeg het maar niet overigens! ik heb er wel een beeld bij.
 
Waw, bedankt iedereen!

@BlackEyed
- Elektron Machinedrum voor de ritmes,
- Endorphin.es Shuttle System voor de 'pads' en bleeps (komt erin op 00:10 om je een idee te geven),
- Soma Pulsar voor de 'baslijn' en de feedback (komt erin op 00:16),
- goedkope Sennheiser microfoon,
- stock FX uit Ableton Live + Noise Engineering Ruina

Jamsessie opgenomen, dan de stem opgenomen, beide in 1 take, en het geheel afgewerkt in Ableton Live.
 
Downloadbutton in SoundCloud staat niet aan. Kan ik 'm betaald downloaden?
 
ah, toonhoogtes. dat was een beetje moeilijk in de zin dat ik hem heb ingefluisterd, wegens nacht en rijhuis en buren die willen slapen :D (ja, alles met koptelefoon doorgaans)
ik heb wat met een vocoder gespeeld op 1 van de stemsporen om op die manier wat variatie te hebben, maar die track staat redelijk stil.
volgende keer doe ik ook wat meer met de carrier en de toon daarvan denk ik.
 
Heel gaaf. Sterk geschreven en hij klinkt lekker vol en crisp.

De tweede helft had qua sounds wel iets meer de tweede helft mogen zijn, ipv een herhaling van de eerste helft.
 
Neuh, niet per sé hoor. Kan ook subtiel.. bijv de soundscapey partijen in de tweede helft (net iets) intenser laten zijn, dan in de eerste helft.

Of wat opzichtiger, in de tweede helft wat rides/hihats/witte ruis effectjes erbij..

Maar volg vooral ook wat je zelf nu bedenkt :okdan:
 
hey @MonoTron - cool, ik had op deze track geen reactie meer verwacht!
ik heb hem weliswaar gemaakt met een machinedrum uw, maar ik had net zo goed een niet-uw kunnen gebruiken, want de uw-zijde heb ik in deze track helemaal niet gebruikt.
(heb indertijd mijn 'gewone' machinedrum verkocht om de uw te kopen toen die uitkwam, maar dat had ik moeten laten. voor mij is de machinedrum 'puur' het ultimum, met de uw-functionaliteiten heb ik nooit die klik gehad die ik met de gewone machines in de machinedrum had)

ondertussen heb ik de md niet meer. teveel gerationaliseerd... het was 'maar' een mk1 dus maar 32 stappen max. jogwheel skipte af en toe, display begon te faden. en ik zou hem toch kunnen vervangen met een lxr-02 etc etc.
maar nu mis ik hem... en de lxr is er niet maar in de plaats daarvan veel eurorack modules die bijlange niet zo direct zijn als de machinedrum die ik blind kon bedienen.
ook heel fijn, gewoon niet zo intuïtief als die md voor me was geworden.

overigens, deze track is alleen machinedrum, ook weer zonder uw-functies, live opgenomen op 1 stereotrack (en af toe ben ik de mist ingegaan, maar ik heb niks ge-edit):
ook mijn andere tracks van die tijd zijn ritmisch op de md gestoeld, zoals

tot minuut 1 is dat alleen md en niets anders. je hoort dat ik van dezelfde (zelfgemaakte) kit ben begonnen als de vorige track.

md met Ableton beat repeat als effect en voor de rest moog subsequent 37:


moest je een machinedrum kopen, check de niet-officiële os, de moeite! Machinedrum SPS1-UW X.08 Released [ Unofficial ]
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb vorige week de mk1 MD van the red eye overgenomen, dus ben me een beetje aan het inlezen en tips en tricks zoekende.

De MD stond al jaren op mijn verlanglijstje en heb nu uiteindelijk toch de knoop doorgehakt alhoewel ik meer naar een lxr-02 aan het kijken was. Vanwege de uitgebreidere sequencer opties daarin zoals probability etc heb ik even over de MD getwijfeld maar toch gedaan.

Qua sound was het even de vraag, ik heb genoeg analoge drums maar qua drum synthese alleen een korg ER-1 en die is behoorlijk simpel. Nou de MD klinkt prima. Lekker digitaal, dat was ook wel de bedoeling. Alleen qua kicks heb ik er nog niet helemaal uit wat ik had verwacht maar dat komt misschien nog wel of anders layeren.

Ik ga je tracks straks een beluisteren. Ben erg benieuwd! :okdan:
Het custom firmware had ik gezien, maar ga eerst even op ontdekkingsreis in de elemtron firmware ;)
 
Back
Top